2022-03-13, 09:10
Medlem
Naofumis avatar
Citat:
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
Hej! Denna bild förklarar det plötsliga, många gånger rent rasistiska hatet som dykt upp ibland västvärldens och Europas NPCs.
https://patrickarmstrongdotca.files.wordpress.com/2022/03/5d6.png?w=540

Förut var det personer som motsatta sig PK-diktaturens policy och inte vaccinerades som NPCna skulle hatat, nu är det ryssar.
Citera
2022-03-13, 09:46
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Vad hade du för uppfattning av invasionen av Irak? Ifall du var född då.
Vad fan har det med saken att göra?

Tycker du hundbajs är äckligare än kattbajs?

Ett vet jag vad än rysstrollen försöker lura i oss. Terrorbombning av civila var inte en taktik i Irak. Det är det nu.
Citera
2022-03-13, 09:48
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Vad fan har det med saken att göra?

Tycker du hundbajs är äckligare än kattbajs?

Ett vet jag vad än rysstrollen försöker lura i oss. Terrorbombning av civila var inte en taktik i Irak. Det är det nu.

Ok, du svarade precis på frågan.
Citera
2022-03-13, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

Moderatorer har förbjudet att berätta om eventuella ryska påveransoperationer och då går det inte besvara din åsikt korrekt.

Om du är på den svagare partens sida varför står du på mobbaren sida?

Så lämpligt att du anslöt dig nyligen och kommer med en sådan fråga
Senast redigerad av mattep74 2022-03-13 kl. 09:54.
Citera
2022-03-13, 09:53
Medlem
Laureths avatar
Citat:
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

1. NATO deltar inte i kriget. Ukraina står ensamt mot en övermakt som utan tvekan i slutändan kommer köra över dem. Vem är "underdog"? Jag håller på civilbefolkningen i både Ryssland och Ukraina. Håller verkligen inte på Putin eller Zelensky, men den ena är helt klart värre. Ukraina ska ha rätt att bestämma över sitt eget land.
2. Det är inget "semi" med Putin.
3. Håller med.

Ah, så Ryssland har inte gått in i Ukraina, utan man bombar sig själva och sin civilbefolkning? Jävla troll.
Citera
2022-03-13, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Hatar inte Ryssland.

Hatar så klart Putin och hans nickedockor.

Hatar Putin-trollen på Flashback.

Hatar svenska nyttiga idioter som ”försöker ha en balanserad bild”. Ryska tanks rullar i Ukraina. Civila mördas av ryska bomber. Finns i det läget ingen balanserad bild.

Till stor vånda märker jag att jag börjar tappa empatin för ryska soldater då man ser hur de beter sig mot civila.

Om det finns ett nazi-problem i Ukraina som Putin påstår är det väl helt rätt att rulla in med tanks? Isåfall är ju frågan varför inte USA hjälper till.
Citera
2022-03-13, 10:25
Medlem
Citat:

Behövs ingen mer anledning att hata Putin (och Ryssland)än att det är Ryssland som har invaderat Ukraina och inte tvärt om, hur kan du få det til latt ryssland inte invaderat ukraina? Är ukrainsk militär på rysk mark? Ne precis, Rysk militär är på Ukrainsk mark.

Oavsett vad man tycker om respektive land så går man inte oprovocerat in i det landet, precis som "NATO" fortfarande inte har gått in i Nord Korea trots problematiken där.

Om du skulle få för dig att påstå att ryssland bara skulle försvara Krim, Donetsk & Luthansk så är det bullshit då det återigen var Ryssland som gick in i Ukraina oprovocerat 2014.
Om nu Krim, Donnetsk & Luthansk ville bli Ryskt får man jue ha regelrätta förhandlingar, inte bara gå in o skjuta, Ukraina försvarar sig bara.
Citera
2022-03-13, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr0g
Om det finns ett nazi-problem i Ukraina som Putin påstår är det väl helt rätt att rulla in med tanks? Isåfall är ju frågan varför inte USA hjälper till.
Om det finns ett nazi problem ala andra världskriget dvs, krigsfångar som blir mördade pga fel religon/ras så håller jag med dig om att det kan vara rätt att gå in med tanks, så är dock inte fallet i Ukraina.

Om vi låtsas som att ryssar är hotade i ukraina, vilket inte var fallet, så är det inte anledning att invadera ukraina med tanks förän ryssar blir mördade,, man kan inte invadera ett annat land proaktivt och sammtidigt få invasionen som "korrekt".

Dem enda ryssar som blir mördade i ukraina nu och de senaste 8 åren är de som strider mot ukrainas militär, dvs dessa är inte anledning att invadera då ryssland själv skickat dem för att kriga.
Citera
2022-03-13, 10:32
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Hej! Denna bild förklarar det plötsliga, många gånger rent rasistiska hatet som dykt upp ibland västvärldens och Europas NPCs.
https://patrickarmstrongdotca.files.wordpress.com/2022/03/5d6.png?w=540

Förut var det personer som motsatta sig PK-diktaturens policy och inte vaccinerades som NPCna skulle hatat, nu är det ryssar.

Det ska ni ha.
Och det blir bara värre så länge ni håller på som ni gör.
Ni verkar njuta av att bli avskydda, är det nån diagnos?
Citera
2022-03-13, 10:51
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Sällan eller om det någonsin hänt att en invasion av ett land sker med de invaderade goda vilja.
Kallas det ens invasion om båda parter är med på det? Skärp dig nu. Du skriver ju upp en rubrik taget från msm.

Ryssland invaderar Ukraina. Punkt..
Citera
2022-03-13, 10:52
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckisbarnet
Ryssland invaderar Ukraina. Punkt..

Håller med dig. Orsakerna kan vara intressanta. Punkt
Citera
2022-03-13, 10:53
Medlem
Asb3rger1337s avatar
1) Hatar inte ryssar 100% men kineser och Ryssar är väl inte dom ja tänker, wow sköna snälla typer.

2) Ukraina är i mina ögon inne i en progressiv period, de är närmre europa och alla ukrainare jag jobbat med är sympatiska och trevliga, tom roliga. Så att de blir attackerade gör ju direkt att man hatar dom som attackerar. Dock förstår jag att Nordkoreas befolkning inte har så mkt o sägs till om. Putin är en maffialedare och tjuv. Hur kan man tycka om han? Ja tycker inte om våra politiker heller.

Ukraina har de lätt att framstå som tappra och goda i med att de försvarar sitt land och ibland barn. Putin försvarar sina pengar som en aktieägare utan moral.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in