Citat:
Ursprungligen postat av
NicoNihilist
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.
Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?
Putin är en diktator och inte en semidiktatorer? På vilket sätt skulle han inte vara en riktig fullblodsdiktator?
Han spärrar in eller till och med mördar/försöker mörda oppositionella, mycket svårt att starta politiska partier, med största sannolikhet valfusk, han kontrollerar domstolarna, han kontrollerar media etc
För mig är detta inte en fotbollsmatch där man håller på någon, det är ett fruktansvärt krig där människor dör och får sina hem förstörda. Även vi i Sverige drabbas ekonomiskt och fortsätter det så kan priset här bli väldigt högt för många belånade svenskar.
Det var Ryssland som invaderar Ukraina inte tvärtom, så därför ganska naturligt att många anser att Ukraina har rätten på sin sida i detta kriget.
Sedan finns det såklart personer som låtit sig dra med för mycket i den hätska stämning som råder och som vill typ mörda alla ryssar och liknande, men dessa tror jag är rätt få personer som har någon form av problem med sin mentala hälsa.