2022-03-15, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Inte ser du mig klaga på erat jäkla Zelensky vurmande dag ut och in men börjar gråta så fort man nämner något om att ryssen avancerar.

Avancerar? Era konvojer blir ju slaktade.
Citera
2022-03-15, 00:24
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Låg det snö för 14 dagar sedan?

Det finns en snarlik kortare film från för 14 dagar sedan då någon kör i motsatt riktning så händelsen är från för två veckor sedan i Kharkiv. Men den här videon rullar längre och visar fler fordon så man kan räkna alla.
Citera
2022-03-15, 00:25
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Vänta nu, det var ju förra söndagen som var sista dagen? Har de förlängt den med 18 dagar nu? Ryssarna måste ha kraftsamlat.

Detta var alltså en kommentar till det man hör hela tiden, att "Ukraina kämpar tappert, men Ryssland kommer mala ner dem förr eller senare".

Så behöver det absolut inte vara, förklarar generalen. Ryssland har helt enkelt inte kapacitet att fortsätta så länge till. Surt för Putin, som hittills bara lyckats ta Ukrainas 17:e största stad, och max 10% av ytan.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Kan det vara att ryssarna har för lite folk? Uppskattningar som 200 000 är väl på grund av att man räknat lastbilar, stridsvagnar och antagit 3 per stridsvagn, 10 per lastbil.

Men om de bara är 2 i varje lastbil? Kanske bara 100 000 pers totalt. Eftersom så dålig ekonomi.

Det förklarar bättre hur ryssarna bara kan försvinna från sina fordon

Vem vet hur man räknar? Underhållspersonalen är stor i moderna förband.

Det och organisationen med bataljonsgrupper kan förklara varför det ser ut som det gör. Konstigt nog är det kanske så att ryssarna inte har tränat på att arbeta tillsammans mellan olika bataljoner.
Senast redigerad av goseigen 2022-03-15 kl. 00:30.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Vad ylar du om din korkade ryssofob. Hjärntvätten sitter djupt hos korkade får hör jag. Märks att ni blir sura och börjar svettas lite nu när folk får se vad som verkligen händer.

Ryssland kommer att vinna kriget och då kommer ni att sitta och gråtrunka i era källare.
Men egentligen. För mig som är svensk så handlar inte detta om vem som har rätt eller fel.

Detta handlar om vad som är SANT eller FALSKT och det är så sjukt att se en hel jävla västvärld bara vaggas in i rejäl västlig slagsida där man bara sväljer massa jävla grejer just för att ryssland är så förskräckliga.

Och som i jämförelse med historiska skeenden så är det fan inte svårt att förstå hur hela Tyska folket ryktes med in i nazismen. Bara se på svenskarna idag, hur de suger åt sig villigt. Det är helt jävla sjukt.

Historiepsykologer kommer skriva avhandlingar om detta, och den här tråden kommer säkert vara med. Svenskar är så hjärndöda innerst inne, de vill så gärna vara på rätt sida att de omedvetet accepterar vad som helst.
Citera
2022-03-15, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Skulle inte säga att vi är där ännu.

Det är när Ryssland har dragit sig tillbaka / "vunnit" mot Ukraina och behöver städa upp den ryska ekonomin.

"Nu ska sanktionerna släppas mot oss, annars kommer vi bevsara med kärnvapen!"

Putin har redan uttalat sig om sanktionerna och att han ser det som en krigsförklaring, därmed är det bara en tidsfråga innan dessa mer aggressiva hot blir en verklighet.

Vi är dock inte där ännu, jag tror att kriget med Ukraina måste ses som avklarat från Putins sida innan han kan fokusera på sina hot om kärnvapen mot västvärlden.

Jag har också tänkt att Ryssland nog skulle vara kapabelt att använda hot med kärnvapen för att få västländerna att släppa på sanktionerna.
Citera
2022-03-15, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Detta var alltså en kommentar till det man hör hela tiden, att "Ukraina kämpar tappert, men Ryssland kommer mala ner dem förr eller senare".

Så behöver det absolut inte vara, förklarar generalen. Ryssland har helt enkelt inte kapacitet att fortsätta så länge till. Surt för Putin, som hittills bara lyckats ta Ukrainas 17:e största stad, och max 10% av ytan.

