2022-03-12, 17:00
Medlem
8Daniella9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Jag har fem barn.

Jaja, lev som en tonåring för alltid om du vill det. Själv tröttnade jag på det och ville ha familj.

Ja men då så. Jag hoppas då att du är lycklig med ditt liv, och att du känner att du gjorde rätt beslut.👍

Jag skulle inte vilja byta plats med dig, och JAG känner att jag har gjort rätt beslut för MIG. 😊 Så då kan alltså både du och jag känna oss nöjda med våra val 😁
Citera
2022-03-12, 17:02
Medlem
8Daniella9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZRZirkonium
Räckte inte vaccinet för detta ändamål?

Det kanske är bra att vissa inte reproducerar heller. Brukar sammanfalla med grupper som vill sterilisera sig för klimatet eller någon liknande.

Anledningen till att jag ville sterilisera mig var dels för att jag inte vill föda några barn, och dels för att slippa käka preventivmedel.
Det finns många, nulevande och historiska personer, vars föräldrar borde ha steriliserat sig...
Citera
2022-03-12, 17:03
Medlem
8Daniella9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flodgroda
Har fegat ur och bokat av min sterilisering två gånger. Ångrar det nu. Förstår att det känns skönt efteråt.

Hoppas att du finner mod igen ❤ Jag tog kontakt på hösten 2019, och NU som först är det gjort.
Citera
2022-03-12, 17:03
Medlem
Vansterpartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Det hjälper om båda föräldrarna är redo med allt som krävs för att ta hand om ett barn.
Det är inte kul att se aborter och barn som måste växa upp i misär även om dom flesta lyckas bra med att ta hand om ett barn som inte var planerat
I ett utvecklat land som Sverige går det verkligen inte sätta något likhetstecken mellan oplanerat och misär då oskyddat sex inte är någon klassfråga. Är snarare tvärtom så att människor i misär medvetet skaffar barn för bidrag och mening med livet.

Få är redo för barn utan människan anpassar sig efter verkligheten som vanligt när den är ett faktum.
Citera
2022-03-12, 17:05
Medlem
8Daniella9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flodgroda
Har fegat ur och bokat av min sterilisering två gånger. Ångrar det nu. Förstår att det känns skönt efteråt.

Hoppas att du finner modet igen ❤ Det kan ju bli ett par års väntetid.😊
Citera
2022-03-12, 17:09
Medlem
8Daniella9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trefemmor
Jepp har aldrig haft barnlängtan tror färre killar känner den generellt utan de flesta som blir farsor blir glada när ungen väll ploppar ut men man går liksom inte och längtar som många kvinnor gör.

Nu är jag snart 30 och vill fortfarande ej ha barn känns som att man gnetat på tillräckligt för att ens själv ha råd med saker här i livet har knappt rest utan investerat senaste åren och jag vill ju i framtiden kanske ej vara superberoende att lönearbete och den drömmen blir ju svårare ju fler munnar man har o mätta så jag tackar också vänligen nej till barn vill ej vara bunden till en plats i 20 år med alla måsten jag hatar måsten.

Jag är 33 och vill börja resa mer, och det är ju inte lika lätt med barn. Jag vill till Arizona t.ex 😁

Jag tror att många skaffar barn för att det förväntas av dem.

Ta reda på vad en sterilisering kostar i din region, hos mig kostade det bara som ett vanligt läkarbesök (200 kr).
Citera
2022-03-12, 17:11
Medlem
8Daniella9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OsvenskPeterniklas
Bra. Slagg, som du, utesluter sig själv från genpoolen.

Eftersom att du inte känner mig så tror jag att det är dig själv du kallar för "slagg". Du är missnöjd med ditt liv.
Citera
2022-03-12, 17:14
Medlem
8Daniella9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thebyebyeman
Har du många runt omkring dig som delar din åsikt? Vad tycker din familj om ditt val? Måste vara det mest ovanliga och normbrytande trend som existerar om detta nu inte är en trolltråd, hur går det med att hitta en partner som delar dina åsikter eller du skippar den delen också och tänker bo själv hela livet?

Vad min familj tycker spelar ingen som helst roll, eftersom det är mitt liv och min kropp. En kvinna kan dö i förlossningssalen i värsta fall.

Jag har ett förhållande i nuläget, och han är pappa till 3.
Citera
2022-03-12, 17:32
Medlem
Emellies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8Daniella9
Jag vill lyfta detta gör att fler ska få upp ögonen för det 😁

Du tror inte att det redan är allmänt känt att man kan sterilisera sig? Dock verkar aborter vara mer på modet, för vem vet, en dag kanske man vill bli mamma ändå?
Citera
2022-03-12, 17:49
Medlem
8Daniella9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emellie
Du tror inte att det redan är allmänt känt att man kan sterilisera sig? Dock verkar aborter vara mer på modet, för vem vet, en dag kanske man vill bli mamma ändå?

Jag vill aldrig vara gravid eller pressa fram en unge. Man sätter ju sitt eget liv på spel. Om jag nån gång känner att jag vill ha barn så är jag öppen för adoption. Men jag skaffar hellre en hund.
Citera
2022-03-12, 18:16
Medlem
flodgrodas avatar
Tror människor på riktigt att om man inte hade autism så skulle man velat ha barn?
Citera
2022-03-12, 18:18
Medlem
Synd att inte dina föräldrar steriliserade sig innan de fick dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här