2022-03-12, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag vill dig också väl: Satan finns och är en person, även om du inte ser honom. Jesus sa sanningen, han är all värdens nationers furste och en lögnare och en dråpare.

Varken du eller någon annan människa kan ändra Satans ordning, men hans ordning ändrar människorna.
Ok. Du, ha det bra.
Jag flyter väl på som jag alltid gjort utan att söka sanningen eller lögnen
Hjälper dock folk varje dag
Citera
2022-03-12, 23:01
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missouri
Ok. Du, ha det bra.
Jag flyter väl på som jag alltid gjort utan att söka sanningen eller lögnen
Hjälper dock folk varje dag
Bocca lupo, lycka till i vargens mun!
Citera
2022-03-12, 23:06
Medlem
lejongaddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Du lever i en lögn om att den anti-goyisten lever.

Jesus är Sanningen.

Den som lever i en lögn lever i förnekelse. För den som lever i förnekelse har svårt att hålla sig till Sanningen.

Jesus är ingen människa, det är Satan som lurat nutidens människor för att Satan själv ska få kontroll över människorna. Härska genom att söndra är Satans väg.

Tro du att Jesus är en människa som dog på korset lever du i lögn. Det är Satan som korsfäste Jesus som människa. Hans död skulle skymma korsets sanning. Korset utgör den liksidiga triangeln "allseende ögat".
Citera
2022-03-12, 23:14
Medlem
Citat:
Bocca lupo, lycka till i vargens mun!
Okej, tack
Citera
2022-03-12, 23:28
Medlem
Citat:
Öppna ögonen, ondskan finns finns inte, det är en kamp mellan stark och svag och mellan arter

Lejon är inte onda för att de dödar zebror
Människor kan vara korkade och döda andra människor även om de inte vill äta upp dem
Det du tror är dold ondska är ju öppen ondska ovanför ytan, hela tiden, som det alltid varit.

Du har säkert goda avsikter men se vad som händer här på jorden och snegla och flumma inte om vad som kan hända i himlen. Om vi gör bra och rätt här på jorden utan att försöka ta hjälp av goda- och onda spöken så kan vi faktiskt hjälpa folk som har det svårt
Du jämför djur som saknar förnuft med dig själv och din icke existerande moral. Ställ den alltid aktuella frågan: hur dum får man vara?
Citera
2022-03-12, 23:31
Medlem
lejongaddens avatar
Citat:
Okej, tack

Du har troligtvis inte upplevt äkta lycka. Satan finns och det är Satan som styr på Jorden nu. Helvetet är ett gammalt ord, idag heter det Depression.

Det är en falsk himmel du befinner dig i om du påstå att du är lycklig. Du mår säkert bra men inte så bra som vi kan må.

Staten ska värna om oss medborgare. Men deras huvud uppgift är att implementera det system vi lever i och att göra oss beroende av det. Fråga dig själv, skulle systemet crasha och det finns ingen mat att få tag på i affärerna. Skulle du överleva tros?

Vi är slavar med lön, där staten instala att vi har det bra och att vi är fria. En röst var fjärde år är inte frihet.

Sista tiden är här, det som kan rädda oss är om ni vakna och se Sanningen för vad den är. Inget hokus pokus utan att ge sig fan på att stå på samma sida som Sanningen.
Citera
2022-03-13, 00:48
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Okej, tack
För att undvika missförstånd, vi är alla i vargens mun så att säga.

Jag är inte kristen eller har någon annan religion men jag tror på Jesus. Kristna tolkar Jesus så att man måste bekänna sin tro på Jesus för att slippa torteras i eviga tider, men att tro på Jesus är inte en läpparnas bekännelse utan mer att tro på hans budskap. Vilket man faktiskt kan göra utan att ha läst det! Och Jesus sa aldrig något om en evig plåga utan att de som är värdiga får ett evigt liv, medan de andra inte får det.

Budskapet innehåller också viktig information som hjälper människor att undgå att bli sån som Satan vill.
Citera
2022-03-13, 02:55
Avslutad
Citat:
Hur bekymmersamt är det? Förstår ni hur mycket Jesus budskap i evangelierna verkligen betyder? Det har bevarats och spritts till nästan alla folk på ett språk som de förstår. Och nu ska slutet komma.

