2022-03-07, 21:51
Medlem
Ok har läst på och får väl erkänna när jag sansat mig lite att det ligger en del i vad du säger. Det mest effektiva skulle vara en operation a la bin laden på den tyranniske diktatorn Adolf Putin
Citera
2022-03-08, 15:28
Bannlyst
Zverev kom lindrigt undan, ett års "villkorlig dom". Om han dummar sig igen blir han avstängd i åtta veckor. Böterna han fick utöver det lär han inte märka av.
Citera
2022-03-08, 17:19
Medlem
ingetbranicks avatar
Dominic Thiem (minns ni honom?) avstår både Indian Wells (som han vann 2019) och Miami och planerar att återkomma när grussäsongen drar i gång på allvar i april. Handledsskadan som han ådrog sig i juni uppges vara läkt, men den nu 50-rankade österrikaren behöver mer tid att förbereda sig.

www.atptour.com/en/news/thiem-indian-wells-miami-2022-withdrawal
Citera
2022-03-08, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Zverev kom lindrigt undan, ett års "villkorlig dom". Om han dummar sig igen blir han avstängd i åtta veckor. Böterna han fick utöver det lär han inte märka av.
Håller med. Att han fick villkorligt var både väntat och atp-lindrigt. Och de där 8 veckorna var också atp-lindriga. Jag skulle kunna tänka mig att om han gör något dumt igen så att den där regeln aktiveras, så ska straffet avtjänas med start i början på november.
Citera
2022-03-08, 18:46
Avslutad
Murray donerar alla prispengar till barnen i Ukraina. Twitter
I’m going to be donating my earnings from my prize money for the rest of the year, but anyone in the UK can support UNICEF’s humanitarian response by donating to our appeal by following this link - https://unicef.uk/am_ukraine

Children in Ukraine need peace - now. 🇺🇦 🙏

Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Dominic Thiem (minns ni honom?) avstår både Indian Wells (som han vann 2019) och Miami och planerar att återkomma när grussäsongen drar i gång på allvar i april. Handledsskadan som han ådrog sig i juni uppges vara läkt, men den nu 50-rankade österrikaren behöver mer tid att förbereda sig.

www.atptour.com/en/news/thiem-indian-wells-miami-2022-withdrawal

Tror inte han är helt återställd:
The wrist is perfectly fine and the hand is getting better and better, but I have still decided to pull out of Indian Wells and Miami to start on the clay courts. It is still the surface I feel the most comfortable [on], so I think it is the perfect time to start there.
Han har även nån slags handske eller skydd på handen på en nyligt tagen Instabild, så jag förmodar det är några problem kvar där. Men framförallt: han befann sig på plats i USA (Florida, tror jag), så han planerade uppenbart att spela. Han har inte varit borta så värst mycket längre än Nadal innan han lirade Melbourne och AO, så så fett med förberedelse behöver han knappast, utan det måste vara att kroppen ännu inte är helt läkt. Annars hade han kunnat ladda på grus.
Citera
2022-03-09, 11:24
Medlem
Var är Leo Borg? Hade förväntat mig att få se honom iaf i ett par kval till ATP 250 events men inte sett något av honom.

Förhoppningsvis får vi se honom slå igenom stort inom ett år eller så fast å andra sidan kanske jag önsketänker pga efternamnet...
Citera
2022-03-09, 12:49
Medlem
DeadLikeMes avatar
En som inte får spela och en som inte borde få spela på den "enkla" halvan av lottningen i Indian Wells. Vilket skämt. Övre halvan ser riktigt tuff ut, se Medvedevs lottning jmf med Djokovic.
Citera
2022-03-09, 14:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeadLikeMe
En som inte får spela och en som inte borde få spela på den "enkla" halvan av lottningen i Indian Wells. Vilket skämt. Övre halvan ser riktigt tuff ut, se Medvedevs lottning jmf med Djokovic.

Ja. övre halvan är en mardröm, om man lyckas stånga sig fram till finalen där är man värd det.
Skrällarnas turnering, även om jag inte tror att Norrie försvarar titeln i år.
Citera
2022-03-09, 15:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Elias Ymer lyckades inte rida vidare på framgångsvågen efter DC-succén i helgen utan föll direkt i kvalet i Indian Wells mot tysken Daniel Masur, rankad 176. Hade Elias vunnit hade han fått möta Taro Daniel för andra gången på mindre än en vecka.
Citera
2022-03-09, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Elias Ymer lyckades inte rida vidare på framgångsvågen efter DC-succén i helgen utan föll direkt i kvalet i Indian Wells mot tysken Daniel Masur, rankad 176. Hade Elias vunnit hade han fått möta Taro Daniel för andra gången på mindre än en vecka.
Nytt namn för mig, men ändå inte. Som den gamling man är minns man australiensaren Wally Masur. Det blev till att googla. Lite kul att Daniel har "wally" som smeknamn, bl.a. på twitter.
Citera
2022-03-09, 19:19
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Murray donerar alla prispengar till barnen i Ukraina. Twitter
I’m going to be donating my earnings from my prize money for the rest of the year, but anyone in the UK can support UNICEF’s humanitarian response by donating to our appeal by following this link - https://unicef.uk/am_ukraine

Children in Ukraine need peace - now. 🇺🇦 🙏

Alla prispengar för resten av 2022, alltså Bara att hoppas att Murray får riktigt många wildcard och kanske rentav vinner en och annan match också. Om nån trodde att han fortsätter spela för pengarnas skull kan man ju glömma det nu (fast den cyniske tänker så klart att han inte bara är garanterad wildcard utan även höjer sitt marknadsvärde och håvar in ännu mer reklampengar nu ... som man känner sig själv känner man andra ).
Citera
2022-03-10, 01:14
Medlem
ingetbranicks avatar
Djokovic drar sig ur både Indian Wells och Miami eftersom han är som han är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in