2022-03-15, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Jag tittar på din analys.

Putin har själv sagt, så det är sant, det är vad du säger.

Du ger prov på väldigt djupt tänkande

Förmodligen får vi inget mer från dig än ytterligare kommentarer om att svenskar och andra är dumma.
Nej, men tänk själv.

Jag svarade på vad ryssarna kan tänkas ha för plan.

Och då svarar jag att jag tror de kommer bomba och jävlas hela sommaren och fram till hösten. Sedan kommer de pressa fram någon uppgörelse med Kiev och deklarera sin "operation" som färdig.

Sedan kan de dra sig tillbaka och titulera sig som segrare, med ny policy i Ukraina som inte tillåter NATO-medlemskap, men kanske öppnare handel med EU.

Det är du som är enkelspårig och dogmatisk. Alla här kan läsa dina inlägg och mina, det är du som gör dig själv till åtlöje som väldigt ytlig intellektuellt.
Citera
2022-03-15, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Det tror jag kan stämma mycket väl.

Dock är den gemene ryssen på samma nivå som en svensk på 50-talet.

Står det i tidningen så är det lika sant som skriften på stentavlorna som Moses släpade ner från berget..

Fast det är ju nutida svenskar som tror blint på tidningar och TV:n? Jag tror folk tänkte lite mer själva på 50-talet. De var ju inte så förvirrade och förvridna av hormonstörande ämnen på den tiden heller.
Citera
2022-03-15, 00:58
Medlem
Sgt.Blands avatar
En rysk helikopter till har fått smaka på den ukrainska jorden.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1503513520033435648
Citera
2022-03-15, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Den siffran är officiellt dödförklarade, från polis och rättsläkare. Det är bara en mindre del av dom faktiska döda. Den faktiska siffran är mycket högre. Är ju det han säger.

Du blandar ihop två olika siffor.

Man ska nog avstå från att ta ukrainska uppgifter seriöst, de har ljugit flitigt de fantasifostren. De har tagit de till en helt annan nivå, som jag inte trodde va möjligt tidigare.
Citera
2022-03-15, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
En rysk helikopter till har fått smaka på den ukrainska jorden.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1503513520033435648
Du skämtar den är ju nästan tre veckor gammal den där nedskjutningen!
Citera
2022-03-15, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Nej, men tänk själv.

Jag svarade på vad ryssarna kan tänkas ha för plan.

Och då svarar jag att jag tror de kommer bomba och jävlas hela sommaren och fram till hösten. Sedan kommer de pressa fram någon uppgörelse med Kiev och deklarera sin "operation" som färdig.

Sedan kan de dra sig tillbaka och titulera sig som segrare, med ny policy i Ukraina som inte tillåter NATO-medlemskap, men kanske öppnare handel med EU.

Det är du som är enkelspårig och dogmatisk. Alla här kan läsa dina inlägg och mina, det är du som gör dig själv till åtlöje som väldigt ytlig intellektuellt.

Ska de vara kvar till sommaren så får ryssarna börja med gerillakrigföring. Till sommaren kommer du inte ha kvar en fungerande reguljär rysk armé.
Citera
2022-03-15, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Listan på dom saker som Putin efterfrågat efter från Kina.

- Luftvärnsrobotar.
- Drönare.
- Underrättelseutrustning.
- Pansarfordon.
- Fordon för logistik och understöd.

CNN uppger dessutom att färdigpackade soldatmåltider finns på den ryska önskelistan.

Putin har inte ens tillräckligt med måltider för soldaterna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dn8Mdj/uppgifter-rysslands-onskelista-om-vapen-till-kina

Smarta befälhavare brukar mobilisera INNAN dom drar igång ett krig.
Nu står ryssen med byxorna nere och får inte tag på utrustning.
Så dags att börja rusta nu när hela världen infört sanktioner.
Klappskaft som styr det där landet.
Citera
2022-03-15, 01:01
Medlem
Sgt.Blands avatar
Mariupol håller tillbaka Röda Armén fortfarande. Stora förluster för ryssarna så det börjar nog kännas nu.

https://twitter.com/antiputler_news/status/1503503831505813504
Citera
2022-03-15, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Ja vi som inte är ryssofober vill bara veta vad som egentligen utspelar sig och varför. Hela bilden. Och det är väldigt tydligt att usa har sin agenda, det ser man ju på MSM, vad de väljer att visa, hur de vinklar det och vad de utelämnar. Men folk börjar vakna, de som ser alternativa medier. Vilket gör den andra sidan arg och desperat, det ser man ju på alla troll här. Det var likadant i ljugmedia med hetsen mot Donald Trump och Covid. De rapporterar sånt som passar in i den globala agendan såklart, ingen idé att ens fortsätta följa lögnerna i MSM.

Serbien stöttar ryssarna, och de polska kommentarerna skriver förvånansvärt att många polacker stöttar Ryssland.
Nej, nej nej. Helt fel analys.

Det är ingen som håller på att vakna. Det här är svenskar och vanliga människor som sitter hemma och efter typ 15 år av propaganda instinktivt lystrar till alla nyheter som pekar ut ryssar som förövare.

Och detta eftersom deras inre strategier är lagade på det sättet. De klarar inte av att se ryssarna på något annat sätt än förövare.

