Citat:
Ursprungligen postat av
Robbejao
Det beror helt på vad det är för typ av test.
Pisseprov med vänlig sticka kommer antaligen vara safe, skickas det på analys borde dem se små mängder och blodprov kommer alltid visa även om det bara är 0.00000000000000001.
Precis. Men dem vanliga stickorna menar jag då precis som du säger. Men man blir ju clean med tiden även på de andra provsätten bara det tar längre tid.
Ändå spelar det ingen roll om du använder lagliga produkter med oväsentlig mängd THC i, denna mängden är för liten för att påverka dig psykiskt någorlunda således kan det inte räknas, dessutom blockas eventuella effekter ifrån den lilla mängden THC utav cannabidiolet som gör att det blir en medicinsk snarare än narkotisk effekt, menar neuroleptika har effekter på hjärnan (förvisso mycket starkare) men det räknas inte heller som narkotika då det är inte psykedeliskt "euforiserande" eller beroendeframkallande på samma sätt som THC/gräs vanligtvis är. Eller neuroleptika är nog bra mer beroendeframkallande än vad CBD är som är ett milt ämne.
Hursomhelst är CBD buds ett super verktyg medicinskt, gör underverk för psyket och får människor att bli mer fungerande, medan THC ibland gör motsatsen (beroende på sort där också såsom jag förstått, medicinsk gräs är nog helt annorlunda). Och det är nog jag verkligen rekommenderar för diverse psykiska svårigheter, i och med att det finns så många olika sorter så finns det säkert en sort för dem flesta och många utav människors symptom, mentala sjukdomar men även hjälper mot stress och dylikt.
Det finns absolut ingen vetenskap som stödjer klassicifiering utav CBD och dylika ämnen då dessa saknar några allvarliga biverkningar, saknar missbrukspotential och risker. Att CBD är helt legalt och reglerat i hela EU (förvisso nästan worldwide också men men) är en av de bra saker med EU. Att kunna handla fritt i EU en annan men detta blir OT nu.
2022 är det och det är också dags för dem att inse att saker förändras. Förut trodde man att gräs var liksom dödsknark, idag är det helt lagligt utav stora delar utav jorden och inga svårigheter har ökat, tvärtom har mycket issues minskat som illegalseringen utav det medfört. Att ens någon skulle bry sig om 0,3% THC idag som ibland finns i CBD produkter är helt galet, en kopp kaffe har mer beroendeframkallande effekter än det. Att äta godis med E ämnen i är nog farligare för psyket än att använda CBD produkter som tvärtom främjar stabilitet mentalt, även i längden.
Jag skulle stått på mig och sagt som det är, vetenskapen är på min sida. CBD är bland de säkraste, mest prövade preparaten som finns överhuvudtaget.