2022-03-12, 10:05
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Mycket konspirationsteorier här.

Gällande BioGrad:

Gällande Lynsey Dalglish är hon "commercial manager" för BioGrad. Och relativt nyanställd, november 2021. Du tänker att hon gled ner i labbet och bad teknikerna fixa så resultaten blev som LFC ville ha dem? Att resten av BioGrad var med i komplotten, för en uppskjuten match?

Rick Parry fattar inte beslut ensam i EFL, flera personer i styrelsen med bakgrund i massor av klubbar.

Athletic som granskade fallet:

Och:

Så här: jag har ingen aning om Liverpool tyckte det skulle vara skönt att få skjuta på matchen en vecka och därför testade lyckan att skicka förfrågan om postponement. Kanske. Eller så var de bara oroliga för ett nytt covid outbreak i truppen och tog det säkra före det osäkra.

Men det har inte du heller. När du skriver "Allt annat var fusk och bluff. Liverpool myglade sig till att skjuta upp matchen." är du ute på rätt tunn is. En stor komplott där människor riskerar sina karriärer och anseenden för... att Liverpool inte hade lust att spela just den dagen?

För mig låter det som foliehatt, klassiskt rivalhat och dålig förlorare. Du har ingen aning, men vill gärna tro på konspirationen för det passar din världsbild.

Du behöver faktiskt inte måla med stora penseln och dra till med foliehatt eller konspirationsteorier. Sitt ner lugnt i båten. I det stora hela så spelar det här ingen roll. Ingen av oss vet varför och vi kommer med all säkerhet aldrig få veta. Däremot så fick Liverpool skjuta upp sin match helt felaktigt med facit i hand, något som många andra lag inte har fått möjlighet att göra tidigare under säsongen.

Citat:
The Athletic have reported the following sequence of events surrounding Liverpool’s “False Positives”:

Liverpool decided to send their players for precautionary PCR tests using a laboratory called BioGrad after a round of negative lateral flow tests

Liverpool requested the postponement before knowing the results from this additional round of testing

Ingen rök utan eld tycker jag passar bra in här. Självklart har Liverpool nytta av att en fd höjdare sitter och bestämmer. Sen är det ingen konstigt att Liverpool väljer att använda Biograd om de nu har täta relationer där.
Citera
2022-03-12, 11:41
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Du behöver faktiskt inte måla med stora penseln och dra till med foliehatt eller konspirationsteorier. Sitt ner lugnt i båten. I det stora hela så spelar det här ingen roll. Ingen av oss vet varför och vi kommer med all säkerhet aldrig få veta. Däremot så fick Liverpool skjuta upp sin match helt felaktigt med facit i hand, något som många andra lag inte har fått möjlighet att göra tidigare under säsongen.

Ingen rök utan eld tycker jag passar bra in här. Självklart har Liverpool nytta av att en fd höjdare sitter och bestämmer. Sen är det ingen konstigt att Liverpool väljer att använda Biograd om de nu har täta relationer där.

Det är ju du som tar till de stora orden - du säger att det var fusk och mygel. När du inte har en aning. Du ser några indicier och då är du övertygad om komplott.

Över 20 uppskjutna matcher enbart i PL kring nyår, så nej - detta är inget unikt eller särbehandling.

Ja, det var säkert ett par lag som missbrukade möjligheten till uppskjuten match för att ge sig själva bättre förutsättningar. Liverpool kan ha haft såna motiv, men det endast de närmast insyltade. Utifrån ser inte den teorin klockren ut - man fick ungefär samma vilodagar ändå. Sprida konspirationsteorier för att man ogillar Liverpool ser bara ut som dålig förlorare.
Citera
2022-03-12, 11:51
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Många ledsna ansikten på reddit.

•Haaland till City
•Salah lämnar och sedan Klopp
•United får in Poch men inga stora värvningar
•Chelsea försvinner

Nu är ju inte detta 100% att ske men skulle bli absolut den största farmar ligan någonsin.
Citera
2022-03-12, 11:55
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det är ju du som tar till de stora orden - du säger att det var fusk och mygel. När du inte har en aning. Du ser några indicier och då är du övertygad om komplott.

Över 20 uppskjutna matcher enbart i PL kring nyår, så nej - detta är inget unikt eller särbehandling.

Ja, det var säkert ett par lag som missbrukade möjligheten till uppskjuten match för att ge sig själva bättre förutsättningar. Liverpool kan ha haft såna motiv, men det endast de närmast insyltade. Utifrån ser inte den teorin klockren ut - man fick ungefär samma vilodagar ändå. Sprida konspirationsteorier för att man ogillar Liverpool ser bara ut som dålig förlorare.

Fusk och mygel är inga stora ord. Det är på det sättet jag valde att tolka informationen jag blev presenterad då jag läste artikeln i the athletic, på twitter och på reddit. Jag påstår inte att jag sitter inne på sanningen, ingen av oss gör det här. Vi har inte den insynen och om vi hade det varför skulle vi skriva om det på flashback?

