Flashback bygger pepparkakshus!
2022-03-15, 20:33
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okoncentrerad
Vad har Trudeau och Rothschild med rysk aggression och imperialism att göra? Menar du att de styr Putin?

Men godmorgon. Sent ska den sista syndaren vakna!
https://youtu.be/0v1pB8l6pQc
https://youtu.be/NNV2tEgPb9I
Citera
2022-03-15, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Men godmorgon. Sent ska den sista syndaren vakna!
https://youtu.be/0v1pB8l6pQc
https://youtu.be/NNV2tEgPb9I
Vad är problemet? Att det är en intresseorganisation? Vad har det med rysslands ambitioner genom ett krig mot Ukraina att göra?
Citera
2022-03-15, 20:43
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Vad är problemet? Att det är en intresseorganisation? Vad har det med rysslands ambitioner genom ett krig mot Ukraina att göra?

Oy vey
Citera
2022-03-15, 20:45
Medlem
baso80s avatar
Citat:
Oy vey

Alla trådar på Flashback slutar alltid med:
- Alla är hypnotiserade och ni ser inte sanningen följt av länk till rena rama smörjan som presenteras som fakta

- Allt är återigen judarnas fel och det visste vi hillbillies om hela tiden
Citera
2022-03-15, 20:49
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baso80
Alla trådar på Flashback slutar alltid med:
- Alla är hypnotiserade och ni ser inte sanningen följt av länk till rena rama smörjan som presenteras som fakta

- Allt är återigen judarnas fel och det visste vi hillbillies om hela tiden

Och vad tror du det beror på då?
Citera
2022-03-15, 21:00
Medlem
Citat:
Och vad tror du det beror på då?
För lite tutte?

Man kan iofs diskutera huruvida lobbyism är något bra eller dåligt, vare sig det är ekonomiska organisationer som WEF, miljöorganisationer som Greenpeace etc etc, men deras inflytande i en totalitär stat som Ryssland är nog minimal. Att ovanstående organisationer påverkar Trudeau att genomföra en viss ekonomisk- eller viss klimatpolitik har knappast med rysslands invasion av Ukraina att göra.
Citera
2022-03-15, 21:05
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
För lite tutte?

Man kan iofs diskutera huruvida lobbyism är något bra eller dåligt, vare sig det är ekonomiska organisationer som WEF, miljöorganisationer som Greenpeace etc etc, men deras inflytande i en totalitär stat som Ryssland är nog minimal. Att ovanstående organisationer påverkar Trudeau att genomföra en viss ekonomisk- eller viss klimatpolitik har knappast med rysslands invasion av Ukraina att göra.

Ojoj vad du försöker dribbla bort mig nu inför åskådarna här på forumet. Är du en sån där person med en lång näsa månne?

Jag har inte sagt något om Trudeaue men uppenbarligen är han och alla andra världsledare djupt insyltade i denna organisation. Vilket du ser bevis på om du/ni kollar på dokumentären jag länkade i inlägget några sidor tillbaka.
Det är en självklarhet att denna organisation inte vill vårat bästa även om det är det man försöker belysa på sikt genom att läsa deras mål i FN Agenda 2030.

Och alla kriser vi ser nu är skapade för att nå målet!
Citera
2022-03-15, 21:18
Medlem
Citat:
Ojoj vad du försöker dribbla bort mig nu inför åskådarna här på forumet. Är du en sån där person med en lång näsa månne?

Jag har inte sagt något om Trudeaue men uppenbarligen är han och alla andra världsledare djupt insyltade i denna organisation. Vilket du ser bevis på om du/ni kollar på dokumentären jag länkade i inlägget några sidor tillbaka.
Det är en självklarhet att denna organisation inte vill vårat bästa även om det är det man försöker belysa på sikt genom att läsa deras mål i FN Agenda 2030.

Och alla kriser vi ser nu är skapade för att nå målet!
Ingen organisation vill, eller kan se till, allas bästa, även om vissa vill det bästa för så många som möjligt.

De två sista av dina meningar är dina egna(/andras) tolkningar som färgats av indoktrinering du utsatts för, och som du själv utsätter dig för, och som inte baseras på fakta. En som tänker fritt inser att det inte har med den nuvarande krisen att göra.

Med det sagt, jag påstår inte att WEFs påverkan på politiker inte ska tas på allvar eller att det enbart är positivt. Alla intresseorganisationer har en agenda och de flesta agendor innebär att vissa drar vinstlotter medans andra drar nitlotter.
Citera
2022-03-15, 22:17
Medlem
Citat:
Rotschild är ett buzzword för konspirationsnötter som inte betyder något i verkligheten så det kommenterar jag inte, men att Trudeau skulle ha andra ambitioner än att styra den demokratiska förbundsstaten Kanada verkar ytterst långsökt.
Jag tycker du ska läsa på i ämnet innan du kommenterar.
Citera
2022-03-15, 22:19
Medlem
Citat:
Ingen organisation vill, eller kan se till, allas bästa, även om vissa vill det bästa för så många som möjligt.

De två sista av dina meningar är dina egna(/andras) tolkningar som färgats av indoktrinering du utsatts för, och som du själv utsätter dig för, och som inte baseras på fakta. En som tänker fritt inser att det inte har med den nuvarande krisen att göra.

Med det sagt, jag påstår inte att WEFs påverkan på politiker inte ska tas på allvar eller att det enbart är positivt. Alla intresseorganisationer har en agenda och de flesta agendor innebär att vissa drar vinstlotter medans andra drar nitlotter.
....som sagt var, läs på!
Citera
2022-03-15, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
....som sagt var, läs på!
Ge mig en länk till en äkta oberoende källa utan egen agenda och jag lovar att läsa den.
Citera
2022-03-15, 22:28
Medlem
Citat:
Ge mig en länk till en äkta oberoende källa utan egen agenda och jag lovar att läsa den.
Du får googla en hel del.
Det fick jag. Dessutom kolla utgivaren mm.
En del klagar på Wikipedia... men de håller hyfsat bra koll.
Det är ju upp till var och en att redigera ifall man anser något fel.
Men det ska styrkas också.
I fallet Ukraina handlar mycket av det vi ser idag om landets historia.
Börja med att läs den, sen kan du leta fakta om vad som hände efter 1991.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in