2022-03-13, 11:16
Medlem
Nibiruans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Hur kan du ta orden mångfald och Ryssland i munnen samtidigt? Menar du på allvar att Ryssland är ett land för mångfald? Varför öppnar dom inte sina gränser och tar emot alla mena som flyr? Hur behandlas homosexuella i Ryssland? Vad händer med oposionsledare?
Men jag får ge dig lite beröm ändå, du är nog ett av de bättre rystrollen här inne du för fram ditt budskap på ett bra sätt. Men ändå faktalöst till stor del.

Du måste vara allvarligt skadad i huvudet. I Ryssland är 13.5% muslimer, landet består av över 120 olika etniciteter och inom Ryssland talas över 100 språk. Ändå har landet inga problem av detta med mångkultur eller "män" från långbortistan som inte kan bete sig mot (deras) kvinnor, skjutningar, sprängningar, terrordåd etc.

De öppnar inte sina gränser för slödder som vill komma och åka räkmacka på bidrag som betalas av deras egna hårt arbetande mångkulturella befolkning. Iom att det finns någon positiv särbehandling av någon i Ryssland så har "fel" sorts folk ingen anledning att söka sig dit.

Om du fick välja mellan att oppositionella fängslades och homosexuella misshandlades ibland eller att din ort togs över av gängkriminella adidasriddare med automatvapen som våldtar din dotter - vad skulle vara det bättre valet?
Citera
2022-03-13, 11:24
Medlem
Jag håller på Ukraina för att Ryssland startade ett krig mot dom. Ganska enkelt. Sen så hatar jag inte ryssar. Jag hatar Putin och de andra små rädda männen i Kreml. Sen så tycker jag ändå att ryssar är ett skitfolk som har låtit sig blivit ledda av flera olika skräpmänniskor i lång tid tillbaka.
Citera
2022-03-13, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina1981
Jag håller på Ukraina för att Ryssland startade ett krig mot dom. Ganska enkelt. Sen så hatar jag inte ryssar. Jag hatar Putin och de andra små rädda männen i Kreml. Sen så tycker jag ändå att ryssar är ett skitfolk som har låtit sig blivit ledda av flera olika skräpmänniskor i lång tid tillbaka.

Exakt - alla andra utanför Ryssland ska tydligen mördas av oklar anledning - men ryssarna själva är fega krakar som låter sig luras och bara spela med. Det ynkligt. De hyllar Putin och tror att han Gud och Kreml är religionen. Men Putin är en fullkomlig psykopat. Det får vara slut på maktfullkomliga ledare. De ska ner på jorden. Djupt.

Ryssarna behöver också protestera och offra sig för att få stopp på Rysslands bestaliska militära attacker. De enda som kan få stopp på denna ryska regim är ryssarna själva.
Senast redigerad av Tissetiss 2022-03-13 kl. 11:59.
Citera
2022-03-13, 11:49
Medlem
feemaxxxs avatar
Jag hatar varken ryssar eller ukrainare. Har träffat båda folkslagen, och det finns trevliga och roliga människor bland dem.

Att jag nu håller på Ukraina är pga att Goliat har attackerat David. Om Ukraina tex hade rullat in i Moldawien, så hade jag hoppats på att Moldawien hade hållt ställningarna.
Citera
2022-03-13, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

Perfekt flytta bara , hej då sayonara
Citera
2022-03-13, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Perfekt flytta bara , hej då sayonara

Han kan flytta till Nordkorea och börja på arbetsläger direkt.. Men kallar man sig Nihilist pratar man tvärtomspråket. Det är det nya nu.
Senast redigerad av Tissetiss 2022-03-13 kl. 12:16.
Citera
2022-03-13, 12:15
Medlem
Citat:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

1. Ryssland är fortfarande inte ensamt.
2. Putin är 100% diktator.
3. Putin vill styra allt 100%

Jag hatar inte ryssar.
Men Putin? ja. Han borde avlägsnas från makten han har.
Helst levande.
Citera
2022-03-13, 12:31
Medlem
Jag bara väntar på att DN eller ETC ska köra krigsrubriken "Europa måste rädda Ukrainas unika LGBTQ-värld från att kväsas i den Ryska Gay-Förintelsen." /GAYLAG?/
Citera
2022-03-13, 12:42
Bannlyst
Håller med. Media har undanhållit information om att Ukraina brutit avtal om neutralitet. Väst ljuger dygnet runt och året om.
Citera
2022-03-13, 12:45
Medlem
Fimbulramns avatar
Citat:

1. Ryssland är inte ensamt. Ukraina står helt ensamma mot Ryssland.
2. Putin är en diktator som hatar demokrati. Ljuger om allt.
3. Finns inget som heter mångfald i Ryssland så länge Putin bestämmer.

Hatar inte ryssar men de har trots allt röstat fram honom när det var möjligt och många stöder honom fortfarande. Det går inte att bortse ifrån. Alla länder har rätt att vara fria och oberoende. Alla har rätt att välja sin egen väg. Ryssland, ryssar och Putin tycker inte så, de vill bestämma över andra länder och människor.

Du är en tragisk figur om du verkligen tror på skiten du skriver. Att starta krig i Europa är extremt farligt, bara kroniskt kriminellt lagda personer överväger det ens. Sinnesjukt räcker inte för att beskriva det du och många här håller på med.
Citera
2022-03-13, 13:06
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Putin är en diktator och inte en semidiktatorer? På vilket sätt skulle han inte vara en riktig fullblodsdiktator?

Han spärrar in eller till och med mördar/försöker mörda oppositionella, mycket svårt att starta politiska partier, med största sannolikhet valfusk, han kontrollerar domstolarna, han kontrollerar media etc

För mig är detta inte en fotbollsmatch där man håller på någon, det är ett fruktansvärt krig där människor dör och får sina hem förstörda. Även vi i Sverige drabbas ekonomiskt och fortsätter det så kan priset här bli väldigt högt för många belånade svenskar.

Det var Ryssland som invaderar Ukraina inte tvärtom, så därför ganska naturligt att många anser att Ukraina har rätten på sin sida i detta kriget.

Sedan finns det såklart personer som låtit sig dra med för mycket i den hätska stämning som råder och som vill typ mörda alla ryssar och liknande, men dessa tror jag är rätt få personer som har någon form av problem med sin mentala hälsa.
Senast redigerad av DeValera 2022-03-13 kl. 13:13.
Citera
2022-03-13, 13:09
Medlem
Dom hatar det dom blit tillsagda att hata, samma individer som tagit 3 sprutor, burit munblöja och ändå blivit sjuka.
Folk som inte kan tänka själva eller är för lata/fega att göra det, det som förr kallades pöbel, tyvärr är denna grupp majoriteten i samhället, vilket "eliten" vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in