2022-03-14, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Skulle inte förvåna mig om Peter den Snåle även gick bananas när han hängde med ukrainarna till migrationsverket. Några mindre väl valda ord i kontakten med myndigheterna leder förmodligen till att man "blir av med vårdnaden".
Detta. Tror att han gjorde bort sig totalt (förmodligen aggressivt intryck & orimliga tiggarkrav) vid det besöket & någon batikhäxa slog larm…

(Mitt i besöket stirrade han ut i tomma intet & råkade tyst väsa ”Horor. De är alla horor”)
Senast redigerad av Raven2.0 2022-03-14 kl. 18:04.
Citera
2022-03-14, 18:02
Medlem
Citat:
Kanske är migrationsverket som sett till att ukrainarna flyttats från Peter den Snåle? Han ville väl ha hela huset renoverat och alla utlägg betalda. Eller så är det exfrun som ringt polisen så hon ska slippa handla ännu fler matkassar.

Vilken misslyckad asylbaron.

Nog detta många reagerst på utifrån hans inlägg på fb... Han har ju bara bett on pengar hela tiden. Fast migrationsverket har väl upplägg för flyktingarna så man inte ska behöva tigga till mat? Han har nog dragit in en hel drös med pengar.... tydligen ska han hämta fler ensamnstående mammor😂Vi får bara följa hans tivoli facebook
Citera
2022-03-14, 18:03
Medlem
Chingchonglings avatar
Nu är på vägg till hans hus och kolla läget det ska bli spännande att se
Citera
2022-03-14, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jag tror Peter vet vad problemet är. Nån snubbe på Facebook kommenterade det hela med: "Folk är så avundsjuka! Usch!"

Lite märkligt val av reaktion kan jag tycka. Avundsjuk på vad? Man kan väl inte vara avundsjuk på att någon gör en uppoffring och hjälper flyktingar? Såvida inte det finns nån annan uppsida med det hela som man inte pratar om högt förstås.

En del klarar inte av att se svenska män med utländska kvinnor.
Citera
2022-03-14, 18:12
Medlem
bomhulls avatar
Hur ska han få in mer pengar när han slutar att skriva på facebook?
Han får nog hålla sig undan gammelmedia också.
Vem är det som har tillkallat polisen? Batikhäxa?
Citera
2022-03-14, 18:18
Medlem
Hegamons avatar
Det verkar vara en orosanmälan som gjorts. Det räcker misstanken finns att barn far illa, så måste socialtjänsten med hjälp av polisen utreda ärendet. Det är socialtjänsten som undersöker om barnet/barnen far illa.

Jag skulle påstå att samhället måste hoppa in form av socialtjänsten eftersom Petta tagit hem barn som kan förmodas vara krigsskadade. Likaså att deras mammor efter kontakt med ett brinnande krig rapporterats skrikit i ångest, gråtit och varit deprimerade. Då måste myndigheterna hoppa in.

Orosanmälan: https://www.lawline.se/answers/polisen-skyldig-att-gora-en-orosanmalan
Senast redigerad av Hegamon 2022-03-14 kl. 18:25.
Citera
2022-03-14, 18:26
Medlem
feemaxxxs avatar
Socialkärringarna och polisen sitter väl och läser Flashback och tyckte att det var dags att reagera.

Denna tråd är redan en av mina favorittrådar detta år, och jag hoppas att följetången går vidare:-)
Citera
2022-03-14, 18:40
Medlem
Chingchonglings avatar
Har varit hos pedde gubb jäveln var hemma och tittade på fönster såg som att väntade sina fina ukrainska tjejer samtidigt såg en tömflaska jack Daniels som låg i trapp uppgången ville ta bild men det var lite för mycket folk där
Citera
2022-03-14, 19:37
Medlem
AversisrevAs avatar
Citat:
Det är en underlig jävel. Infriar alla fördomar om snåla smålänningar. Räknar minsta enkrona vad gäller utgifter han har för sin godhjärtade verksamhet.

Han tigger pengar precis överallt utan skrupler och tvekar inte att hänga ut firmor som inte ger honom rabatt på kaffe eller skänker bort pengar, varor och tjänster.

Om han nu inte får betalt "in natura" av de ukrainare han hittills hämtat hit ger jag mig fan på att de på något vis kommer att få pröjsa hans utlägg om nu inte svenska staten kommer att stå för fiolerna.

Smålänning? Ja han bor där, men du hör väl för bövelen att han är skåning?
Citera
2022-03-14, 20:14
Medlem
Det är sjukt så enkelt det kan vara att förstöra livet för någon annan.

Peters "brott" är att han är en vit, svensk, heterosexuell (?) penisbärande man.
Senast redigerad av Indeterminister 2022-03-14 kl. 20:20.
Citera
2022-03-14, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
Det är sjukt så enkelt det kan vara att förstöra livet för någon annan.

orosanmälan kan ju alla göra utan grunder men att polisen ska hämta alla dessa måste ju vara brott liggande bakom. Ang hans fb sida så är ju hela den bara konstig och misstänksam... Något måste ha hänt... han kanske drack för mycket? eller dom kanske ville göra något men fick inte? oavsett vad som hänt ska de väl vara något illa som
hänt för att polisen ska ta med sig alla o dra därifrån. Han skriver ju själv att dom storma flera poliser och någon i huset larmat?? kanske grannar?..

Vi
Citera
2022-03-14, 20:54
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Enligt facebook hans egna inlägg har polisen stormat hans hem o tagit kvinnorna då han blivit anmäld!! Någon som
vet mer?
https://www.facebook.com/profile.php?id=100005518208646
Sjukt
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Är knappast förvånad ärligt talat.

Vem vet? Kanske blev fredagsmyset à la Peter (som kanske fortsatte både lördag och söndag) för mycket för kvinnorna och tonårsdottern? Fast oavsett vad som har hänt så var det nog bra att polisen kollade upp vad som försigick i huset.

Knäppgöken Peter är ju uppenbarligen inte vid sina sinnes fulla bruk och ska inte få ta hand om kvinnor och barn som nyss har flytt från krig och elände.
Haha!

Håller med om att han inte verkar vara vid sina sinnes fulla bruk!

Men även om han verkar vara socialt off och troligtvis vill mer än att hjälpa dom, så har jag svårt att tro att han skulle försökt utsätta dom för något? Känns inte som en sådan person. Men efter att ha kollat på dumpen.se så verkar ju i princip vem som helst kunna vara en potentiell gärningsman så vem vet.

EDIT: Hon som ser ut som en bibliotekarie ser alltid väldigt glad ut på alla hans klipp så det känns konstigt att polisen helt plötsligt skulle "storma" bostaden och hämta dom.
Senast redigerad av Telepatisk 2022-03-14 kl. 20:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in