2022-03-15, 00:48
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerrasFunderingar
Bodybuilding är en lyxhobby. Jag svarar på påståendet att det finns "fattiga" svenskar som "inte kan äta sig mätta" eller som är trötta hela tiden för att de enligt egen utsago haft vitaminbrist i flera år för att de "inte har råd med grönsaker". Och som sagt har man minst 2000 spänn kvar varje månad. Lägg det på proteinshakes om du vill.

Jag sysslar inte med bodybuilding och det är absolut ingen lyxhobby, 2-300kr/mån för gym, +1500kr extra för god mat = Bra hälsa och snyggt utseende.

Jag läste igenom det du skrev och du har helt klart en poäng, det finns en stor mängd människor som antingen inte kan eller har möjlighet att laga mat samt köpa in från billig matbutik.

Dock så räcker inte 2000kr långt med dagens priser, även ifall man skär ned på köttet och byter ut bra protein mot fulprotein.
Citera
2022-03-15, 00:48
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Inget ont som inte för någonting gott med sig. Skämt åsido så tror jag att detta magplask till invasion kommer avbrytas inom kort. Med lite tur hinner de ukrainska bönderna så sina åkrar innan det blir för sent.
Det vi ser just nu är medvetna attacker mot civila och civila bostadsområden. Tror ej att bönder blivit särbehandlade tyvärr.

Finns t.o.m. filmbevis på avrättningar av gamlingar som bara sitter i sin(civila) bil. En bil som inte går att misstas för en stridsvagn.

Tror tyvärr att många bönder strykt med ocskå. Dyker väl upp hemska bevis på detta också framåt sommaren.
Citera
2022-03-15, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Var i handla dagen lunch de hade priser på 90kr per lunch för något år sedan har stadigt ökat på till 110kr ska börja med matlåda nu kan ej fortsätta stötta deras verksamhet blir för saftigt speciellt för min generation som ej hade några billiga fastighetspriser att tals om..

vet hur det är, och jag är ändå långtidsarbetslös. 31 bast och sitter i en etta på 22 kvm med sovalkov och kokvrå. jag är fan ta mig dömd att leva fattig livet ut, så jag gör som någon tidigare i tråden skrev och bryter samhällskontraktet. hädanefter, förutom att fortsätta lyfta socialbidrag för att reta gallfeber på alla dumsvennar som tycker det är coooolt att jobba, kommer jag kasta sten på kommunhuset, sätta eld på byggprojekt, sabotera vägarbeten, försöka fuska med assistansbidrag och annat skit. ALLT för att jävlas så mycket som möjligt med ett samhälle i vilket jag länge varit persona non grata.

fuck sverige, och jag är ändå svensk. kommer ryssen så plockar jag hellre upp en kalashnikov och börjar panga lintottar än att försvara bögstugan sverige som styrs av galenpannor och ett helt likgiltigt folk.
Citera
2022-03-15, 01:19
Medlem
Folk är ju löjligt bortskämda när det kommer till käk i Sverige också. Det är restaurang lir hemma i varenda kök på vardagar med 60 olika kryddor och grejer i varenda måltid. Bättre förr när man hade lagerblad och möjligen persilja om det var säsong. Då var folk mer sunda och förnuftiga. Nu vräker man på med högrevs och special ost på det och det ska vara brioche och det ska vara det ena och det andra.

Det jag tycker är märkligt är att folk retar sig på att KAFFE går upp med 10 kr i pris. Men har inga problem med att betala för 3 olika streaming sidor eller köpa kaffe och bulle ute på stan och mysa med vänner för 80kr.

Jag upplever att den här dubbelmåttstocken finns överallt.

Nä jag tycker lyxvaror som Oxfilé borde kosta 2500kr kilot. Det hade förändrat många bönders plånböcker till det goda och många idioter hade ju fortsatt köpt köttet varje fredag ändå. Det borde vara lite mer hårdare tag.
Senast redigerad av Teddyrosevelt 2022-03-15 kl. 01:28.
Citera
2022-03-15, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomen.nescio5
vet hur det är, och jag är ändå långtidsarbetslös. 31 bast och sitter i en etta på 22 kvm med sovalkov och kokvrå. jag är fan ta mig dömd att leva fattig livet ut, så jag gör som någon tidigare i tråden skrev och bryter samhällskontraktet. hädanefter, förutom att fortsätta lyfta socialbidrag för att reta gallfeber på alla dumsvennar som tycker det är coooolt att jobba, kommer jag kasta sten på kommunhuset, sätta eld på byggprojekt, sabotera vägarbeten, försöka fuska med assistansbidrag och annat skit. ALLT för att jävlas så mycket som möjligt med ett samhälle i vilket jag länge varit persona non grata.

fuck sverige, och jag är ändå svensk. kommer ryssen så plockar jag hellre upp en kalashnikov och börjar panga lintottar än att försvara bögstugan sverige som styrs av galenpannor och ett helt likgiltigt folk.

