2022-03-16, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Oj, har ryssarna förlorat så många? Fan, det trodde jag aldrig, 100 000 döda, det är massiva siffror.

Det sägs att 20000 civila har dött bara i Mariopol. Det är säkert inte bättre i Charkiv, Cherson och många andra platser. Hur många som frusit ihjäl har vi ingen aning om. Och så minst 10000 soldater från vardera sidan.
Citera
2022-03-16, 09:21
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Och det är ett fullt rimligt krav men jag är tveksam till att Ryssland kommer acceptera detta villkor. Tror det är tveksamt till att Ryssland ens har dom ekonomiska musklerna för att kunna åstadkomma det.
Dom kan betala det i gratis olja och gas.
Citera
2022-03-16, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Oj, har ryssarna förlorat så många? Fan, det trodde jag aldrig, 100 000 döda, det är massiva siffror.

Det är ett fruktansvärt ledarskap. Hoppas ryssarna nu plockar bort Putin och någon vettig ledare tar över.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Ledarskapet skulle försvinna i ditt scenario då de även skulle ha en rysk marionettregim och blivit en vasallstat.

Du skyller på den som blir våldtagen, inte på förövaren... gör man inte motstånd går det lättare...

Angående ledarskapet i Ukraina. Enligt Transparency International korruptionsindex ligger alltså Ukraina på plats 117 av världens länder. Det är alltså efter fina demokratiska länder som Kina, Vitryssland, Tanzania, El Salvador, Turkiet mm. Inte så bra ledarskap kanske. Ryssland på plats 127 och Sverige har en bronsplats 🥉
Citera
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det sägs att 20000 civila har dött bara i Mariopol. Det är säkert inte bättre i Charkiv, Cherson och många andra platser. Hur många som frusit ihjäl har vi ingen aning om. Och så minst 10000 soldater från vardera sidan.

Det är så det går när ryssland får för sig att ta vad dom vill ha.
Citera
2022-03-16, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Tror du Magdalena och kungen skulle hålla presskonferens och säga: Vi struntar i gisslan skjut dem bara.

Har ryssarna hotat med att börja döda patienterna på sjukhuset eller är det bara dina runkdrömmar?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yankee.
Angående ledarskapet i Ukraina. Enligt Transparency International korruptionsindex ligger alltså Ukraina på plats 117 av världens länder. Det är alltså efter fina demokratiska länder som Kina, Vitryssland, Tanzania, El Salvador, Turkiet mm. Inte så bra ledarskap kanske. Ryssland på plats 127 och Sverige har en bronsplats 🥉

Jo, de är ganska lika vad gäller korruption.

Men nu är det Ryssland som angriper Ukraina. Inte tvärtom.

Och Ukraina har rätt till sitt självstyre.

Ryssland har hungrigt dessutom och nöjer sig inte med detta. Efter Österrike och Tjeckoslovakien kommer Polen.

Du är som Chamberlein - peace in our time... det funkade inte då, och funkar inte nu.
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Dom kan betala det i gratis olja och gas.
Det kommer aldrig att ske och jag tror inte Ukraina hade accepterat en betalning i naturresurser. Den enda tänkbara källan för att bygga upp Ukraina i dagsläget som jag kan se är EU men inte utan att behöva göra uppoffringar på hemmaplan vilket jag antar innebär "no-go".
Citera
2022-03-16, 09:26
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Öh, va? Nu trollar du bara. Det var inte frågan. Frågan var vilken kompromiss du tycker är lämplig när Ryssland anser sig behöva Gotland.

Ingen.

Gotland är svenskt.

Finns inget mer att säga.
Citera
2022-03-16, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Tänkte anmäla för trams men jag ska svara.

Jag är svensk och mer nationalistisk än tillåtet antar jag. Det är först och främst Sveriges roll i världen jag försvarar. Och jag menar på allvar att vi är på väg att hamna på fel sida av historien. Vi har massiva egna problem men nu omfamnar vi den geopolitik som försatt oss i den situation vi är i. Och det är inte första gången. Vi har duktigt med nyttiga idioter, atlantisister, som dragit in oss i rent kontraproduktiva operationer där vi har fått stå för notan i slutändan som Irak, Afghanistan, Libyen etc.

Så även avskalat från min antiwar-ideologi så räcker ovanstående för att ta ställning.

Putin är president i Ryssland och det är ryssarna sak att avgöra vem som ska vara det. Jag hoppas att du läste det jag länkade till. Då borde du som jag inse att ingen annan president i Ryssland skulle ha agerat annorlunda. Tvärtom kan jag mycket väl tänka mig en mer aggressiv president.

Se ovanstående.

Tack för svaret.

Jag har alltid sett på dig som en kommunist som idealiserar Soviet och önskar dig tillbaka till den tiden.

Men nu vet jag lite mer om dig.👍
Citera
2022-03-16, 09:27
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Det kommer aldrig att ske och jag tror inte Ukraina hade accepterat en betalning i naturresurser. Den enda tänkbara källan för att bygga upp Ukraina i dagsläget som jag kan se är EU men inte utan att behöva göra uppoffringar på hemmaplan vilket jag antar innebär "no-go".
Antingen ska Ryssland betala eller så får de finna sig i att bli annekterade av väst som ser till att dom betalar.
Citera
2022-03-16, 09:29
Medlem
arbetets avatar
Ni som kan det vad är det för vapen vi ser i videon här? (video):
⚡️Trophy Javelins: the Russian Defense Ministry published footage of the transfer of captured weapons of the Armed Forces of Ukraine and Western countries to the units of the people's militia of the LPR and DPR
https://t.me/intelslava/22485
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in