2022-03-13, 13:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Laureth
1. NATO deltar inte i kriget. Ukraina står ensamt mot en övermakt som utan tvekan i slutändan kommer köra över dem.
Ah, så Ryssland har inte gått in i Ukraina, utan man bombar sig själva och sin civilbefolkning? Jävla troll.
Natos vapen är i allra högsta grad involverade men oavsett vilket så ska övertagandet av den korrupta oligarkin Ukraina och presidenten ses som en befrielsekamp. Det är inte folket som bestämmer i Ukraina, det är vidrigt korrupt och styrs av oligarker. Mycket förmögna oligarker som har sugit ut befolkningen i Ukraina.
Citera
2022-03-13, 13:21
Medlem
Laureths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist
Natos vapen är i allra högsta grad involverade men oavsett vilket så ska övertagandet av den korrupta oligarkin Ukraina och presidenten ses som en befrielsekamp. Det är inte folket som bestämmer i Ukraina, det är vidrigt korrupt och styrs av oligarker.

NATOs vapen är inte NATO.
Den (mycket värre) korrupta ryska oligarkin ska befria Ukraina från korrupt oligarki? Man blir liksom inte fri får korruption av att absorberas in i en ännu mer korrupt oligarki.

Är det folket som bestämmer i Ryssland? Nä
Vilka anser det vara en befrielsekamp. Jo de som enbart får ta del av rysk statsmedia.
Citera
2022-03-13, 13:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
Dom hatar det dom blit tillsagda att hata, samma individer som tagit 3 sprutor, burit munblöja och ändå blivit sjuka.
Folk som inte kan tänka själva eller är för lata/fega att göra det, det som förr kallades pöbel, tyvärr är denna grupp majoriteten i samhället, vilket "eliten" vet.

Jag är ovaccinerad och har aldrig burit munblöja, men ändå förstår jag att man bör vara på Ukrainas sida i den här konflikten. Vad är det jag missar? För övrigt hatar jag inte ryssar generellt, det vore ju korkat.
Citera
2022-03-13, 13:26
Avslutad
Laureth, en befrielsekamp mot mammon, girighet och hagelenhet. Ukrainarna lockas av Västs arbete, glittriga fasad och kommers men de har det bättre och tryggare under Rysslands vingar. Låt de få leva sina liv gott utan att juden och bankirer ska locka dom till stupet.
Citera
2022-03-13, 13:30
Avslutad
Citat:
Laureth, en befrielsekamp mot mammon, girighet och hagelenhet. Ukrainarna lockas av Väst arbete, glittriga fasad och kommers men de har det bättre och tryggare under Rysslands vingar.

Bör de inte få bestämma det själva i så fall? Att det finns vissa separatister i Ukraina som vill tillhöra Ryssland förnekar jag inte, men det betyder inte att hela Ukraina vill göra det. Om det vore så hade ju ryssarna välkomnats med öppna armar av det ukrainska folket, istället ser vi ju raka motsatsen.
Citera
2022-03-13, 13:31
Medlem
Citat:
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

Enkelt, för att media säger till dom.
Behövs inte mycket för att övertyga, likt vaccineringen.
Citera
2022-03-13, 13:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Enkelt, för att media säger till dom.
Behövs inte mycket för att övertyga, likt vaccineringen.

Ok, vad är det vi alla missar då som är så fint och bra med Rysslands invasion av Ukraina? Är det ukrainska folket i själva verket positiva till att Ryssland bombar sönder deras städer och tvingar dem på flykt?
Citera
2022-03-13, 13:41
Medlem
Ukraina har haft åtta år på sig sedan 2014 att försöka komma någonstans och ta tag i frågorna dels om separatisterna i öst, dels om den etnopolitiiska och kulturella kluftan inom landet, mellan östra och västra Ukraina. Men man har i princip bara fortsatt sparka burken nerför gatan och tagit emot massivt stöd från olika NATO-länder, stöd som sedan ofta har försvunnit i korruption och förskingring.

Det är verkligen inte imponerande.
Citera
2022-03-13, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Ok, vad är det vi alla missar då som är så fint och bra med Rysslands invasion av Ukraina? Är det ukrainska folket i själva verket positiva till att Ryssland bombar sönder deras städer och tvingar dem på flykt?

Hur visar jag parti för Ryssland?
Är media opartisk?
Citera
2022-03-13, 13:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Bör de inte få bestämma det själva i så fall? Att det finns vissa separatister i Ukraina som vill tillhöra Ryssland förnekar jag inte, men det betyder inte att hela Ukraina vill göra det. Om det vore så hade ju ryssarna välkomnats med öppna armar av det ukrainska folket, istället ser vi ju raka motsatsen.
Det blir inte rättvist att försöka veta och jämföra när en kapitalist sitter som president och när EU lockar med godis. Ukraina hade ett par bra presidenter innan och då var det inte tal om att någon av alla dessa som nu som blivit tvättade ville tillhöra Väst.
Citera
2022-03-13, 13:59
Medlem
jararvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homoaktivist
Öststatspack som öststatspack. Lika bra dom dödar varandra.

Just det. Dubbla öststats länder slåss i samma duell. Ryska ockupationsmakten gick full fart in i Ukraina men inte hela Ukraina vad jag tänker väst-Ukraina hade större uppställning reserv soldater och 8500 amerikanska trupper än den mängd Ryssland har. Vilken mängd i anfallskrig? Spetnaz och armén eller reserv soldater anfaller? I början jag inte önskade ryska segern men efter första fem ukrainska soldater dödades funderingar om ryska militära seger.
Citera
2022-03-13, 14:10
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Krafterna som tvingat fram det här kriget är samma krafter som styr media och media kan genom propaganda styra en större del av befolkningen till att hata Ryssland och ta parti för Ukraina. Zelensky är en kolatorsk styrd av en jude i Schweiz.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in