Du är fattig för att du är en loser och inte gör något åt det.
Citera
2022-03-15, 01:42
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Inte bland svenskarna, dom knyter näven i fickan och jobbar på som vanligt.

Det är snarast bland ”useless eaters” i våra getton vi kommer märka av det. De har tid med protester o upplopp.
Al-Jazira o sociala medier kommer förkunna om hur svenska staten låter muslimska barnfamiljer svälta till förmån för kristna.

O slår priserna igenom till valdagen så lär vi se Nyans få det till att de stackars muslimernas behov åter är åtsidosatta. Men islamistisk politik förkunnar att de ska prioriteras. Vilket tvingar S o V, MP att buda över.
Citera
2022-03-15, 01:55
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Folk är ju löjligt bortskämda när det kommer till käk i Sverige också. Det är restaurang lir hemma i varenda kök på vardagar med 60 olika kryddor och grejer i varenda måltid. Bättre förr när man hade lagerblad och möjligen persilja om det var säsong. Då var folk mer sunda och förnuftiga. Nu vräker man på med högrevs och special ost på det och det ska vara brioche och det ska vara det ena och det andra.

Det jag tycker är märkligt är att folk retar sig på att KAFFE går upp med 10 kr i pris. Men har inga problem med att betala för 3 olika streaming sidor eller köpa kaffe och bulle ute på stan och mysa med vänner för 80kr.

Jag upplever att den här dubbelmåttstocken finns överallt.

Nä jag tycker lyxvaror som Oxfilé borde kosta 2500kr kilot. Det hade förändrat många bönders plånböcker till det goda och många idioter hade ju fortsatt köpt köttet varje fredag ändå. Det borde vara lite mer hårdare tag.

Världen är inte rättvis.
Vissa äter Kobe biff med sparris.
Andra får nöja sig med gröt.

Som sagt för den stora majoriteten betyder en prishöjning på mat på 4% närapå ingenting.

De som drabbas hårdast är ensamstående föräldrar med flera barn som redan nu lever på yttersta marginalen.

O naturligtvis den växande gruppen fattigpensionärer som redan nu rotar i extraprishyllorna efter gårdagens bröd.

Socialfallen kan gott få svälta.
Det är det enda som kan motivera dem till arbete…
Citera
2022-03-15, 02:19
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Du har taskig attityd det som är problemet. Beskyller samhället för dina egna misslyckanden. Jag vet vad jag talar om är också 31 missbrukade alkohol i 10 år var tom bostadslös i ca 3 år men tog mig i kragen och mår bättre än någonsin. Alla kan förändra sina liv men skyller man allt på samhället är något fel.
Citera
2022-03-15, 02:40
Medlem
Det är väl de globala höga el-och drivmedelspriserna som kommer att driva upp alla priser för slutkonsumenten. Dyrare produktion och transporter. I vissa fall brist på spannmål eller vad det nu är ukraina exporterar.
Citera
2022-03-15, 02:57
Medlem
allseeingeyees avatar
Citat:

Welcome to The club!
Citera
2022-03-15, 04:07
Medlem
Kommer bokstavligen att skratta mig igenom detta året tittandes på er svenskar medan det sakta går upp för er vad regeringen gör. De bokstavligen kastar in er i fattigdom medvetet och som mesarna ni är, så kommer ni ta det med näven knuten i fickan.

Längtar.
Citera
2022-03-15, 05:26
Medlem
RBRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAdam
Rubrik i dagens SvD.
Nu undrar vän av ordning vart mellanskillnaden tar vägen?
I vems fick hamnar slanten, när jag får betala det dubbla priset i butiken för en vara?

Jag vet att frågan är väldigt förenklat ställd, men principen är rätt intressant.
Om det blir sämre tillgång till en vara, skulle det då inte kunna stanna vid att det blir tomt på butikshyllan?
Varför ska priset gå upp innan det blir tomt?
Vem är det som behöver stoppa mer pengar i sin ficka?
Ni här på FB som har examen i nationalekonomi och eller har fått Nobels ekonomipris kan kanske vänta med att svara.

Håll ut !

Regeringen kommer att ge alla bilägare en hel TUSENLAPP så det kommer inte att gå någon nöd på dom !
Bor man på landsbyggden kommer man att få hela 1500 SEK !

Allt kommer förstås att ske någon gång i framtiden i vanlig såsseordning !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in