2022-03-13, 20:18
Medlem
Läste någonstans att Kalla blev jäkligt dålig av covid vaccinet, kanske sitter i fortfarande.
Citera
2022-03-13, 20:21
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epomannen
Läste någonstans att Kalla blev jäkligt dålig av covid vaccinet, kanske sitter i fortfarande.

Tydligen inte eftersom hon varit i form på träning.
Citera
2022-03-14, 08:26
Medlem
Kalla är redan en spillra av den skidåkerska hon en gång var.
Tappade hon 18 sekunder i den förunderliga mixstafetten igår?
Tyvärr gör hon bort sig om hon fortsätter.
Citera
2022-03-14, 15:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Kalla är redan en spillra av den skidåkerska hon en gång var.
Tappade hon 18 sekunder i den förunderliga mixstafetten igår?
Tyvärr gör hon bort sig om hon fortsätter.

Dock verkar Byström inte alls tycka så. Han »glänser« verkligen i denna intervju angående Kalla.
- Känner hon att hon har drivet fortfarande, då vill man självklart se henne fortsätta.
https://www.svt.se/sport/langdskidor...angdskidakning

Han lägger alltså hela beslutet hos Kalla. Det måste ju betyda att han ger henne friplats till A-laget. Konstigt att han inte alls reflekterar över det faktiska i uteblivna resultat? Han hade ju kunnat valt att inte ta någon ställning alls. Synnerligen amatörmässigt måste jag säga.
Citera
2022-03-14, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Tydligen inte eftersom hon varit i form på träning.

Charlotte Kalla: ”Var lite naiv”
Och innan lägret i Frankrike har Charlotte Kalla drabbats av andra problem. Till och med två gånger om.

Mer exakt i samband med sina vaccinationer mot covid.

– Ja, det var kämpigt. berättar Charlotte Kalla.

Hon fortsätter:

– Jag var kanske lite naiv där. Tänkte bara att det var för att jag fått något insprutat i kroppen som febern kom - och att det inte är så farligt den här gången.

– Men det var ju fortfarande pärs för kroppen att ta sig igenom det.

Du blev riktigt dålig?

– Ja, jag blev mycket sämre efter vaccinationssprutorna än när jag faktiskt var sjuk i covid.*
Citera
2022-03-14, 19:01
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epomannen
Charlotte Kalla: ”Var lite naiv”
Och innan lägret i Frankrike har Charlotte Kalla drabbats av andra problem. Till och med två gånger om.

Mer exakt i samband med sina vaccinationer mot covid.

– Ja, det var kämpigt. berättar Charlotte Kalla.

Hon fortsätter:

– Jag var kanske lite naiv där. Tänkte bara att det var för att jag fått något insprutat i kroppen som febern kom - och att det inte är så farligt den här gången.

– Men det var ju fortfarande pärs för kroppen att ta sig igenom det.

Du blev riktigt dålig?

– Ja, jag blev mycket sämre efter vaccinationssprutorna än när jag faktiskt var sjuk i covid.*

Ja vaccinet är inget att rekommendera, det har jag sagt hela tiden. Hur som helst sträcker sig Kallas problem längre tillbaka än att gälla endast denna säsong.

Vad som orsakar det ena eller andra är det ofta svårt att veta. Fortfarande är Ingessons »form på träning« (som han tycks ha lurat i Byström också) bara löjeväckande argument, men det talar emot att hon skulle vara väldigt nedsatt.

Nu tycks ju alla tecken ändå peka i den riktningen att hon fortsätter och att Byström viker en plats i A-laget för henne oavsett bristande resultat denna säsong. Troligen lär hon väl även ha chans att få åka i Piteå Elits stafettlag då Ribom haft sjukdomsproblem. Det skulle ju innebära ett säkert guld. I övrigt är ju inte konkurrensen mördande på distans. Sundling, Karlsson och Andersson är ju logiska medaljörer i distansloppen under SM, men de kan ju också bli sjuka. Kalla kanske kniper en medalj individuellt och då är det ju helt solklart att hon fortsätter med site på att ingå i ett stafettlag som tar medalj under VM.

Jag skattar chansen att Kalla fortsätter nästa säsong och erbjuds plats i A-laget till 97,5 %.
Citera
2022-03-14, 19:18
Medlem
Citat:
Dock verkar Byström inte alls tycka så. Han »glänser« verkligen i denna intervju angående Kalla.
- Känner hon att hon har drivet fortfarande, då vill man självklart se henne fortsätta.

Han lägger alltså hela beslutet hos Kalla. Det måste ju betyda att han ger henne friplats till A-laget. Konstigt att han inte alls reflekterar över det faktiska i uteblivna resultat? Han hade ju kunnat valt att inte ta någon ställning alls. Synnerligen amatörmässigt måste jag säga.
Jag har sagt det förut och måste återigen, tyvärr, konstatera att du inte kan tolka det skrivna ordet.
Var står det att hon ska få en plats i A-laget?
Jag förstår att DU tycker det är konstigt att Kalla själv ska ta beslutet om hon ska satsa vidare eller inte.
Du och några till vill ju gärna ta det beslutet åt henne. Det är inte bara liiiiiite konstigt.