Alltså, jag själv jobbar väldigt mycket med psykologi och jag förstår att det krävs väldigt mycket arbete, genom flera år, för att regelmässigt kunna se sig själv utifrån och så kunna bedömma sina egna åsikter. Det är fan tufft och kräver mycket av en människa.

Svenskarna i gemen är lätt-groomade offer, precis som vi sett tidigare i historien.

Jag kan säga att här i Norge så ser vi på NRK diskussioner om att vi bara ser "en del av saken" och det är samma sak när jag ser på dansk media. Man prövar nyansera det hela.

Det är inte så enkelt som att ryssarna är jävulen och ukrainarna är the good guys. Det är faktiskt inte så enkelt.

Men tydligen så är gemene svensk så väldigt enkel att när en stor kris sker, så blir man känslomässigt påverkad. Och när man blir känslomässigt påverkad så minskar förmågan till abstraktion, kalla det mentalisering. Det är då enklare att säga att någon är ond och god, än att se att någon är dålig och någon har fan inte varit helt bra.

Men som helhet är det jävligt trist och sorgligt just för att detta berättar för mig vilket öde som Sverige kommer att ha. Det är inget snack om det och jag har haft rätt sedan år 2000.

Det finns inga lösningar på sveriges problem.
Citera
2022-03-15, 01:02
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
https://www.pravda.com.ua/rus/news/2022/03/15/7331396/

https://www-pravda-com-ua.translate.goog/rus/news/2022/03/15/7331396/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en

Mariupol mayor's adviser says 20,000 civilians have died in the city

Okej, men Pravdas (verkligen?) rubrik håller inte riktigt måttet om man rullar ner till rådgivarens faktiska uttalande:

Citat:
Advisor to the Mayor of Mariupol, Petr Andryushchenko, said that the overall situation in the city is catastrophic, according to him, the number of victims of Russian shelling could approach 20,000.

Han säger alltså att antalet offer kan komma upp till 20 000 st. vilket inte riktigt är samma sak som att säga att 20 000 har dött.

Nu vet jag inte hur intensiva ryssarnas attacker på Mariupol varit under dagen men senast igår menade en annan rådgivare (den gången, till presidenten) vid namn Oleksiy Arestovych att 2 500 hade dött i Mariupol sedan 2022-02-24. En uppgift som Reuters tydligen inte kunnat verifiera.

https://www.usnews.com/news/world/articles/2022-03-14/over-2-500-mariupol-residents-killed-so-far-in-war-ukrainian-presidential-advisor

Om vi leker med tanken att båda dessa siffror stämmer skulle alltså 17 500 civila ha dött bara sedan igår i Mariupol, vilket i ärlighetens namn inte känns helt trovärdigt.
Citera
2022-03-15, 01:02
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Absolut inte. Jag förhåller mig neutral.

Det är faktiskt du som skriver "Ryssarna mördar ukrainare" som svar till mig när det de facto är så att Ryssarna lider störst förluster.

Tänk över själv, om du tar bort alla känslomässiga reaktioner som du har, vad är det du egentligen tycker?

Det är som att hela Sverige och väst plötsligt blivit borderline. Men Sverige specifikt har ju haft en extrem läggning att presentera allt Ryssland gör som negativt. Jag minns när de befriade Palmyra, då klarade man att förklara räddningen av ett världsarv som något dåligt.

Det är nästan som om.. om ryssarna kom på hur man botade cancer, så hade SVT och svenskarna ändå tyckt att det var dåligt på grund av reasons.

Och det genomsyrar verkligen allt av dagens media-representation. Ända sedan man klarade att få bort den väst-tillsatte Jeltsin. Han alkoholisten som tillät världens hittills största plundring av ett land, ja han. När han försvann, så drog propagandan mot Ryssland igång. Det var lite lugnare innan 2012, men så drog det igång med TOTAL slagsida.

Och klarar man inte att se att VÄST också driver med propaganda, då är man inte en värdig människa för mig. Och det är vad jag får på känn av dig. Det är därför jag avfärdar dig som den där "kusinen från landet" som du är.

Och visst, det krävs väldigt av en människa för att kunna se 2 sidor av en konflikt, men återigen, vafan. Ni är vuxna vita människor med 100iq i snitt och ändå är det samma grej som 30/40talets tyskar som hejjade på hitler. Det är så sjukt att se i realtid.

Ingen balans, ingenting.

Och det är därför jag menar att Sverige bara kommer fortsätta eskalera nedåt i elände just för att det är fel på folket. Det är svenskarna som ödelägger Sverige, inget annat. Inga lösningar finnes. Om 5-10 år kommer ni minnas 2022 med rosenskimmer, det var så lite kriminalitet då kommer ni säga

Du tycker det är balans i uttrycket att Putin har rätt, för han har alltid varit korrekt?

Sådant är bara postulerande.

Och om jag har skrivit ordet mörda på det sättet i ett svar till dig, då kan du visa mig det, eller så får vi konstatera att det du skrivet är falskt.

Att ta reda på vad som är SANT och FALSKT ligger dig ju varmt om hjärtat som du skriver.

Hur avgör du när Ryssland ljuger och när de inte gör det? Du vet, de gav information officiellt som går att tyda som att de inte alls skulle invadera, men ändå gjorde de det.
Citera
2022-03-15, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Ska de vara kvar till sommaren så får ryssarna börja med gerillakrigföring. Till sommaren kommer du inte ha kvar en fungerande reguljär rysk armé.
Det blir spännande att se hur detta inlägg åldras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in