2022-03-15, 00:49
Bannlyst
Vart nu här rätt aktivt och ett svagt Ryssland har inget att hämta..

Hur faan kan ryssarna köra ett skit i Ukraina nu?
Senast redigerad av RandomSvenskDude 2022-03-15 kl. 00:51.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
^^

Alla kan nog se vem det är som är känslomässigt engagerad.

Lycka till med din diskussionsteknik.

Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Warsaw pact 2.0 (Ryssland + Central Africa)
De kan nog locka med Putins två knähundar Lukasjenko och Al-assad i den imponerande pakten också, samt kanske något mer efterblivet negerland typ Eritrea 😅
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
https://www.pravda.com.ua/rus/news/2022/03/15/7331396/

https://www-pravda-com-ua.translate.goog/rus/news/2022/03/15/7331396/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en

Mariupol mayor's adviser says 20,000 civilians have died in the city

2500.

https://edition.cnn.com/europe/live-news/ukraine-russia-putin-news-03-14-22/h_3db1542de366d188c4e7979e7b5ecc95
Citera
2022-03-15, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
Men egentligen. För mig som är svensk så handlar inte detta om vem som har rätt eller fel.

Detta handlar om vad som är SANT eller FALSKT och det är så sjukt att se en hel jävla västvärld bara vaggas in i rejäl västlig slagsida där man bara sväljer massa jävla grejer just för att ryssland är så förskräckliga.

Och som i jämförelse med historiska skeenden så är det fan inte svårt att förstå hur hela Tyska folket ryktes med in i nazismen. Bara se på svenskarna idag, hur de suger åt sig villigt. Det är helt jävla sjukt.

Historiepsykologer kommer skriva avhandlingar om detta, och den här tråden kommer säkert vara med. Svenskar är så hjärndöda innerst inne, de vill så gärna vara på rätt sida att de omedvetet accepterar vad som helst.
Ja vi som inte är ryssofober vill bara veta vad som egentligen utspelar sig och varför. Hela bilden. Och det är väldigt tydligt att usa har sin agenda, det ser man ju på MSM, vad de väljer att visa, hur de vinklar det och vad de utelämnar. Men folk börjar vakna, de som ser alternativa medier. Vilket gör den andra sidan arg och desperat, det ser man ju på alla troll här. Det var likadant i ljugmedia med hetsen mot Donald Trump och Covid. De rapporterar sånt som passar in i den globala agendan såklart, ingen idé att ens fortsätta följa lögnerna i MSM.

Serbien stöttar ryssarna, och de polska kommentarerna skriver förvånansvärt att många polacker stöttar Ryssland.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2022-03-15 kl. 01:16.
Citera
2022-03-15, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
^^

Alla kan nog se vem det är som är känslomässigt engagerad.

Lycka till med din diskussionsteknik.
Absolut inte. Jag förhåller mig neutral.

Det är faktiskt du som skriver "Ryssarna mördar ukrainare" som svar till mig när det de facto är så att Ryssarna lider störst förluster.

Tänk över själv, om du tar bort alla känslomässiga reaktioner som du har, vad är det du egentligen tycker?

Det är som att hela Sverige och väst plötsligt blivit borderline. Men Sverige specifikt har ju haft en extrem läggning att presentera allt Ryssland gör som negativt. Jag minns när de befriade Palmyra, då klarade man att förklara räddningen av ett världsarv som något dåligt.

Det är nästan som om.. om ryssarna kom på hur man botade cancer, så hade SVT och svenskarna ändå tyckt att det var dåligt på grund av reasons.

Och det genomsyrar verkligen allt av dagens media-representation. Ända sedan man klarade att få bort den väst-tillsatte Jeltsin. Han alkoholisten som tillät världens hittills största plundring av ett land, ja han. När han försvann, så drog propagandan mot Ryssland igång. Det var lite lugnare innan 2012, men så drog det igång med TOTAL slagsida.

Och klarar man inte att se att VÄST också driver med propaganda, då är man inte en värdig människa för mig. Och det är vad jag får på känn av dig. Det är därför jag avfärdar dig som den där "kusinen från landet" som du är.

Och visst, det krävs väldigt av en människa för att kunna se 2 sidor av en konflikt, men återigen, vafan. Ni är vuxna vita människor med 100iq i snitt och ändå är det samma grej som 30/40talets tyskar som hejjade på hitler. Det är så sjukt att se i realtid.

Ingen balans, ingenting.

Och det är därför jag menar att Sverige bara kommer fortsätta eskalera nedåt i elände just för att det är fel på folket. Det är svenskarna som ödelägger Sverige, inget annat. Inga lösningar finnes. Om 5-10 år kommer ni minnas 2022 med rosenskimmer, det var så lite kriminalitet då kommer ni säga
Citera
2022-03-15, 00:52
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Vart får du den här statistiken ifrån?! Hur kan du veta allt det här?
Snälla säg inte att det är SVT eller CNN.

Landsförrädare!
Citera
Medlem
Drozds avatar
Ukrainas expresident Porosjenko sa idag till Aktuellt att man hade 1000 döda civila och 1300 stupade soldater. Den första siffran lär om något vara överdriven, den andra underdriven.

Mao. rätt uppenbart att propagandan om att Ryssland har "civila som måltavlor" inte stämmer, och inte heller 10-15.000 stupade ryska soldater.

Propagandan och överdrifterna publiceras - som New York Times erkände - i syfte att gjuta mod i ukrainarna trots att deras läge är utsiktslöst. USA vill dra ut på kriget för att skada Ryssland maximalt och få Putin att se skurkaktig ut. Då kan NATO expandera och det blir kanske regimväxel i Ryssland.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Han har ingen jävla källa det är taget direkt ur röven.
Va? har han tatt det ur dig?
Citera
2022-03-15, 00:53
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varaive
Putin drar in central africa. Vem är mest desperat?
Putin pekar på "utländsk inblandning" när det gäller Ukrainska sidan samtidigt som han själv tar hjälp av Tjetjener, Vitryssar, Afrikanska legosoldater, Syrier och kanske även Kineser.

Han förlorar alla krig. Även på humor-fronten.
Citera
2022-03-15, 00:54
Medlem
Frickys avatar
Listan på dom saker som Putin efterfrågat efter från Kina.

- Luftvärnsrobotar.
- Drönare.
- Underrättelseutrustning.
- Pansarfordon.
- Fordon för logistik och understöd.

CNN uppger dessutom att färdigpackade soldatmåltider finns på den ryska önskelistan.

Putin har inte ens tillräckligt med måltider för soldaterna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dn8Mdj/uppgifter-rysslands-onskelista-om-vapen-till-kina
Citera
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
2500.

https://edition.cnn.com/europe/live-news/ukraine-russia-putin-news-03-14-22/h_3db1542de366d188c4e7979e7b5ecc95
Den siffran är officiellt dödförklarade, från polis och rättsläkare. Det är bara en mindre del av dom faktiska döda. Den faktiska siffran är mycket högre. Är ju det han säger.

Du blandar ihop två olika siffor.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveLakes
De kan nog locka med Putins två knähundar Lukasjenko och Al-assad i den imponerande pakten också, samt kanske något mer efterblivet negerland typ Eritrea 😅

Mycket av det tror jag kan vara någon form av konstig propaganda.

Nog för att Syrien säkert kan skicka en del, men det är svårt att se att det spelar någon större roll när hela EU och NATO har motorvägar in i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in