Om det är någon som är "amatörmässig" i dessa frågor så är det ..........DU!
Vem vill du mer bestämma åt?
Citera
2022-03-14, 19:51
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Jag har sagt det förut och måste återigen, tyvärr, konstatera att du inte kan tolka det skrivna ordet.
Var står det att hon ska få en plats i A-laget?
Jag förstår att DU tycker det är konstigt att Kalla själv ska ta beslutet om hon ska satsa vidare eller inte.
Du och några till vill ju gärna ta det beslutet åt henne. Det är inte bara liiiiiite konstigt.

Om det är någon som är "amatörmässig" i dessa frågor så är det ..........DU!
Vem vill du mer bestämma åt?

Om du tror att hon skulle fortsätta utan att vara med i A-laget så saknar du fullkomligt logisk förmåga. Att jag skulle vilja fatta något beslut som rör henne existerar bara i din fantasi och den verkar mycket konstig.
Citera
2022-03-14, 21:00
Medlem
Citat:
Om du tror att hon skulle fortsätta utan att vara med i A-laget så saknar du fullkomligt logisk förmåga. Att jag skulle vilja fatta något beslut som rör henne existerar bara i din fantasi och den verkar mycket konstig.
Se där!
Återigen har tankeläsaren slagit fast vad som döljer sig i en främmande människas huvud.
Gratulerar till din exceptionella förmåga! När ska du berätta detta för Charlotte?

Vad min logiska förmåga har att göra med hur Charlotte vill göra till nästa säsong förstår jag inte öht.

Att du kan tolka Byström svar som att han ger Kalla en "fribiljett" till A-laget visar bar hur
-Anti-Kalla du är
-Anti-Byström du är

jaaa, du är anti mot allting som inte du tycker eller tror.

edit.
Avslutar med ett citat från Abraham Lincoln:

"
Det är bättre att tiga och bli misstänkt för att vara idiot än att öppna munnen och röja alla tvivel."
Senast redigerad av smokieknife 2022-03-14 kl. 21:26.
Citera
2022-03-14, 21:13
Medlem
katws avatar
Citat:

Även detta citat kan man fundera på:
Vill du se en fortsättning?
– Självklart. Hon är en ikon inom svensk längdskidåkning, säger Byström till SVT.
Det är väl ingen som betvivlar Kallas status rent historiskt inom svensk (dam)skidåkning. Men mellan raderna från Byström verkar det som att Kalla borde fortsätta enkom på grund av gamla meriter och som affischnamn i landslaget. Det finns flera andra som kan ta, och tar, den rollen nu. Det är inget "enmanslandlag" längre.
Citera
2022-03-14, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Även detta citat kan man fundera på:
Vill du se en fortsättning?
– Självklart. Hon är en ikon inom svensk längdskidåkning, säger Byström till SVT.
Det är väl ingen som betvivlar Kallas status rent historiskt inom svensk (dam)skidåkning. Men mellan raderna från Byström verkar det som att Kalla borde fortsätta enkom på grund av gamla meriter och som affischnamn i landslaget. Det finns flera andra som kan ta, och tar, den rollen nu. Det är inget "enmanslandlag" längre.

Man kan ju tolka det på många olika sätt.

Jag ser det som att han hoppas att Kalla är motiverad för att satsa ytterligare en säsong och om hon gör det och presterar så kan hon vara med och slåss om en plats eller sporra andra att ta en plats i lagen.

För mig är det ingen stor fråga.
Fortsätter hon så är hon motiverad att göra det och då är det fine.
Väljer hon att sluta så kommer jag att minnas henne som den största svenska skidtjejen som bjudit på massor av bra TV-underhållning.

När det kommer till uttagningar så litar jag på att landslagsledningen tar ut dom bästa åkarna och/eller dom som man tror på.
Tror att dom har bättre koll än mig eller några FB-experter.
Sen kan man naturligtvis diskutera uttagningarna men det kan kanske ske utan att man idiotförklarar någon.
Citera
2022-03-14, 21:27
Medlem
[quote=HerrGickhan|79496356]Tydligen inte eftersom hon varit i form på träning.[/QUOT
Vad man frapperas av är att Kalla helt tycks ha tappat
tekniken i fristil. När hon var som bäst hade Kalla den mest effektiva tekniken av alla. Nu ser det kantigt och spänt ut när hon åker och efter en kort stund har hon
"sprattlat" sig trött och tappar runt 50sek/5km mot
täten. Om hennes fysiska status verkligen är så god som påstås (mindre troligt) är det väl upp till tränaren
att vara behjälplig med tekniken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in