2022-03-15, 00:41
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Varsågod. Hoppas du haft en trevlig dag med vårdarna på boendet. Sov gott på medicinen.

Ok, vi konstaterar att du inte har något argument utan mest bara tycker något om media och svenskar.

Tack för ditt bidrag.
Citera
2022-03-15, 00:42
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Det är ingen som menar att det är neutrala sanningsägare i Moskva.

Men du är precis lika hjärndöd som tyskarna på 30 och 40talet. Dras helt in känslomässigt med otrolig slagsida till det som är påbjudet uppifrån. Jag hoppas du är stolt över dig själv, för du kan verkligen inte fått till något stort själv i ditt liv. Detta är din chans att tillhöra konsensus, få känna till lite grupptillhörighet när du hejjar på väst.

Njut av tiden! För den kommer väldigt sällan till såna som du,

^^

Alla kan nog se vem det är som är känslomässigt engagerad.

Lycka till med din diskussionsteknik.
Citera
2022-03-15, 00:43
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Men suck till och med TS är en ensidig zelensky vurmare. är sjukt jäkla glad att flashback inte representerar det svenska folket. Då hade jag fan gett upp livet

Nu var väl 20k en lite för stor siffra sist jag såg var det ca 2k. 2k som hade varit vid liv om inte ryssen invaderat sitt grannland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja de fyller sjukhusen i Vitryssland nu, och bårhusen. 75 % av allt blod i den vitryska sjukvården går till ryska sårade. Antagligen det samma i de ryska städerna närmast Ukraina men därifrån får man inget veta.
Vart får du den här statistiken ifrån?! Hur kan du veta allt det här?

Snälla säg inte att det är SVT eller CNN.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Du kanske skulle försöka förklara varför istället för att bara fastslå trams om svenskar och mig?
Se på vad du skrev. "Analysen" din.
Citera
2022-03-15, 00:44
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Finns ett annat problem, även om man får logistik att fungera. Så blir USAs live övervakning med satellit svårt att komma ifrån. Fienden kommer alltid veta var de kommer att dyka upp och hinna gruppera och förbereda sig.

Ärligt talat tror jag det är tyska militärsatelliter som hovrar över Ukraina, men datan analyseras möjligtvis kollektivt.
I vilket fall - Ja, omöjligt för ryssarna att organisera sig inom stridsområden. Jag unnar dom den omöjligheten.
Citera
2022-03-15, 00:45
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Nästan 20 000 civila dödade av ryssarna i Mariupol. Slaktade som grisar.

80% av bostadshusen bombade av ryssarna.

Sista öppna mataffären bombad av ryssarna för 2 dagar sedan.

Vattensystemet totalt sönder.

Konvoj med förnödenheter, mat, vatten, medicin, redo att nå Mariupol, men hindras av ryssarna, säger Petr Andryushchenko, rådgivare till borgmästaren i Mariupol.

Låter inte som att Putin befriar storstaden i Donetsk från demokratiskt valda judenazister.

Vad är källan till 20 000 döda civila?
Citera
2022-03-15, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Nästan 20 000 civila dödade av ryssarna i Mariupol. Slaktade som grisar.

80% av bostadshusen bombade av ryssarna.

Sista öppna mataffären bombad av ryssarna för 2 dagar sedan.

Vattensystemet totalt sönder.

Konvoj med förnödenheter, mat, vatten, medicin, redo att nå Mariupol, men hindras av ryssarna, säger Petr Andryushchenko, rådgivare till borgmästaren i Mariupol.

Låter inte som att Putin befriar storstaden i Donetsk från demokratiskt valda judenazister.

2500civila döda säger Ukraina. OHCR bekräftat 500+.

Tror inte ryssarna siktar på att slakta civila. Tror det är specifikt därför dom inte gick på 100% första dagarna. Hade dom gått all-in direkt första dagen så hade inte civila hunnit evakuera och ett dussin missiler hade dödat säkert minst 100.000 civila. Det hade blivit ett kärnvapen på Moskva direkt. Så dom började istället att boxas med handskarna på, och ökade på intensiteten långsamt istället. På så vis kan man ju estimera att de allra radikalaste ukrainarna är kvar. Förmodligen alla krigskåta nazister.

Men det är bara en teori.
Citera
2022-03-15, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Han har ingen jävla källa det är taget direkt ur röven.
Citera
2022-03-15, 00:47
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Se på vad du skrev. "Analysen" din.

Jag tittar på din analys.

Citat:
Jag tror ryssarna bara kommer bomba och skrota rejält med grejer för att verkligen markera. Till sommar eller till hösten så kommer komikern få ett erbjudande han inte kan säga nej till.

Sedan kommer ryssarna dra sig tillbaka utan att tappa ansiktet.

Det finns inte i planen att införliva ukraina med Ryssland.

Sedan har de sagt från dag 1 att de bara ska rensa ut de nazistiska banderi-terroristerna. Och det är från Putins mun själv, och han har konsekvent stått för det han sagt historiskt.

Putin har själv sagt, så det är sant, det är vad du säger.

Du ger prov på väldigt djupt tänkande

Förmodligen får vi inget mer från dig än ytterligare kommentarer om att svenskar och andra är dumma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PackMan123
Ukraina är desperat. Desperata tider kräver desperata åtgärder.
De försöker ju konstant dra in Västvärlden i ett tredje världskrig med stor risk för kärnvapen inblandat.

Putin drar in central africa. Vem är mest desperat?
Citera
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
https://www.pravda.com.ua/rus/news/2022/03/15/7331396/

https://www-pravda-com-ua.translate.goog/rus/news/2022/03/15/7331396/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en

Mariupol mayor's adviser says 20,000 civilians have died in the city
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in