2022-03-14, 21:03
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Det verkar vara en orosanmälan som gjorts. Det räcker misstanken finns att barn far illa, så måste socialtjänsten med hjälp av polisen utreda ärendet. Det är socialtjänsten som undersöker om barnet/barnen far illa.

Jag skulle påstå att samhället måste hoppa in form av socialtjänsten eftersom Petta tagit hem barn som kan förmodas vara krigsskadade. Likaså att deras mammor efter kontakt med ett brinnande krig rapporterats skrikit i ångest, gråtit och varit deprimerade. Då måste myndigheterna hoppa in.

Orosanmälan: https://www.lawline.se/answers/polisen-skyldig-att-gora-en-orosanmalan

Jag tror också att det är en orosanmälan till Soc som föranlett detta. Jag tror inte att insatsstyrkan stormade hans hus, men väl att soc insåg att det fanns risk för att barn skulle kunna fara ilka, och tog polisförstärkning, efter som P verkar vara en labil, offerkoftagråtande, labil rättshaverist. Detta har inget att göra med de vuxna kvinnorna, utan barnen. Barn som nyss har flytt från krig, ska nämligen inte behöva ha en kamera i fejset spm dokumenterar varje steg de tar, för att swish-kåta P ska få sina 15 minuter. Alla hans inlägg handlar om hur svårt, jobbigt och gråtigt allt är för HONOM. Ungarna har ofrivilligt blivit del i Ps egenhändigt ihopsnickrade dokusåpa. De har fått en egen flashbacktråd, p har bjudit in båda tv och radio. Klart som fan att detta inte är optimalt för vare sig barnen eller deras mammor.
Senast redigerad av sandyhell 2022-03-14 kl. 21:05.
Citera
2022-03-14, 21:04
Medlem
undercover-racists avatar
Vem anmälde? Går det att få fram?
Citera
2022-03-14, 21:05
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Något måste ha hänt hos Pidde, annars hade inte familjen valt att följa med polisen om dom haft det bra där. Sprit och tafsande?

Jag tror dom öppna upp sig för den ryskatalande kvinnan Mairi på gårdagens grillning att slå larm, hon varken har kommenterat eller reagerat på dagens inlägg

Det var hans första flyktingfamilj hemma hos honom, nästa gång kommer det gå bättre.
Han gråter gärna tillsammans med kvinnorna, det kan vara bra att visa empati men om han grät mer än de kvinnorna när de tittade på nyheterna på teve då kanske påminde han de för mycket om kriget och psykade de.

Peter kanske borde åka till Ukraina , åtminstone till Lviv som ännu inte blivit bombat och där arbeta några dagar som volontär eller bara åka till gränsen mellan Polen och Ukraina och där se vad som händer, ta bara med några toarullar till att torka tårarna med.
PS
Ibland kan sådana hysteriska känslosamma personer när de utsätts för livsfara och extrem stress plötsligt hitta sig sig själv och bli visa stort mod och lugn.
Senast redigerad av rex144 2022-03-14 kl. 21:07.
Citera
2022-03-14, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
Vem anmälde? Går det att få fram?

Eftersom polisen kom dit måste det ju varit en granne eller kvinnorna själva som larmat innifrån. Men någon säger orosanmälan men jag tror granne .Men kvinnorna hade väl inte följt med om allt var frid och fröjd? enligt hans facebook var det ju bara stres
Senast redigerad av reinadelsur 2022-03-14 kl. 21:15.
Citera
2022-03-14, 21:22
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AversisrevA
Smålänning? Ja han bor där, men du hör väl för bövelen att han är skåning?
Ja ja ja, snål skåning då. Låter ju nästan likadant för bövelen det var att karlfan räknade enkronor och tiggde pengar som jag mest reagerade på, inte vilken dialekt han hade.
Citera
2022-03-14, 21:24
Medlem
I Polen har personer som Peter tagit emot 1,5 miljoner flyktingar. I kommunistlandet Sverige måste det dock gå via staten och korrupta tjänstemän alternativt Sveriges oligarker (asylbaronerna).
Citera
2022-03-14, 22:23
Medlem
Enligt peters senaste facebook inlägg (verkar som han editerat det i efterhand?) Så sover nu mammorna i en gymnastiksal tillsammans med mön från andra länder (läs MENA). Nu vet jag inte ifall det är 100 procent sant men kufiga Peter är väl trots allt att föredra framför Ahcmed och Mohammad?
Citera
2022-03-14, 22:40
Medlem
"Familjerna sitter i en gymnastiksal och skall sova på en madrass på golvet bland 100 andra. Intill låg män från andra länder." Givetvis är de säkert vettskrämda.
Citera
2022-03-14, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
"Familjerna sitter i en gymnastiksal och skall sova på en madrass på golvet bland 100 andra. Intill låg män från andra länder." Givetvis är de säkert vettskrämda.

Mår riktigt bra när jag läser att polisen hämtade invandrarna från honom. Äntligen gjorde staten något rätt. Sociala myndigheter och migrationsverket är de som har utbildad personal att ta hand om invandrarna inte random alkad gubbe.
Men vore intressant att veta om det var grannarna som hade sett något och gjorde en anmälan?
Citera
2022-03-14, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RA_86
Mår riktigt bra när jag läser att polisen hämtade invandrarna från honom. Äntligen gjorde staten något rätt. Sociala myndigheter och migrationsverket är de som har utbildad personal att ta hand om invandrarna inte random alkad gubbe.
Men vore intressant att veta om det var grannarna som hade sett något och gjorde en anmälan?

Tänker tvärtom, ännu en gång gör svenska myndigheter bort sig.

Troligtvis en anonym orosanmälan från en person med noll insyn i hushållet.
Citera
2022-03-14, 22:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
I Polen har personer som Peter tagit emot 1,5 miljoner flyktingar. I kommunistlandet Sverige måste det dock gå via staten och korrupta tjänstemän alternativt Sveriges oligarker (asylbaronerna).

Chefen för franska Röda Korset sa på fransk TV att "privat" upptagande av flyktingar (alltså av den typ som Peter här ägnat sig åt) bara får förekomma som en "last resort", om absolut inga andra möjligheter finns. Utgångspunkten måste givetvis vara att flyktingarna ska tas emot under ordnade former, där myndigheter, migrationsverket och Röda Korset och liknande organiserar och överser vad som händer.

Det är egentligen det grundläggande konstaterande man bör göra i detta fall. Jag tror knappast heller att den här jeppen utgör någon potentiell fara för dessa kvinnor. Men han är uppenbart psykisk labil, och det är helt enkelt inte rätt att privata kufar åker ner till gränsen i Polen och plockar upp människor lite som de själva vill. Farorna är uppenbara. Bättre han samlar in pengar till välgörenhetsorganisationer än att gå runt och tigga gratis kaffe till några kvinnor som troligen knappt fattar vad fan det är fråga om.
Citera
2022-03-14, 23:02
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juneaux
Hahahahaha. De höll en vecka 😆

Karln är ju inte frisk på en fläck
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto