2022-03-13, 01:45
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cb-sh
Är de någon mer än mig som upplevt att den "nya genertionen" som flyttat till lägenheter är mer lätt störda?

I mitt hus hus med 16 lägenheter så hsr de alltid vart en tyst överenskommelse att vi går spela lite musik på helgerna. De hsr tidigare vart en blandning i ålder allt mellan 20 och 80+. Då har vi kunnat spelat lite musik och haft div förfester utan att de har vart några klagomål. Vi snackar inte nå rave partyn utan vanligt förfestade typ.

Men senaste åren med generarions byten så har jag märkt att många yngre eftersträvar knäpptyst på helgerna. Är man egoistisk och tycker de ska anpassa sig till vi som vart boende länge i huset eller ska vi anpassa oss till de nya hyresgästerna?

Svårt att förvänta sig att nykomlingar ska vet om tysta överenskommelser. Men ingen gillar en golbög, så ni tidigare boenden borde samla ihop er och plinga på hos tönten som inte tål lite helg-musik och förklara läget.
Citera
2022-03-13, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenDavis
Svårt att förvänta sig att nykomlingar ska vet om tysta överenskommelser. Men ingen gillar en golbög, så ni tidigare boenden borde samla ihop er och plinga på hos tönten som inte tål lite helg-musik och förklara läget.

Ja du har helt rätt att de inte är lätt att veta om en tyst överenskommelse ( eller vanligt vett). Så som jsg upplever de så förväntar de sig att de ska vara tyst. De är inte fest varje helg. I min värld är de inte ens ett problem. Man kan höra lite musik nån helg, men man vet ju att de går över efter ett tag. Va är de att bråka om. Ska man behöva tassa på tå för att de blir en ny hyresgäst/boende. I min mening så är de nått man får leva med om man bor i ett hyreshus att granne lever.
Citera
2022-03-13, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Tänkte mest på ts start. Inte så snyggt, men vem skriver snyggt?

I min brf är det så illa så vi snart ska få nya dörrar, isolerade.

Ja de är tacksam. Vi har också isolerade säkerhetdörrar, de är super bra. Men de är som att de förväntar sig att de ska va knäpptyst. Vi stökar inte och de är inte våldsamt högt.

Jag vet inte. Kanske bara är i mitt hus de inflyttade är värsta ljudknarkarna. Men va fan, va sitter de i
Citera
2022-03-13, 02:10
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ja du har helt rätt att de inte är lätt att veta om en tyst överenskommelse ( eller vanligt vett). Så som jsg upplever de så förväntar de sig att de ska vara tyst. De är inte fest varje helg. I min värld är de inte ens ett problem. Man kan höra lite musik nån helg, men man vet ju att de går över efter ett tag. Va är de att bråka om. Ska man behöva tassa på tå för att de blir en ny hyresgäst/boende. I min mening så är de nått man får leva med om man bor i ett hyreshus att granne lever.

Samla ihop er och plinga på och förklara läget.
Citera
2022-03-13, 02:17
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pillerarm
Tänkte mest på ts start. Inte så snyggt, men vem skriver snyggt?

I min brf är det så illa så vi snart ska få nya dörrar, isolerade.

Jo, vi vet vad du tänkte på. Och nej, den tanken var inte snyggt formulerad. Ska man dra ett skämt så måste premissen funka. Dagens ungdom är snarare motsatsen till rättstavningsnazister.

Sjukt att jag måste förklara det här, du verkade ju så klipsk med ditt anala utfläkande.
Citera
2022-03-13, 03:27
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Man får anpassa sig till varandra tror jag.
Citera
2022-03-13, 04:25
Medlem
backflashss avatar
Citat:
Är de någon mer än mig som upplevt att den "nya genertionen" som flyttat till lägenheter är mer lätt störda?

I mitt hus hus med 16 lägenheter så hsr de alltid vart en tyst överenskommelse att vi går spela lite musik på helgerna. De hsr tidigare vart en blandning i ålder allt mellan 20 och 80+. Då har vi kunnat spelat lite musik och haft div förfester utan att de har vart några klagomål. Vi snackar inte nå rave partyn utan vanligt förfestade typ.

Men senaste åren med generarions byten så har jag märkt att många yngre eftersträvar knäpptyst på helgerna. Är man egoistisk och tycker de ska anpassa sig till vi som vart boende länge i huset eller ska vi anpassa oss till de nya hyresgästerna?

Folk umgås över sociala medior numera, inga fester
Citera
2022-03-13, 10:50
Medlem
Citat:

Beror ju på vad som står i reglerna. Ska det vara tyst 22 ska det ju efterföljas. Svårare än så är det inte.
Citera
2022-03-13, 17:14
Medlem
exoticspices avatar
Citat:

I vårt hus har det varit precis tvärtom. Här bodde det medelålders och lite äldre och vi hade en tyst och lugn atmosfär i huset, en trevlig stämning utan störningar (en tyst överenskommelse). När den nya generationen började flytta in ändrades det snabbt med hög musik, för- och efterfester och skrik och spring i trappen sena kvällar och nätter, varje helg. Vi som hade bott i huset under många år ville inte klaga och fick snällt anpassa oss efter ungdomarna som tog över huset, i stort sett.
Citera
2022-03-14, 20:49
Medlem
Citat:

Det stämmer här oxå det är bortskämda handlingsförlamade 90 talisterna som flyttar in nu
Men jag ignorerar dom jag lever som jag alltid jag gjort oavsett om dom vill att det ska vara knäpptyst jävlar vad dom protesterar när jag spelar tvspel eller nått annat
Det finns inga regler att man inte får festa och ha en kompis hos sig Eller ska man fråga om lov om man ska duscha eller skita nuförtiden ??
så är det hos mig
Citera
2022-03-27, 22:51
Medlem
Bankande ljud från taket och låter som någon drar saker etc

Ibland tror jag de är barn och ibland någon som bygger något...svårt att förklara ljudet exakt men de är sjukt störande

Gick upp till grannen ovanför och de var definitivt inte hon som ljudet kom ifrån...

Kan ljudet komma från lägenheten snett ovanför??
Citera
2022-03-29, 17:14
Medlem
Scott Danielss avatar
Jag förundras då och då över varför somliga, medvetet eller omedvetet, går in för att smälla igen allehanda dörrar i huset. Antingen sin egen lägenhetsdörr eller dörrarna nere i källaren, vilket gör att det dånar i hela huset. Att använda dörrhandtaget även vid stängning av en dörr verkar inte vara aktuellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in