Jo, med bara 1 fall så var situationen unik för Liverpool. Att matchen blev avblåst innan resultaten av testerna presenterades är också unikt.

Som jag minns det hade Leeds det väldigt tufft med att kunna ställa upp med fullt lag men fick inte skjuta upp sina matcher.

Så här gick det för Leyton Orient när dom gjorde samma sak som Liverpool:

Citat:
"The Round Three tie scheduled for Tuesday 22 September between Leyton Orient and Tottenham Hotspur could not take place following the issue by Waltham Forest Borough Council of an order preventing the match being played as planned. This followed a number of Leyton Orient players testing positive for COVID-19.

"The EFL Board has determined that in line with Carabao Cup Rule 5.1, the Club was unable to fulfil its obligations to complete the fixture by virtue of the Council's order and shall therefore forfeit the tie."

https://www.skysports.com/football/news/11675/12081192/tottenham-handed-carabao-cup-bye-as-leyton-orient-forfeit-tie-following-positive-coronavirus-tests
Senast redigerad av Schmoove 2022-03-12 kl. 11:58.
Citera
2022-03-12, 12:16
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
The man, who wishes to remain anonymous, was punched in the face at about 7.15pm on Thursday (March 10) evening as he, his son and neighbour were walking towards the stadium.

His son, who also does not wish to be named, said it was "terrifying" to witness his dad fall to the floor.

He said: "There was this large group of Chelsea fans walking towards us and singing songs.

"We moved aside to let them pass and then I just heard this massive thud and it was my dad falling to the floor."

The 73-year-old, who had previously had a stroke and was on blood thinning tablets, was taken to an ambulance outside the stadium and had two stiches above his eye.

Källa: eveningnews24.

Mysiga fans hmmm
Citera
2022-03-12, 12:24
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Källa: eveningnews24.

Mysiga fans hmmm

Det var ingen trevlig läsning. Så jävla onödigt gjort.

Jag har sett videon från tunnelbanan i Paris där vissa fans gjorde bort sig rejält, ditt inlägg fick mig att minnas tillbaka till år 2012 och CL-finalen. En uteservering blev totalförstörd, video i länken:

https://www.independent.co.uk/sport/football/news/chelsea-fans-appear-to-fight-with-staff-and-destroy-restaurant-in-munich-video-from-champions-league -final-in-2012-a6834371.html
Citera
2022-03-12, 12:59
Medlem
Drickbacks avatar
Går rykten att några bla Lukaku vill riva sitt kontrakt med Chelsea, finns det några trovärdiga källor att läsa?
Senast redigerad av Drickback 2022-03-12 kl. 13:07.
Citera
2022-03-12, 14:39
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Har Arteta själv sagt att fighten mellan honom och Klopp kostade matchen? Eller någon tv expert? Inte att dom spelade lika bra fram tills det hände, utan att Arsenal fick däng enbart pga sidotjafs med Klopp?
Nej, Arteta har givetvis inte påstått detta. Och jag har inte heller sagt sagt som detta.

Men flera experter var alla överrens om at Arsenal var jämnbördiga med Liverpool fram tills den här händelsen, men att vara jämbördig med motståndarlaget betyr inte att man var bättre och/eller att man ej hade förlorat om det var för det ena eller det andra. Annars så står alla ni träskallar som hävdar motsatsen fria till att kika upp matchstatistiken, minut för minut, på nätet.
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Är det inte bättre att diskutera med folk som kan ge ett vettigt svar!

Arsenal har aldrig förlorat en match mot ett bättre lag! Är det inte domarens fel, så är det andra omständigheter som gör att Arsenal förlorar. Så pratar en avundsjuk människa!
Är det Klopp du syftar på här ell? Han är ju jävligt bra på att skylla på antingen vädret, på gräset, vinden, regnet eller bollen varenda gång efter att Liverpool har gått på en smäll.
Citera
2022-03-12, 14:41
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Går rykten att några bla Lukaku vill riva sitt kontrakt med Chelsea, finns det några trovärdiga källor att läsa?

Vart får du dom ryktena i från? Om du länkar kanske någon användare kan säga om de källorna är oseriösa eller inte.
Citera
2022-03-12, 14:42
Medlem
Generalanderssons avatar
Får hoppas att Man Utd - sp*rs spelar oavgjort i dag..
Citera
2022-03-12, 14:43
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Vart får du dom ryktena i från? Om du länkar kanske någon användare kan säga om de källorna är oseriösa eller inte.
https://www.expressen.se/sport/fotboll/premier-league/chelseas-spelare-forbereder--flykt-fran-klubben/
Citera
2022-03-12, 14:48
Medlem
Drickbacks avatar
Diaz förtjänst att han drivs leder till straff
Senast redigerad av Drickback 2022-03-12 kl. 14:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in