Jag tror ryssarna bara kommer bomba och skrota rejält med grejer för att verkligen markera. Till sommar eller till hösten så kommer komikern få ett erbjudande han inte kan säga nej till.

Sedan kommer ryssarna dra sig tillbaka utan att tappa ansiktet.

Det finns inte i planen att införliva ukraina med Ryssland.

Sedan har de sagt från dag 1 att de bara ska rensa ut de nazistiska banderi-terroristerna. Och det är från Putins mun själv, och han har konsekvent stått för det han sagt historiskt.
Citera
2022-03-15, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
I facit finns faktiskt en stark offensiv mot Kharkiv dag1.
Jag har följt staden och 72a bataljonen noga sedan start, och där har varit ett konstant hårt hamrande sedan slutet av dag1.

Men jag tror allt kom av sig, då det allra första Putin skickade in var Tiger, BMT och annat lätt pansar - Troligtvis i en propagandafantasi att motståndet skulle vara minimalt, och att mest flaggor & jubel skulle råda.
Detta slogs ju brutalt snabbt ner, och tonen sattes härmed genom hela den samlade ryska uppladdningen som fanns vid gränserna.

Jag tror att alla lättpansar-styrkor som rullades in blev avskurna och isolerade, och lämnade att själva agera efter eget tycke.
Inkl hela den långa Konvojen.
Ett par mindre försök mot Kiev skedde ju även dag 2 och 3, och dessa slogs till stoft redan ute på ringlederna.

Sen har det fortsatt så här trögt och saktfärdigt, ända tills man nu förra veckan började låsa fast sina styrkor vid yttre linjer och ställa upp artilleri bakom som dundrar över civila mål.
Tjernobyl, verkar egentligen vara det enda målet som kunde tas enligt ursprungsplan.

Att sätta in markstridsstyrkor som skall agera mot civilbefolkning är verkligen as-långt bort, då man varken har luftherravälde eller slagit ner några större ukrainska mål.
Glöm afrikanerna, är mitt tips.

Fundera hellre på biovapen, och ww3 istället.
Detta är nämligen mer troligt, än något annat just nu.

Finns ett annat problem, även om man får logistik att fungera. Så blir USAs live övervakning med satellit svårt att komma ifrån. Fienden kommer alltid veta var de kommer att dyka upp och hinna gruppera och förbereda sig.
Citera
2022-03-15, 00:29
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Inte ser du mig klaga på erat jäkla Zelensky vurmande dag ut och in men börjar gråta så fort man nämner något om att ryssen avancerar.

Jag har skrivit väldigt lite om honom jämfört med var du har vurmat för Ryssland, så jag känner mig inte träffad.
Citera
2022-03-15, 00:30
Medlem
Hahahahaha

Afrikanska soldater från centralafrikanska armen erbjuder sig att strida på Rysslands sida i Ukraina.
Citera
2022-03-15, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag har skrivit väldigt lite om honom jämfört med var du har vurmat för Ryssland, så jag känner mig inte träffad.
Det är skönt att man kan få se båda sidor för annars länkar ni bara SVT och CNN. NOTORISKA Spinndoktorer som antingen drar fullständiga lögner eller spinner ihop snyfthistorier om precis allt.
Citera
2022-03-15, 00:32
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Men egentligen. För mig som är svensk så handlar inte detta om vem som har rätt eller fel.

Detta handlar om vad som är SANT eller FALSKT och det är så sjukt att se en hel jävla västvärld bara vaggas in i rejäl västlig slagsida där man bara sväljer massa jävla grejer just för att ryssland är så förskräckliga.

Och som i jämförelse med historiska skeenden så är det fan inte svårt att förstå hur hela Tyska folket ryktes med in i nazismen. Bara se på svenskarna idag, hur de suger åt sig villigt. Det är helt jävla sjukt.

Historiepsykologer kommer skriva avhandlingar om detta, och den här tråden kommer säkert vara med. Svenskar är så hjärndöda innerst inne, de vill så gärna vara på rätt sida att de omedvetet accepterar vad som helst.

Du lär bli ett utmärkt studieobjekt.

Vad är det du inte förstår med att Ryssland invaderar och dödar ukrainare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in