2022-03-13, 00:34
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De som åkte dit organiserat från Sverige är alla militärer eller f.d. militärer. Deras chef blev avskedad av försvaret för att han åkte. De som åkt dit lite på egen hand som han som varit i Kurdistan och alltid är i svensk media blir nog kanonmat om den stad de sätts på att försvara angrips. Inte de professionella trupperna. Det är många elittrupper från Frankrike, USA och Storbritannien. Även svenskarna räknas nog dit.

Vart finns det info om de svenskar som åkt?
Rapporterar de något från U.?
Citera
2022-03-13, 00:35
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Han har ju inte ens börjat kriga ännu på riktigt .. Han har tyvärr mycket att ta fram i verktygslådan...

Hypersoniska ballistiska vapen dom drar från ubåtar som ödelägger 10 km...

De har inga "hypersoniska vapen" samtliga prototyper har havererat på olika sätt. Släpp propagandan. Samma med "shval" torpeden. Jodå. Snabb. Men kan inte använda sina egna riktmedel inne i gasbubblan, och havererar om den kolliderar med en fisk eller upprört vatten. Deras "Supervapen" är lika verkliga som Hitlers. Få och i slutändan värdelösa.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Kan så vara, men var fanns de när kriminella araber bombar och skjuter i Sverige? Var fanns de då för Sverige?
Jag har all respekt för de finska lejonen som slog sönder de judiska boljsevikernas anfall mot Finland 1939 och de svenska frivilliga som hjälpte Finland. Mannerheim är för mig urtypen av en hjälte.
Men detta proxykrig mellan Ryssland och USA i Ukraina skall varken Finland eller Sverige blanda sig i. Låt USA skicka soldater som blir kanonmat så kan hela världen se vem detta krig verkligen är mellan. Det är Ryssland mot USA.

Vad menar du att de skall göra mot kriminella i Sverige? man får inte kriga mot kriminella, det är olagligt.

Ukraina är dagens Vinterkriget. Man kan inte bara tänka bakåt utan vad man kan göra idag. I framtiden kommer man kanske tänka på samma sätt om de frivilliga i Ukraina som de frivilliga i Finland eller i Spanien innan dess.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Han säger vad han är tillsagd att säga. Karln är för det inte dum i huvudet och det övriga jag sagt håller jag fast vid.

Ahh så han har ingen ryggrad alltså? Har du någon källa på att han säger vad han blivit tillsagd så vore jag tacksam...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RA_86
Är du helt korkad eller?
Jag skrev "Jodå och tillsammans med Syrierna kommer de våldta och döda kvinnorna till medlemmarna i AZOV "

Dessa syriska legosoldater är hämndlystna och kommer att ta ut det på de ukrainska kvinnorna som ännu inte har flytt.
Senast redigerad av Ertequsqurttalad 2022-03-13 kl. 00:38.
Citera
2022-03-13, 00:36
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hur tycker du att det går i syd? Var blev den stora sjöattacken av? Skulle Ryssland ha tagit sig till Odessa nu?
Mariupol skulle falla för länge sedan.
När kommer Rysslands stora offensiv?
Vänta tills imorgon. Enligt arbetet kommer Mauripol falla i morgon.
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Skulle ryssarna attackera Sverige så är det med kärnvapen och inte deras militär.

Det skulle inte funka i praktiken att transportera alla pansarvagnar och dylikt hela vägen till Sverige utan att bli störda.

Du kan nog skippa ryskan, du kommer aldrig få använda den om vi blir måltavlan.

Varför skulle de vilja kärnvapenbomba oss när vi inte gjort ett skit?

Tomma tunnor skramlar.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frihet-Nationalism
Ukraina är gigantiskt, ryssarna kommer fokusera på Kiev nu, har staden skall klara sig utan luftförsvar överlåter jag åt de svenska frivilliga som åkt dit att förklara. Ska de skjuta ner bombplanen med AK47or?

Kanske skådespelaren Zelensky har ett bra svar på hur Kiev skall stå emot Rysslands flotta av bombplan utan luftförsvar? När Kiev är evakuerat på civila skulle jag inte vilja vara där.
Ryssland har ingen flotta av bomplan. De har några stycken TU-160 som inte är speciellt stora och hade blivit nedskjutna på några dagar av Ukrainas luftvärn. De har fler SU-34 men de är mindre och flera har redan blivit nedskjutna också.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2022-03-13 kl. 00:39.
Citera
2022-03-13, 00:37
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Nej, jag skrev OM Sverige skulle bli attackerad utav Ryssland så är det inte genom att skicka soldater utan snarare med kärnvapen.

Det skulle vara alldeles för komplicerat, kolla bara hur svårt det är för dom att ta sig in i Ukraina.

Varför tror du ryssarna skulle använda just kärnvapen?
Jag menar bara att dom har vaccumbomber med mera att ta till. Att en eventuell attack mot Sverige skulle komma från luften är jag däremot helt enig med dig om.
Citera
2022-03-13, 00:37
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Vart finns det info om de svenskar som åkt? Rapporterar de något från U.?

Nej det finns ingen info, jag vet bara det jag hört privat. De är hemliga av sig. Min kille sa till mig: "Eftersom du behöver fråga så behöver du inte veta".
Citera
2022-03-13, 00:38
Medlem
Varför snackas det ens om Sverige och ett eventuellt ryskt anfall i den här tråden?

Ryssland kommer att vara upptagna i Ukraina i minst 10 år.

Sverige skulle kunna avskaffa försvaret och det finns ändå inget hot längre.
Citera
2022-03-13, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ertequsqurttalad
Dessa syriska legosoldater är hämndlystna och kommer att ta ut det på de ukrainska kvinnorna de som ännu inte har flytt.

Precis så, men det verkar inte vissa här på FB fatta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in