2022-03-13, 00:31
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Så länge inte piloterna tar VAB så..

Det önskar du va? Tror det är bäst dina ryska kamrater försöker hålla sig kvar i Ukraina, där de inte ens lyckas slå ut de Ukrainska flygvapnet.

Dumt att då stöka med bättre motståndare.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ukraina har ju varit väldigt goda med media-kriget. Skulle inte bli förvånad om det skulle kunna snart visas ett reportage ifrån någon/några lyckade räder ifrån "den internationella brigaden". Så att man kan visa att man tar gott hand om dessa, samt att man kan förhoppningsvis kan rekrytera fler till tjänst.

Ja det borde de, många tycker nog att Ukraina är väldigt öppna med information men de väljer nog noga vad de skall lägga upp i sociala medier. Så om det passar deras syften kommer det nog något.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Jo censur på FB kan diskuteras här för här diskuteras allt. Men inte i denna tråd.

Du kan enkelt hitta användare som argumenterar för Putin, säger att Ukraina inte finns, att inget krig pågår och att Ryssland aldrig angripit och 100 saker till. Det är bara att titta bland inläggen här.

På Flashback får du inte se 2 sidor av ett mynt, du får 1000 sidor av myntet. Just därför yttrandefiheten är så viktig. Vill du diskutera censur i Ukraina eller Ryssland, ok. Men här på FB så kommer alla åsikter fram.

Flashback is good. Verkar som att ryss-hatarna här tror de kan slänga ut alla som inte håller med dem. Som att man ska vara PK för att få skriva här. De blir riktigt otrevliga i språket. Men om de bara vore ryss-hatare kvar här hur kul skulle de själva få då? Hade de inte struntat i denna tråd väldigt snart då? Vill de att staten och Expo ska stänga av Flashback?
Citera
2022-03-13, 00:32
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RA_86
Är du helt korkad eller?
Jag skrev "Jodå och tillsammans med Syrierna kommer de våldta och döda kvinnorna till medlemmarna i AZOV "

Det betyder att jag påstår att de kommer att göra det, inte att jag står för det, lär dig läsa istället för att sitta och runka till videon på din pojkvän Kadyrov.
Hur vet du det?
Citera
Bannlyst
Mariupol har en ny borgmästare tillsatt av Ryssland. Gratulationer till det.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Lyssnar man på kommentatorerna från väst, så är de väldigt fokuserade på Kiev, alltså hur Rysslands förväntade erövring av huvudstaden går. Den stora ryska operationen att omringa trupperna i syd-väst, nämns knappt. Det är minst 50 000 soldater, det kan var dubbelt så många, som är i en prekär situation. Förbindelselinjerna är nästan helt avskurna och attacker sker hela tiden, det finns uppgifter om att de omringade stridskrafterna kluvits i två delar av ryssarna. Slug krigföring? Ja möjligen. Men då utifrån de resurser de har att tillgå. Det finns ju ingen möjlighet att driva ut ryssarna, möjligen att tillfoga övermakten nålstick.
Hur tycker du att det går i syd? Var blev den stora sjöattacken av? Skulle Ryssland ha tagit sig till Odessa nu?
Mariupol skulle falla för länge sedan.
När kommer Rysslands stora offensiv?
Citera
2022-03-13, 00:33
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Förklara hans idiotiska uttal då?

Han säger vad han är tillsagd att säga. Karln är för det inte dum i huvudet och det övriga jag sagt håller jag fast vid.
Citera
Medlem
Ryssarna hissar flaggan i Volnovakha norr om Mariupol.
https://twitter.com/DatFishGuy/status/1502778942696361984

Bara en tidsfråga innan Mariupol faller och ryssarna kan gå norrut med full kraft.
Staden är helt omringad.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskpost2
Jag tycker mycket men tror inte du skulle hänga med i mina resonemang.

Ta det inte personligt men känns inte som är särskilt informerad eller ser den större bilden.

Jag kanske hört dina resonemang förut, men ok tack ändå.
Citera
2022-03-13, 00:34
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Nej, de kommer inte att använda kärnvapen. Släpp den nojan nu.
Nej, jag skrev OM Sverige skulle bli attackerad utav Ryssland så är det inte genom att skicka soldater utan snarare med kärnvapen.

Det skulle vara alldeles för komplicerat, kolla bara hur svårt det är för dom att ta sig in i Ukraina.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Boris Johnson kallar till krismöte om säkerhetsläget i Europa, rapporterar Sky News.

Johnson bjuder in ledare från de nordiska och baltiska länderna för att diskutera hur länderna kan skydda sig mot Ryssland. Detta efter att rädslan för att Ryssland kan komma att attackera andra länder ökar.

Som sagt, vi har UK i ryggen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Skulle ryssarna attackera Sverige så är det med kärnvapen och inte deras militär.

Det skulle inte funka i praktiken att transportera alla pansarvagnar och dylikt hela vägen till Sverige utan att bli störda.

Du kan nog skippa ryskan, du kommer aldrig få använda den om vi blir måltavlan.

En rysk attack mot Sverige kommer troligtvis ske mot något fartyg, exempel ett handelsfartyg som fraktar krigsmaterial och går på en mina eller torped. De kommer inte anfalla Sverige så det märks direkt. Något svar kommer det dock bli för sossarnas 5000 pansarvapen till proxykriget i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in