2022-03-14, 00:10
Medlem
Manginazs avatar
Har polisen arresterat några än? Har dom ändrat reglerna?
Eller styrs landet egentligen av muslimska klaner?
Citera
2022-03-14, 00:13
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavensDevils
Kan nog bli svårt. I Stockholm har svennebanan-alkisarna sålt nummerlappar på Systemet i 30 år utan att nån gjort något åt det.

Gratulerar dagens relativisering!!
Du har lika högt människovärde som muslimerna som parasiterar på landet.
Citera
2022-03-19, 14:33
Medlem
huwies avatar
Bokade en tid i september och satt senare under kvällen och bara laddade om "första lediga tid" och så helt plötsligt dök det upp en tid i maj. Hann och klicka i den och sedan snabbt upp med en incognitoflik i chrome och avboka den gamla så kunde jag boka den nya. Om man orkar så finns det möjlighet att bara sitta och ladda om sidan. Jag behöver inte ens ett pass men man måste ju vara med och belasta systemet, man har ju trots allt ett ansvar att också vara med
Citera
2022-03-19, 18:50
Medlem
-Mystics avatar
Första lediga tid i min medelstora stad är nu i början på November...Snacka om att man lever i en bananrepublik

Hur jävla svårt ska det vara för polisen att införa Bank-ID, eller åtminstone personlig bokning? Ta tillfälligt ner system och ta bort varenda passtid med 1 veckas framförhållning.

Och ge 100% böter på den ursprungliga kostnaden för folk som inte passar sin bokade tid.
Senast redigerad av -Mystic 2022-03-19 kl. 18:53.
Citera
2022-03-20, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av huwie
Bokade en tid i september och satt senare under kvällen och bara laddade om "första lediga tid" och så helt plötsligt dök det upp en tid i maj. Hann och klicka i den och sedan snabbt upp med en incognitoflik i chrome och avboka den gamla så kunde jag boka den nya. Om man orkar så finns det möjlighet att bara sitta och ladda om sidan. Jag behöver inte ens ett pass men man måste ju vara med och belasta systemet, man har ju trots allt ett ansvar att också vara med

Vem orkar bara sitta och ladda om sidan?
Kan man inte bara gå dit imorgon med bokningsnummer för i september. Görs väl ingen koll på att bokningsnummer stämmer överens i tid?
De tycks ju inte ha kontroller alls...

Det enda som behövs för att boka en tid är att skriva in något som liknar en mailadress.
Du kan skriva kuk@fitta.kom om du vill komma.
Nästa gång använder du kuk@mun.kom om du vill sälja.

Det enda som behövs på plats är ett bokningsnummer.
Citera
2022-03-20, 16:02
Medlem
asploevets avatar
Som flera tidigare sagt, skrota nuvarande system omedelbart och inför bank-id vid registrering.
Detta borde vara en prioritet, då vissa individer nu använder polisens plattform för att parasitera.
Vad är problemet?

Polisens jobb är inte att bidra till mer kriminellt beteende, vilket detta indirekt gör även om det kanske inte är kriminellt per say.
Citera
2022-03-23, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggward
Identifiera dig med bank ID gentemot din tid. (1 tid )

Problem löst.

För normala svenskar ja, men stackars parasitblattar har ju inget bankID och då kan vi ju inte göra så?🙈
Citera
2022-03-23, 20:26
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Har polisen arresterat några än? Har dom ändrat reglerna?
Eller styrs landet egentligen av muslimska klaner?

Behöver du ens fråga självklart gör polisen ingenting som de brukar. Eller ju förresten de arresterar fyllon som inte kan göra motstånd.
Citera
2022-03-31, 23:00
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Tidigare var det inte passtider utan pass som hämtades ut och såldes - någon kreativ entreprenör hämtade ut 40 pass på ett år. Numera får man bara hämta ut max 5 om året tror jag.

Borde inte Skatteverket kunna klämma åt en sådan rackare? Hur deklarerar man försäljning av illegala pass? Det verkar ju även vara en för stor summa för att gömma kontanter i madrassen.

Jag undrar även hur man reser med ett falskt pass. De flesta flygplatser stoppar passet i en kortläsare så att tullpersonalen kan se om personen är efterlyst, dömd eller har något annat i bagaget. Om man hämtar ut ett pass spärras det gamla vilket gör det obrukbart. Om man å andra sidan köper ett svenskt pass i Turkiet så kommer tullpersonalen där fråga hur man kom in i Turkiet utan registrerad inresa då de fattar att en svensk inte smyger över den syriska gränsen. Ja, jag har faktiskt varit med om att personalen i Istanbul har plockat ut människor och gripit dem på grund av detta. En väääldigt rörig men intressant flygplats att mellanlanda på.

Jag har visserligen mina misstankar att personalen på flygplatserna i gulfarabländerna är mutad då jag har observerat ett par konstiga incidenter där när jag har varit på väg hem till Sverige. Jag har dessutom talat med flyktingar i Sverige som har gett liknande indikationer men jag vill inte utveckla dessa historier här.
Citera
2022-04-06, 16:05
Medlem
Man behöver alltså inte Bank-ID för att kunna boka tid!?? Bank-ID och problemet är löst…
Citera
2022-04-06, 16:13
Muslimer, araber har bevisligen aldrig integrerat sig i en annan kultur än deras egna.
Så att överhuvudtaget låta dom parasiterar i västvärlden är dyrt och väldigt kostbart.
Men det gäller alla dessa, vad gör dom här som är positivt för landet och vår kultur?
En rak fråga.
Citera
2022-04-06, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asploevet
Som flera tidigare sagt, skrota nuvarande system omedelbart och inför bank-id vid registrering.
Detta borde vara en prioritet, då vissa individer nu använder polisens plattform för att parasitera.
Vad är problemet?

Polisens jobb är inte att bidra till mer kriminellt beteende, vilket detta indirekt gör även om det kanske inte är kriminellt per say.
Haha. Polisen påpekade att det inte är olagligt att göra som vissa gör och boka upp tider för att sedan sälja dem. Efter mediala påtryckningar har S-polisen blivit tvungen att införa captcha för att minska robotbokningar. Men, som du påpekar borde en bokning per bank-id införas så att det inte går i kvadrat. Men, S, V, C och Mp vet att deras MENA:itiska parasitväljare måste ha en inkomst för att stödja dem i valen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in