2022-03-16, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ryskafanan87
Tjetjenien ska ta emot ukrainska krigsfångar…. Vill inte ens veta vad för behandling som väntas där
Det var nog sista gången man fick se dom Ukrainska soldaterna
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akeJJ
Hur ser du på fängslandet av oppositionella röster i landet? Opinionsundersökningar visar att ryssarna har lågt förtroende för landets politiska institutioner och inte tror sig ha stora möjligheter att påverka någonting i samhället. Min fråga är då, hur kan du vara så säker på att det är "ryssarnas sak"?
Jo, det är ryssarnas sak även om Ryssland skulle vara en diktatur vilket det inte är.

Varför?

Vi borde vid det här laget förstå att det är en mycket dålig idé att lägga sig i eller tvinga fram förändringar i andra länders maktförhållande. När vi inte ens klarar av det i MENA så skulle vi sannerligen inte göra det med Ryssland. De senaste tre decenniers försök har slutat i rena katastrofer och som sagt inte bara för länderna och befolkningen där utan även för oss i Europa och i Sverige.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jo, de är ganska lika vad gäller korruption.

Men nu är det Ryssland som angriper Ukraina. Inte tvärtom.

Och Ukraina har rätt till sitt självstyre.

Ryssland har hungrigt dessutom och nöjer sig inte med detta. Efter Österrike och Tjeckoslovakien kommer Polen.

Du är som Chamberlein - peace in our time... det funkade inte då, och funkar inte nu.

Ja det Ryssland som angriper och ingen frisk människa kan stå och heja på när civila eller unga soldater som för det mesta tvingats i ett krig dom inte vill kriga i. Det jag menar är när ett land är så korrupt så kommer dom aldrig säga sanningen vad som pågått i kulisserna. Media har tagit Ukrainas sida och dom kommer inte heller rapportera hela sanningen. Ryssland kommer definitivt inte göra det. Kommer själv från ett krig där media och världen tog en sida om ryggen. Men i verkligheten va inte det sanningen, inte på långa vägar.
Citera
2022-03-16, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Kiev fick smaka på en fet smäll imorse, oklart vad det var för något, kanske ammodepo.

https://t.me/intelslava/22472

Blyat!

Det var ett hyreshus ni träffade i vanlig ordning.

https://e3.365dm.com/22/03/1600x900/skynews-ukraine-russia-war-invasion_5707989.jpg?bypass-service-worker&20220316073036
Citera
2022-03-16, 09:38
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Tänk dig själv. Mongolen bor i en bunker och visar sin nakna överkropp lite då och då. Låter som en kackerlacka mer än en människa.

En kackerlacka med samma kackerlacksmentalitet som Sovjet. Snart kanske horungen invaderar Sverige och låter kackerlackorna flytta in liksom i Estland, dom jävlarna står på torget i Tallin och skriker att "detta är Ryssland"
Citera
2022-03-16, 09:40
Medlem
arbetets avatar
Har bilderna och videorna dykt upp än?:
⚡️According to the scenario, servicemen of the 72nd Center for Information and Psychological Operations of the Special Operations Forces of the Armed Forces of Ukraine conducted a staged photo and video recording of a "mass grave" with a total number of up to 1,300 dead. Falsified materials by the Ukrainian side distributed among the Western media, - official representative of the NM DPR
https://t.me/vicktop55/1782
Citera
2022-03-16, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det sorgliga i denna konflikt mellan ukrainare och ryssar som är helt förståelig egentligen är att ledarskiktet i Sovjet många gånger bestod av andra än ryssar. Lenin var jude, Stalin georgier, flera faktiskt ukrainare osv.
Putin hade partibok i Sovjet.

I kommunistpartiet, alltså . . ..
Citera
2022-03-16, 09:42
Medlem
Stora ukrainska motoffensiver nu, ryssland är på god väg att kastas ut ur ukraina.
Citera
Medlem
Citat:
Nu måste det ha snurrat till i skallen på dig. Nej, jag är inte Putin, inte ens en av hans supportrar eller väljare.
Nej.
Du säger att ryssarna själv ska få välja ledare.

Putin är president i Ryssland och det är ryssarna sak att avgöra vem som ska vara det. Jag hoppas att du läste det jag länkade till. Då borde du som jag inse att ingen annan president i Ryssland skulle ha agerat annorlunda. Tvärtom kan jag mycket väl tänka mig en mer aggressiv president.

Ska inte Ukraina få göra de?
Citera
Medlem
Citat:
Har bilderna och videorna dykt upp än?:
⚡️According to the scenario, servicemen of the 72nd Center for Information and Psychological Operations of the Special Operations Forces of the Armed Forces of Ukraine conducted a staged photo and video recording of a "mass grave" with a total number of up to 1,300 dead. Falsified materials by the Ukrainian side distributed among the Western media, - official representative of the NM DPR
https://t.me/vicktop55/1782
Du har ingen trovärdighet kvar, eftersom du inte kan svara på enkla frågor.

ALLA inser att du endast är en propagendamaskin.

(Jag rekommenderar meddebattörer att kolla arbetets posthistorik.)
Citera
2022-03-16, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Mern vem säger att Ryssland går i konklurs? Väst. Puitin kommer nationalisera IKEA, han skiter i IKEA. Han betalar inte lånen, han skiter i dem.

Ja och titta på Argentina när de gick i konkurs. Jag tror inte du förstår vad det innebär.

1 Riskpremien ökar så alla vill cash för sälja något till Ryssland och de vill inte ha rubel

2 Ryssland får inte låna något mer eller rättare sagt ingen vill låna ut pengar till dem

3 Nationaliserar de så kommer väst nationalisera allt ryskt

4 Ryska flyg kommer aldrig få flyga någonstans av vikt.

5 De kommer inte få några reservdelar.

Ryssland blir en paria och om det går riktigt långt så kommer väst införa sanktioner mot de som handlar med Ryssland.

Ryssland kan inte vinna ett ekonomiskt krig med väst.
Citera
2022-03-16, 09:43
Medlem
Citat:
Det sorgliga i denna konflikt mellan ukrainare och ryssar som är helt förståelig egentligen är att ledarskiktet i Sovjet många gånger bestod av andra än ryssar. Lenin var jude, Stalin georgier, flera faktiskt ukrainare osv.

Ukraina är ju uppdelat i ett gäng som känner samhörighet endast med Ryssland och ett gäng som känner samhörighet med både Ryssland och centraleuropa. Men ryssarna tycks straffa ut sig och en majoritet slåss mot dem, även rysktalande.

Lviv har ju t ex aldrig tillhört Ryssland någonsin, lika lite som Kaliningrad.

Rysktalande har inte mobbats mer än Stockholmare i Skåne, värre har det inte varit och de ukrainsktalande har velat lyfta fram sin dialekt, från att ha varit helt undertryckt.

Jag kan tycka det vara meningslöst att starta ett krig på de premisserna. Så den är inte alls förståelig, den handlar enbart om att Putin vill bli en mäktig tsar. Det är Putins ego som är orsaken till konflikten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in