• 1
  • 2
2022-03-13, 09:36
Medlem
Om det är tunga opioder eller liknande och man ligger och noddar så förstår ju man att knarkstämpel åker fram.

Men anser ni att man knarkar när man går på tramadol och gabapentin? De är ju så svaga preparat som max ger en en liten/svag motivations-push i bakgrunden/bakhuvudet, så man får lite mer jobb gjort än vanligt, det blir enklare att städa osv. Det känns ungefär som ett par red bulls.

Vad anser ni?
Senast redigerad av Ballongmannen2 2022-03-13 kl. 09:40.
Citera
2022-03-13, 09:41
Medlem
Bajskolvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Om det är tunga opioder eller liknande och man ligger och noddar så förstår ju man att knarkstämpel åker fram.

Men anser ni att man knarkar när man går på tramadol och gabapentin? De är ju så svaga preparat som max ger en en liten/svag motivations-push i bakgrunden/bakhuvudet, så man får lite mer jobb gjort än vanligt, det blir enklare att städa osv. Det känns ungefär som ett par red bulls.

Vad anser ni?

Tramadol? Svagt?

Well. Är beroendet svagt på dem också, tycker du?
Citera
2022-03-13, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskolven
Tramadol? Svagt?

Well. Är beroendet svagt på dem också, tycker du?

Kör man tramadol en eller två gånger i vecka så fungerar det som en motivationshöjare. Aldrig känt några biffekter eller abstinens. Kanske är det värre om man kör varje dag, precis som med vilken annan drog som helst.
Citera
2022-03-13, 09:45
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Mmm för tram är ju inte pundigt nej
Citera
2022-03-13, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Mmm för tram är ju inte pundigt nej

Är det verkligen det? För mig känns det som lite starkare kaffein fast effekten sitter i längre.
Citera
2022-03-13, 09:47
Medlem
JA, utan tvekan. Alla som är beroende av diverse droger kallar jag den för alkisar eller knarkare. Om det så är värktabletter eller lättöl eller tyngre. Om man känner ett sug eller behov av vad som helst är man "Knarkare"

En frisk man känner varken behov eller sug efter något. Även om den kanske tillfälligtvis nyttar diverse så ska man inte ha suget. Då ska man sluta direkt.
Citera
2022-03-13, 09:52
Medlem
Bajskolvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongmannen2
Är det verkligen det? För mig känns det som lite starkare kaffein fast effekten sitter i längre.

Men du. Om det där är sant, drick kaffe och energidryck i stället, och spara dig HELVETES många problem i framtiden. Seriöst.

Hitta en tråd här i forumet om att sluta med tramadol...
Citera
2022-03-13, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
JA, utan tvekan. Alla som är beroende av diverse droger kallar jag den för alkisar eller knarkare. Om det så är värktabletter eller lättöl eller tyngre. Om man känner ett sug eller behov av vad som helst är man "Knarkare"

En frisk man känner varken behov eller sug efter något. Även om den kanske tillfälligtvis nyttar diverse så ska man inte ha suget. Då ska man sluta direkt.

Kör ju inte varje dag, kanske 2 gånger i veckan, speciellt när jag vill få mer jobb gjort än vanligt. Ser inga problem med detta, ingen personlighetsförändring, ser inte påverkad ut eller sluddrar, är helt nykter. Noll bieffekter dagen efter. Detta är svaga grejjer.
Citera
2022-03-13, 09:54
Medlem
Citat:
Men du. Om det där är sant, drick kaffe och energidryck i stället, och spara dig HELVETES många problem i framtiden. Seriöst.

Hitta en tråd här i forumet om att sluta med tramadol...

Tyvärr jag behöver nog inga råd från någon som förmodligen är mycket yngre än mig. Inget illa menat. Det är inte oxycontin vi pratar om.
Citera
2022-03-13, 09:56
Medlem
Hupats avatar
Ja, tram är extremt pundigt. När jag knarkade så hängde jag i pundarkretsar och även de tyckte att tram var pundigt.
Citera
2022-03-13, 09:57
Medlem
Citat:
Inga problem? Näe, men du blir utmattad av en runk. Noll bieffekter sade du? Höj blicken, se perspektiven...

Varför ställer du massa frågor om du inte har några problem med det? Och Benzo, och fan vet vad mer? Vad tar du egentligen?

Jag brukar ta gapabentin plus tramadol tisdag och torsdag, sen kanske någon benso på fredagen.
Har hållit på såhär fram o tillbaka i ca 30 år och har inga större problem. Behöver som sagt inga varningar från folk som är mycket yngre än mig. Återgå gärna till trådens frågeställning istället.
Citera
2022-03-13, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glossi
Ja, det är pundigt. Men det som är mest pundigt är att du skapar den här tråden i ett försök att övertyga dig själv att du inte är en pundare.

Jag har inget att bevisa för ett par randoms på FB.
Jag ser verkligen inte vad som är så pundigt med tram och gabapentin, man beter sig helt nyktert får bara en liten motivationspush att få jobb gjort, städa osv. Noll eurofi, bara lite motivation. Det är som sagt inte sub, ladd eller oxy vi pratar om.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in