2022-03-15, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Jag förstår hur du menar och du har säkert rätt. Men utan tvekan så gör alternativ rapportering så att människor får upp ögonen för vad som egentligen händer. De ryskhatande tomtarna i tråden är hjärntvättade alt betalda men det finns öppetsinnat folk från hela världen som tar till sig alternativ rapportering. Det ser man ju på kommentarerna på just den där kanal med rapportering från fronten, folk skriver från alla världens hörn och tackar för att de äntligen blir visade sanningen som väst inte rapporterat om. Och det är ett steg i rätt riktning.

Och att Macron mfl förnekar det folkmord på rysktalande som pågått sedan 2014, gör det bara ännu mer synligt att väst egentligen bara vill gadda ihop sig mot Ryssland. Ryssland is the bad guy punkt slut. Skamligt utav dessa sk politiker, men så vet vi att det nog inte finns en enda politiker som inte är korrupt.

Nonsens.
Citera
2022-03-15, 01:12
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Mariupol håller tillbaka Röda Armén fortfarande. Stora förluster för ryssarna så det börjar nog kännas nu.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1503503831505813504

Om det där stämmer, och det som Tvond skriver: hur kan de fortsätta på det där sättet?

Det är snart tre veckor nu.

Några i Ryssland borde sitta bakom lås och bom, och några borde inte längre få föra befäl.
Citera
2022-03-15, 01:15
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Det jag menar, kusinen från landet, det är att om Putin säger att "detta är en operation för att rensa ut militära installationer och nazistiska element" så är det väldigt enkelt för Putin att efter sommaren deklarera att "det har vi gjort nu", men du är tydligen så jävla klen i huvudet att du inte fattar det.

Du har säkert inte ens lyssnat på hans tal som föranlede saken.

Men vet du vad, du får bara fortsätta med ditt känslomässigt styrda tänkande; det kommer ta dig långt

Bara det att hans retorik och texter sedan förra året tyder på att han har ett helt annat mål, vilket är att få förverkliga en dröm om att återsamla de östslaviska folken under Moskvas styre.
Citera
2022-03-15, 01:15
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Israeli Government Sites Crash in Cyberattack

A defense establishment source claims that this is the largest-ever cyberattack carried out against Israel

"A number of Israeli government websites went down on Monday in an apparent cyberattack."

https://www.haaretz.com/israel-news/.premium-israeli-government-sites-crash-in-cyberattack-1.10674433

Är det ryssarna som ligger bakom detta, vilket jag finner sannolikt med tanke på omständigheterna, så är det riktigt jävla korkat.

Naftali Bennett har hittills var väldigt neutral och varit medlare för Putin och Zelensky.

Det är bara en tidsfråga innan ryssarna kommer utföra cyberattacker mot Försäkringskassan, Skatteverket m.fl.

Mer här om det: https://edition.cnn.com/2021/12/04/middleeast/israel-cyberattack-intl-cmd/index.html

We know who is attacking us and we know how to get even, says Israel's cyber defense chief
Citera
2022-03-15, 01:16
Medlem
Jofs avatar
Ser kina kommer att skicka vapen till Putin. Inte vad jag trodde.
Men än så länge bara rykten.
Senast redigerad av Jof 2022-03-15 kl. 01:28.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Mer här om det: https://edition.cnn.com/2021/12/04/middleeast/israel-cyberattack-intl-cmd/index.html

We know who is attacking us and we know how to get even, says Israel's cyber defense chief

Det är Iran som ligger bakom cyberattacken.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Nej, det betyder inte alls att han inte har tillräckligt med mat till soldaterna. Det innebär bara att han inte har tillräckligt med MREs vilket är en stor skillnad. MREs gör en armé mer mobil.

Varför sprider du desinformation för?
Då ber jag om ursäkt för att jag gjorde dig förvirrad, jag syftade självklart på MRE.

Det vet jag att du också förstod.

Kallar du det desinformation?

