Citat:
Ursprungligen postat av
Cymbaltazzz
Jag förstår hur du menar och du har säkert rätt. Men utan tvekan så gör alternativ rapportering så att människor får upp ögonen för vad som egentligen händer. De ryskhatande tomtarna i tråden är hjärntvättade alt betalda men det finns öppetsinnat folk från hela världen som tar till sig alternativ rapportering. Det ser man ju på kommentarerna på just den där kanal med rapportering från fronten, folk skriver från alla världens hörn och tackar för att de äntligen blir visade sanningen som väst inte rapporterat om. Och det är ett steg i rätt riktning.
Och att Macron mfl förnekar det folkmord på rysktalande som pågått sedan 2014, gör det bara ännu mer synligt att väst egentligen bara vill gadda ihop sig mot Ryssland. Ryssland is the bad guy punkt slut. Skamligt utav dessa sk politiker, men så vet vi att det nog inte finns en enda politiker som inte är korrupt. Rysslands styre har utan tvekan många fel (och det har andra nationer med) men här gör de rätt som räddar sina egna i Donbass-området. Skillnaden nu är att Ukraina gör sig själv till ett stort jäkla offer, med mentaliteten om att de skulle vara några hjältar.
Nej nej nej. Det finns inga svenskar som väntar på att "vakna upp"
De som finns vill så gärna tillhöra gruppen med tyngden på sin sida, konsensus. Det är djupt rotat i svensk kultur. Alltså, kalla det vad du vill. Alternativ media underhåller bara de närmast sörjande och det är typ SD + lite av konservativa blocket, men absolut INGEN svensk väntar på att vakna upp mer än 12åringar, eller 18åringar som är lite svaga i huvudet.
Det är inga stora förändringar att vänta i ett konsensussamhälle som Sverige. Svenskarna får vad de vill ha. Svenskarna får vad de förtjänar. Och just nu visar hela Sverige total brist på mentalisering. Och det visar mina värsta farhågor.
Och jag är så tacksam för att slippa bo i Sverige, för jag vet att min levnadskvalitet är stigande, min rikedom och absolut ALLT är stigande medan den vanliga svennen får se sitt land bli ett shitholecountry.
Och för det hatar jag svenskarna. Så de förtjänar faktist alla detta som sker. Och då har den värsta terror eller mordvågen inte ens börjat, den ligger 10 år bort. Fyfan vilket elände de skapar åt sig själva. Det är nästan att jag skäms som svensk, om det inte vore så att vi hade en bra historia. Nästan 90% av manlig befolkning rotades ut under 1700talets krig.
Det MÅSTE SKE IGEN. För att få bort det här jävla vansinnet. Så jag välkomnar svenskens elände. Kör PÅ! Även om det tar 50 år så blir det bättre!