2022-03-14, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reinadelsur
Enligt facebook hans egna inlägg har polisen stormat hans hem o tagit kvinnorna då han blivit anmäld!! Någon som
vet mer?
https://www.facebook.com/profile.php?id=100005518208646

"Stormat hemmet" innebär att polisen varit där och artigt knackat på dörren. Jag kommer vara lite tråkig i min analys och säga att Peter vare sig haft sex eller på något sätt varit våldsam. Däremot har någon annan anmält honom och de ukrainska en kvinnorna ser nu sin chans att komma iväg från den Peter som springer runt med sin kamera hela tiden och är allmänt kufig. Jag hoppas vara för deras skull att de inte hamnar tillsammans med araber och negrer på något boende.
Citera
2022-03-14, 17:17
Medlem
Haha. Så oväntat. Mångas intuition var on the spot. En del, not so much… Han borde ju vara lättad såsom (han tyckte) han slet & kämpade för familjerna. In i bilen igen Peter! Mot Ukraina igen!

Ska bli spännande att se om det blir någon uppföljning kring detta!
Senast redigerad av Raven2.0 2022-03-14 kl. 17:21.
Citera
2022-03-14, 17:21
Medlem
DoktorNos avatar
Kanske är migrationsverket som sett till att ukrainarna flyttats från Peter den Snåle? Han ville väl ha hela huset renoverat och alla utlägg betalda. Eller så är det exfrun som ringt polisen så hon ska slippa handla ännu fler matkassar.

Vilken misslyckad asylbaron.
Citera
2022-03-14, 17:29
Avslutad
Gillar svaret han gav någon när han var förbannad att han inte fått gratis kaffe på Espresso House:
jag höll på att vända upp och ner på stället... Jag är ju från stan.... Jag skäms... det handla om att hjälpa... sedan vände jag mig om och frågade alla "wannebes" om någon ville hjälpa... Alla silikonläppar/silikonläppar stoppa huvudet i mobilen... Jag skäms över min gamla hemstad... DELA DELA
Kanske inte är vad hans "gäster" behöver heller, direkt, att han går bananas och skriker och har sig på ett jävla kaffehak för att han inte får något gratis. Sen har han ju också en tendens att skriva skit om folk rätt ohämmat, som med "lapplisan" (parkeringsvakt, snarare) som varit "IQ-befriad" nog att ge parkeringsböter till en ukrainsk bil, eller om "BIMBON" som inte fattade detta.
Citera
2022-03-14, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Kanske är migrationsverket som sett till att ukrainarna flyttats från Peter den Snåle? Han ville väl ha hela huset renoverat och alla utlägg betalda. Eller så är det exfrun som ringt polisen så hon ska slippa handla ännu fler matkassar.

Vilken misslyckad asylbaron.
Ja. Men han var våran asyl-Borat! Kommer sakna denna följetång…
Citera
2022-03-14, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Gillar svaret han gav någon när han var förbannad att han inte fått gratis kaffe på Espresso House:
jag höll på att vända upp och ner på stället... Jag är ju från stan.... Jag skäms... det handla om att hjälpa... sedan vände jag mig om och frågade alla "wannebes" om någon ville hjälpa... Alla silikonläppar/silikonläppar stoppa huvudet i mobilen... Jag skäms över min gamla hemstad... DELA DELA
Kanske inte är vad hans "gäster" behöver heller, direkt, att han går bananas och skriker och har sig på ett jävla kaffehak för att han inte får något gratis. Sen har han ju också en tendens att skriva skit om folk rätt ohämmat, som med "lapplisan" (parkeringsvakt, snarare) som varit "IQ-befriad" nog att ge parkeringsböter till en ukrainsk bil, eller om "BIMBON" som inte fattade detta.
Han var så fantastisk att han förväntade sig hjälp från alla, när det var just han som skulle hjälpa till?? Också fint att han räknade sina kostnader i ören…
Citera
2022-03-14, 17:34
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Ha! Sicken jävla vändning på den här historien!

Polisen måste ha på fötterna om de stormar in så där. Man kan inte bara anmäla till socialen på jävelskap för att det ska bli en sån reaktion. Kanske någon i familjen lyckats få ut ett hemligt meddelande?

"Storma in" kan nog mycket väl vara en mycket upprörd Peters sätt att säga "knacka på"?

Är ingen expert på ämnet, så spekulerar fritt. I och med att det finns barn med i bilden kanske man inte chansar, utan åtminstone åker dit och kollar läget, oavsett om anmälan kommit från någon som bara blivit allmänt creeped out av videoklipp och foton, utan att ha något mer konkret?

Kan tänka mig att man börjat föra liv och bära sig upprört och irrationellt åt i ett sådant läge, vilket förmodligen är nog för att sagan ska få sitt slut.
Citera
2022-03-14, 17:42
Medlem
-DaRude-s avatar
Inte för att jag vet något om "Peter" eller dennes avsikter, men givetvis kommer både slemgubbar och pedofiler passa på nu när så många kvinnor kommer med sina barn. Det görs heller inga kontroller när det är akutläge. Många menar väl, men man är naiv om man tror att män som specifikt bjuder hem främmande kvinnor och deras barn alltid har goda avsikter. Samma princip gäller på bostadssidor där pilska gubbar specifikt letar inneboende tjejer för att "hjälpa" dem med boendesituationen.
Citera
2022-03-14, 17:43
Medlem
Juneauxs avatar
Hahahahaha. De höll en vecka 😆
Citera
2022-03-14, 17:49
Medlem
Jon.Holmss avatar
Polisen är väl skyldiga att åka dit och kolla om de har fått en anonym anmälan? Att de tog med sig alla verkar skumt däremot om nu allt var frid och fröjd och inget hade hänt.

Någonting har definitivt hänt.

Eller så har Peter bara hittat på storyn för att få ännu mer uppmärksamhet.
Senast redigerad av Jon.Holms 2022-03-14 kl. 17:52.
Citera
2022-03-14, 17:52
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Skulle inte förvåna mig om Peter den Snåle även gick bananas när han hängde med ukrainarna till migrationsverket. Några mindre väl valda ord i kontakten med myndigheterna leder förmodligen till att man "blir av med vårdnaden".
Citera
2022-03-14, 17:59
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Polisen är väl skyldiga att åka dit och kolla om de har fått en anonym anmälan? Att de tog med sig alla verkar skumt däremot om nu allt var frid och fröjd och inget hade hänt.

Någonting har definitivt hänt.

Eller så har Peter bara hittat på storyn för att få ännu mer uppmärksamhet.

Jag tror Peter vet vad problemet är. Nån snubbe på Facebook kommenterade det hela med: "Folk är så avundsjuka! Usch!"

Lite märkligt val av reaktion kan jag tycka. Avundsjuk på vad? Man kan väl inte vara avundsjuk på att någon gör en uppoffring och hjälper flyktingar? Såvida inte det finns nån annan uppsida med det hela som man inte pratar om högt förstås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in