Citat:
Ursprungligen postat av
goseigen
^^
Alla kan nog se vem det är som är känslomässigt engagerad.
Lycka till med din diskussionsteknik.
Absolut inte. Jag förhåller mig neutral.
Det är faktiskt du som skriver "Ryssarna mördar ukrainare" som svar till mig när det de facto är så att Ryssarna lider störst förluster.
Tänk över själv, om du tar bort alla känslomässiga reaktioner som du har, vad är det du egentligen tycker?
Det är som att hela Sverige och väst plötsligt blivit borderline. Men Sverige specifikt har ju haft en extrem läggning att presentera allt Ryssland gör som negativt. Jag minns när de befriade Palmyra, då klarade man att förklara räddningen av ett världsarv som något dåligt.
Det är nästan som om.. om ryssarna kom på hur man botade cancer, så hade SVT och svenskarna ändå tyckt att det var dåligt på grund av reasons.
Och det genomsyrar verkligen allt av dagens media-representation. Ända sedan man klarade att få bort den väst-tillsatte Jeltsin. Han alkoholisten som tillät världens hittills största plundring av ett land, ja han. När han försvann, så drog propagandan mot Ryssland igång. Det var lite lugnare innan 2012, men så drog det igång med TOTAL slagsida.
Och klarar man inte att se att VÄST också driver med propaganda, då är man inte en värdig människa för mig. Och det är vad jag får på känn av dig. Det är därför jag avfärdar dig som den där "kusinen från landet" som du är.
Och visst, det krävs väldigt av en människa för att kunna se 2 sidor av en konflikt, men återigen, vafan. Ni är vuxna vita människor med 100iq i snitt och ändå är det samma grej som 30/40talets tyskar som hejjade på hitler. Det är så sjukt att se i realtid.
Ingen balans, ingenting.
Och det är därför jag menar att Sverige bara kommer fortsätta eskalera nedåt i elände just för att det är fel på folket. Det är svenskarna som ödelägger Sverige, inget annat. Inga lösningar finnes. Om 5-10 år kommer ni minnas 2022 med rosenskimmer, det var så lite kriminalitet då kommer ni säga