2022-03-12, 18:01
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Tror man kan ändra namnet i efterjand

Ta bort den möjligheten och ställ in alla passtider som bokats om i nytt namn. Problemet löst.
Citera
2022-03-12, 18:45
Medlem
Jag behöver inte ens uppge namn eller tel.nr. när jag bokar.
Det räcker med email, som man dock måste ha en ny varje gång MEN...
...använder man Gmail så ignorerar Gmail punkter i adressen men passbokningssidan gör det inte.
T.ex.
Jag kan använda namnefternamn@gmail.com
För att på nästa bokning använda
Namn.efternamn@gmail.com
Sedan na.mnefternamn@gmail.com
Osv och alla bokningar kommer gå till min enda gmailadress.
Jag har testat det här och det funkar.
B A N A N R E P U B L I K
Citera
2022-03-12, 20:18
Medlem
vodericks avatar
Hörde att på natt härbergen styr muslimerna vilka som ska få sova varje natt.
Svennar pri ned dvs.

Styr inte personalen på plats?
Citera
2022-03-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av voderick
Hörde att på natt härbergen styr muslimerna vilka som ska få sova varje natt.
Svennar pri ned dvs.

Styr inte personalen på plats?

Hörde att i Tensta kan man köpa tvättider.
Citera
2022-03-12, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Här säljs passtider på svarta marknaden: "Är skamligt"
https://sverigesradio.se/artikel/har...en-ar-skamligt

Aftonbladet rapporterar samtidigt att det tar flera månader att få en tid för pass.

https://live.aftonbladet.se/supernyt...mmar.PNhNh5_Sh

SR har ett radioinslag som beskriver arabisktalande facebookgrupper organiserar en svart marknad för att boka upp passtider.
Polisen vet inte om det är olagligt.
Vad tycker ni om ovan?

Som vanligt föga förvånande, inför inloggning och bokning med bankid så lär det snart upphöra
Citera
2022-03-12, 22:43
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Det är väl så lätt att man måste knappa in sitt personnummer vid bokningen, sedan gör man att ingen annan kan använda bokningen!

Så var det när jag förnyade mitt pass i somras. Fick sedan logga in på en skärm på polisstationen med en kod som jag fått på sms (eller om det var epost kanske).
Så jag förstår inte hur kamelryttarna kan sälja bokade tider till andra.
Citera
2022-03-13, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodapan
Ta bort den möjligheten och ställ in alla passtider som bokats om i nytt namn. Problemet löst.

Ja det var ju min tamke
Citera
2022-03-13, 01:54
Medlem
I hela Västra Götaland är just nu samtliga tiderna uppbokade tom 13. September. Verkligen spännande att se vad händer när folk börja planera sina sommarsemester?!

Ingen tvekan att flera har nu hoppat på tåget och bokad upp alla tider efter publiceringen i kvällspressen och det kommer säkert snart se likadant ut i hela Sverige.
Citera
2022-03-13, 09:14
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Enkel lösning, man måste boka tid med bank-id.
Namnändring ej möjlig.

Problemet löst.

Jag bokade i veckan och fick då en tid i mitten av juli, har ingen panik men vill ändå ha ett godkänt pass om jag kommer på tanken att resa.
Citera
2022-03-13, 13:37
Medlem
-HoneyBadger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenspam
Här säljs passtider på svarta marknaden: "Är skamligt"
https://sverigesradio.se/artikel/har...en-ar-skamligt

Aftonbladet rapporterar samtidigt att det tar flera månader att få en tid för pass.

https://live.aftonbladet.se/supernyt...mmar.PNhNh5_Sh

SR har ett radioinslag som beskriver arabisktalande facebookgrupper organiserar en svart marknad för att boka upp passtider.
Polisen vet inte om det är olagligt.
Vad tycker ni om ovan?

Har vi tur så kommer regeringen att tillsätta en utredning om det finns möjligheter att täppa till detta.. Så får det ligga i långbänk några år kanske det kommer till en förändring..
Citera
2022-03-13, 16:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -HoneyBadger-
Har vi tur så kommer regeringen att tillsätta en utredning om det finns möjligheter att täppa till detta.. Så får det ligga i långbänk några år kanske det kommer till en förändring..
Kan nog bli svårt. I Stockholm har svennebanan-alkisarna sålt nummerlappar på Systemet i 30 år utan att nån gjort något åt det.
Citera
2022-03-13, 20:41
Medlem
Mr1931s avatar
Araberna är inte, vill inte och kommer aldrig bli en del av Sverige eller det svenska samhället. De kommer aldrig bidra till allmänhetens bästa och de kommer aldrig bygga något av värde för samhället.

Vad de alltid kommer göra är att försörja sig via bidrag, smussla, mygla, hota och våldföra sig på svenska skattebetalare tills inget finns kvar.

Någon som tror att de papperslösa och beväpnade kriminella araberna i förorten kommer strida för Sverige eller svenskarna när ryssen kommer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in