Faktumet kvarstår att Putin uppenbarligen inte ens har tillräckligt med MRE till sina soldater, vilket säger en hel del.
Senast redigerad av Fricky 2022-03-15 kl. 01:20.
Citera
2022-03-15, 01:17
Medlem
Sqrbankens avatar
Ögnade nyss också förbi nån blänkare i twitterfeeden angående ryska styrkornas förlorade kontroll över Mariupol. Intressant om det stämmer.
Citera
2022-03-15, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LudwigVon
Ja det är naivt men är det roligt? Alla i krig är offer. Hur gammal är du?

Ålder har inget att göra med det, ålder mäter inte klokhet eller intelligens. Är man krigsvolontär ska man ha mage för det ochså, annars kan man hålla sig hemma. Jag förespråkar fred, men är man med i leken får man leken tåla. Hade han skjutit ryssar hade han firat ist, nu bölar han för att dom åkte på knockout. Hyckleri.
Citera
2022-03-15, 01:18
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Okej, men Pravdas (verkligen?) rubrik håller inte riktigt måttet om man rullar ner till rådgivarens faktiska uttalande:

Han säger alltså att antalet offer kan komma upp till 20 000 st. vilket inte riktigt är samma sak som att säga att 20 000 har dött.

Nu vet jag inte hur intensiva ryssarnas attacker på Mariupol varit under dagen men senast igår menade en annan rådgivare (den gången, till presidenten) vid namn Oleksiy Arestovych att 2 500 hade dött i Mariupol sedan 2022-02-24. En uppgift som Reuters tydligen inte kunnat verifiera.

https://www.usnews.com/news/world/articles/2022-03-14/over-2-500-mariupol-residents-killed-so-far-in-war-ukrainian-presidential-advisor

Om vi leker med tanken att båda dessa siffror stämmer skulle alltså 17 500 civila ha dött bara sedan igår i Mariupol, vilket i ärlighetens namn inte känns helt trovärdigt.
Du blandar ihop siffran för hur många som är officiellt dödförklarade och registrerade med antalet faktiska döda. Antalet som faktiskt har dött är givetvis mycket högre än vad som är registrerade dödförklarade.

Ena siffran är vad som är officiellt bekräftat.

Andra siffran är vad rådgivaren till borgmästaren som uttalar sig uppskattar är det antal som dött.

Det finns såklart döda som inte har kunnat ta reda på än. Siffran är en uppskattning från den här rådgivaren till borgmästaren i Mariupol, som uttalar sig i media. Det är möjligt att antalet döda kommer visa sig vara färre.

"More than 2,500 people have been killed, according to official reports from the city authorities. And this is a catastrophe to which the world has not given a proper assessment," Arestovych added.
Citera
2022-03-15, 01:19
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt

Tack för länken Upperkutt!

Återigen, förstår mig inte på varför Ryssland skulle angripa Israel utav alla länder, om det nu är dom som ligger bakom cyberattacken.

Jag tänkte annars att folk som stöttar Ukraina har valt att attackera Israel då dom än idag är väldigt neutrala, Zelensky har kritiserat Naftali många gånger pga hans passivitet.

Det är kanske långsökt..
Citera
2022-03-15, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Det blir spännande att se hur detta inlägg åldras.

Spara det, försökt hålla mig objektiv och mest velat se hur konflikten utvecklas. Så skriver det utan att vara känslomässigt engagerad.

Men har man förlorat lika mycket materiell som krävs för att rusta tyska armén efter dryga 2 veckors strid så ser jag inget annat.

Att ryssarna varit oförberedda är en orsak, att Ukrainarna har oändligt inflöde av vapen är nästa.
Men nu när överraskningsmomentet försvunnit kanske det mest bidragande är underrättelserna och övervakningen av de ryska styrkorna. Allt de gör följs live via satellit, 30 minuter skulle man korta tiden som informationen ska ta för att nå ut till de stridande förbanden i marken!

Kriget är inte mellan Ryssland och Ukraina, för den vinner ryssen.

Det är väst och USA mot Ryssland, den striden vinner han inte varken militärt eller ekonomiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in