2022-03-13, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Om det är tunga opioder eller liknande och man ligger och noddar så förstår ju man att knarkstämpel åker fram.

Men anser ni att man knarkar när man går på tramadol och gabapentin? De är ju så svaga preparat som max ger en en liten/svag motivations-push i bakgrunden/bakhuvudet, så man får lite mer jobb gjort än vanligt, det blir enklare att städa osv. Det känns ungefär som ett par red bulls.

Vad anser ni?

Ja, du är en pundare om du trycker piller för att bli väck, du är en ännu större pundare om du gör det på vardagar.

Jag har då aldrig i hela mitt liv hört:

-Mitt liv var kaotiskt, ostrukturerat och saknade disciplin i allmänhet, men när jag började flöddra på Tram så föll alla bitar på plats….
Citera
2022-03-13, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 12hoppihagen
Ja, du är en pundare om du trycker piller för att bli väck, du är en ännu större pundare om du gör det på vardagar.

Jag har då aldrig i hela mitt liv hört:

-Mitt liv var kaotiskt, ostrukturerat och saknade disciplin i allmänhet, men när jag började flöddra på Tram så föll alla bitar på plats….

Jag blir inte det minsta väck, snarare mer alert. 1 gång i veckan, ibland två. Mycket bättre än att supa sig redlös och härja runt.
När förvandlades flashback till familjeliv? Hela bunten är ett gäng jävla kuksugare
Citera
2022-03-13, 11:33
Bannlyst
Citat:
Jag blir inte det minsta väck, snarare mer alert. 1 gång i veckan, ibland två. Mycket bättre än att supa sig redlös och härja runt.
När förvandlades flashback till familjeliv? Hela bunten är ett gäng jävla kuksugare

Jag vet många som ”bara” käkat något piller i veckan, jag känner inte till en enda som kunnat hålla i detta.

Jag har delat med mig av mina erfarenheter, det är upp till dig om du vill vara mottaglig för dessa erfarenheter, jag kan garantera dig att det inte kommer sluta väl för dig om du käkar tabletter på återkommande basis!

Att supa skallen i bitar är inte bra, att det inte är bra, gör det inte bra att käka piller som kommer förstöra ditt liv, ”two wrong’s don’t make it right”….
Citera
2022-03-13, 12:19
Medlem
LiquidSwordss avatar
Ja det anser jag. Grunt vatten men det kan bli djupt innan man insett det.
Citera
2022-03-13, 12:28
Medlem
funktioners avatar
Klart att du knarkar. Vem försöker du lura egentligen?
Citera
2022-03-13, 12:47
Medlem
sappys avatar
2 gånger i månaden är på gränsen. 2 gånger i veckan kontinerligt är helt överstyr. Dessutom tar du lyrica/benzo ihop med opiater. Delvis en livsfarlig kombo och så extremt beroendeframkallande. Framförallt den lyrica-liknande har lång halveringstid också så du är knappast helt nykter mellan dina omgångar.

Sluta med dessa dumheter "för att kunna jobba bättre". Du lurar ingen här, du lurar bara dig själv.

Du förstör din relation till dessa droger och droger allmänt genom att köra på som du gör. Du kommer gå ner dig och sen inte kunna knarka igen. En torsk.
Citera
2022-03-13, 12:48
Medlem
Citat:
Kör ju inte varje dag, kanske 2 gånger i veckan, speciellt när jag vill få mer jobb gjort än vanligt. Ser inga problem med detta, ingen personlighetsförändring, ser inte påverkad ut eller sluddrar, är helt nykter. Noll bieffekter dagen efter. Detta är svaga grejjer.
Du använder tramadol för att jobba…
Sen kommer du börja använda tramadol 3 gånger i veckan för att jobba… sen 4… sen hela veckan…

Sen kommer du köra tramadol på helgerna för att vara social och trevlig…

Sen kommer du få tolerans och behöva öka din dos…

Vips! Så är du uppe i 500-800 mg per dag och du har en saftig tramadol AT att se framemot.

Använd tramadol för att chilla på helgerna max 2-3 gånger i månaden!
Citera
2022-03-13, 12:51
Medlem
Citat:
Om det är tunga opioder eller liknande och man ligger och noddar så förstår ju man att knarkstämpel åker fram.

Men anser ni att man knarkar när man går på tramadol och gabapentin? De är ju så svaga preparat som max ger en en liten/svag motivations-push i bakgrunden/bakhuvudet, så man får lite mer jobb gjort än vanligt, det blir enklare att städa osv. Det känns ungefär som ett par red bulls.

Vad anser ni?
Är det narkotikaklassad medicin eller starkt beroendeframkallande, blir det väl som ett missbruk. Skillnaden mellan de mediciner du nämner och Red Bull, är ju att de sistnämnda kan du köpa i vilken butik som helst och hur många som helst.
Citera
2022-03-13, 12:54
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Kör man tramadol en eller två gånger i vecka så fungerar det som en motivationshöjare. Aldrig känt några biffekter eller abstinens. Kanske är det värre om man kör varje dag, precis som med vilken annan drog som helst.

Hur tror du "dom andra" började då?
Inte en karta om dagen direkt

Ökningen sker givetvis gradvis
Den dagen städet inte är ditt största problem, kommer den mentala abstinensen
sen kommer den fysiska, sen kommer ångesten över allt du behöver glömma som du gjort för att få dina piller och rulliansen är igång

Skaffa dig riktig motivation istället, NU!
Citera
2022-03-13, 13:51
Medlem
Citat:
Kör ju inte varje dag, kanske 2 gånger i veckan, speciellt när jag vill få mer jobb gjort än vanligt. Ser inga problem med detta, ingen personlighetsförändring, ser inte påverkad ut eller sluddrar, är helt nykter. Noll bieffekter dagen efter. Detta är svaga grejjer.

hur mycket tar du vid det tillfället?
Citera
2022-03-13, 14:02
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Citat:

Vad anser ni?
Tar du dessa preparat i annat avseende än dom är tänkta för så är du pundare, och dessutom en smutspundare....pillertrillare är fan lägre stående än herionister.
Citera
2022-03-13, 14:13
Medlem
Glossis avatar
Citat:
Brukar ta 500mg tramadol och 900 gabapentin, perfekt för en slappedag. Brukar som sagt köra två dagar i veckan, aldrig varje dag.
Lol, vi hörs efter första krampanfallet så kan vi väl se om du håller fast vid att dessa preparat saknar biverkningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in