För hundra år sedan levde de allra flesta på landsbyggden och producerade mat. Idag är de flesta beroende av matindustrin och långväga transporter. Vi har färdats in i en återvändsgränd i Satans världsordning, där de starka ska utnyttja de svaga. Men det är en koloss på lerfötter.

En kollaps är oundviklig och kommer att skilja agnarna från vetet en gång för alla. Vänd andra kinden till och kom ihåg att ingen dör utan att Gud tillåter det!

För oss som föddes in i allt detta så är det jobbigt.
Citera
2022-03-13, 08:43
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Det skulle inte kännas rätt för mig att en ännu ofödd generation får ta smällen.
Citera
2022-03-13, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Ni må missat en tid av fred och glädje, men gråt inte för den var bara temporär och en simpel tid, men vet att vara i Sanningen är så mycket ljuvare och är inte beroende på omvärlden.

Gud låter saker och ting ske efter hans plan för sitt kungadöme, vi människor kan bara göra vårt bästa för att anpassa oss. Vi är hus, som ständigt byggs. Gud vill bo inom oss. Men idag har många hus raserats, för Satan vill isolera världen från Gud, för han hatar ljuset, för han var lögnare och mördare från början. Och hans tid är kort, och han vet det.

Luke 6:46
6 “Why do you call me ‘Lord, Lord,’ and not do what I tell you? 47 Everyone who comes to me and hears my words and does them, I will show you what he is like: 48 he is like a man building a house, who dug deep and laid the foundation on the rock. And when a flood arose, the stream broke against that house and could not shake it, because it had been well built.
Citera
2022-03-13, 08:53
Medlem
Citat:
Det skulle inte kännas rätt för mig att en ännu ofödd generation får ta smällen.
Då går du alltså emot Guds vilja? Gud har alltid rätt och det som händer har en gudomlig rättfärdighet. Människor på jorden har för länge levt i uppror mot Gud, och gjort alla typer av synder och tror att det inte finns en Gud som ser och att det inte finns några konsekvenser. Men sanningen är att konsekvenserna är 1000 gånger gravare än vi (jag är också en syndare) ens kan föreställa oss, i den osynliga världen.

Och om du nu är Jehovas vittne, som någon annan i tråden sa. Låt mig berätta för dig att Jesus Kristus är Gud's enda havda Son, som föddes av jungfru Maria och dog på korset, begravdes, och återuppstod på den tredje dagen till evigt liv. Han dog för våra synder, så att vi kan erhålla hans rättfärdighet, genom att vi blir fri från våra synder genom hand blod och om vi håller hans ord och tror på honom kan vi ha evigt liv med honom. Himmelriket är nära, omvänd er och tro på Jesus.
Senast redigerad av cadmin 2022-03-13 kl. 09:01.
Citera
2022-03-13, 09:19
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadmin
Då går du alltså emot Guds vilja? Gud har alltid rätt och det som händer har en gudomlig rättfärdighet. Människor på jorden har för länge levt i uppror mot Gud, och gjort alla typer av synder och tror att det inte finns en Gud som ser och att det inte finns några konsekvenser. Men sanningen är att konsekvenserna är 1000 gånger gravare än vi (jag är också en syndare) ens kan föreställa oss, i den osynliga världen.

Och om du nu är Jehovas vittne, som någon annan i tråden sa. Låt mig berätta för dig att Jesus Kristus är Gud's enda havda Son, som föddes av jungfru Maria och dog på korset, begravdes, och återuppstod på den tredje dagen till evigt liv. Han dog för våra synder, så att vi kan erhålla hans rättfärdighet, genom att vi blir fri från våra synder genom hand blod och om vi håller hans ord och tror på honom kan vi ha evigt liv med honom. Himmelriket är nära, omvänd er och tro på Jesus.
Jag har ingen religion utan håller mig till Jesus budskap i evangelierna - alltså det han uttryckligen sa. Trosbekännelser är tomma ord för mig. Antingen så tror man på Jesus budskap eller så gör man det inte.

Mycket tyder på att vi nu faktiskt lever i den sista tiden, att den stora vedermödan nu hänger över oss alla och att de som håller ut till slutet utan att underkasta sig Satans vilja kommer att dömas värdig ett evigt liv i en värld där inga tjuvar stjäl och inga mal förstör. Och det känns på något vis rätt för mig att det inte förskjuts framåt att drabba de ännu ofödda.

Men självklart är alla andra alternativ sämre än Guds vilja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in