Citat:
Ursprungligen postat av
torrenttobbe
Håller med, ingen spelare är större än klubben. Om han får vad han vill så kommer Van Dijk kräva mer, Allisson kräva mer, sen truppspelarna som kräver mer. Sen är vi i en Unitedsituation där vi ger ut absurda kontrakt till spelare som har peakat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Imbaz
Precis, ser inte varför Vvd och Alisson skulle tjäna mindre än Salah. Har alltid gillat klubbens och klopps sätt att se dessa förhandlingar. Litar även på att de kommer finna bra ersättare.
Med salahs agent som håller på som han gör så känner jag att det kanske är bra att han lämnar isåfall.
Ja, håller med men än tycker jag att han håller 90 min. Det bästa med grabben är att han aldrig är skadad och kan ta maxlöpningar i minut 88.
Det beror väldigt mycket på vad han önskar. Som sagt, han är förtjänt av en bump på nuvarande 200k, men några 500k är inte aktuella. Som ni säger får vi då en dominoeffekt där flera ska ha mer. Sitta fast med en Salah på nedgång med 500k i veckan till 2025 är inte aktuellt.
Ur ett perspektiv kan jag förstå Salah - han har levererat världsklass sen dag 1 i LFC, varför skulle det inte synas på lönebeskedet? Är han inte en av ligans absolut bästa spelare? Varför ska han tjäna sämre än John Stones, Timo Werner, Paul Pogba, de Gea, Lukaku?
Men han är i fel klubb. En anledning till Liverpools framgångar är att de inte ger fantasilöner. De köper spelare med rätt profil och placerar dem i en roll de kan blomstra i. Jag tror inte Salah nått dessa höjder i sin karriär om han ej kommit till Liverpool. Han hade varit en duktig spelare, men inte på den här nivån.
Citat:
Ursprungligen postat av
Alex P. Keaton
Inget man blir popular med bland fotbollsfans generellt men en agents jobb är ju att få till bästa möjliga kontrakt för sin klient. Det innebär en massa skitgöra. Har dock svårt att se ovanstående som en bra förhandlingsteknik.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vatos.Locos
Känns ju lagom seriöst. Hade skämts om jag var Salah och min agent beter sig som en tonåring på twitter.
Alltså, jag vet att det kan vara en stor lättnad att ha agent som fixar det mesta och har sig, men det känns som de flesta agenter är ... barn? Vet inte riktigt vilket ord jag söker.
Detta är väl inte första gången Salahs agent gjort något löjligt heller?
Agenterna ska fixa bästa möjliga deal till sina klienter, inte vinna popularitetstävlingar eller bli kompis med folk. Jag är övertygad om att samtliga agenter på toppnivå är sådana royal douchebags att det inte finns, finns helvetet hamnar de där utan att blinka. Samvetslösa, egoistiska, narcissister, entitled..
I just detta fall är det ju Liverpool som tar förhandlingen offentligt. Man försöker sätta press på Salah genom att säga att man gjort allt man kan, nu är det upp till spelaren. Att agenten responderar är naturligt. Kanske inte på den nivån...
Om förhandlingarna är döda nu så tycker jag ändå man ska behålla Salah sista året. Han verkar inte ha låtit löneförhandlingarna påverka prestationen, även om han varit lite kall efter AFCON. Med Diaz och Jota ser generationsskiftet lovande ut. Låt honom göra en Coutinho/Can/Gini, tack för den här tiden, lycka till i nästa klubb. Svårt att se att han kommer nå samma höjder i annan miljö, i annat lag även om han får den lön han vill ha.
Omöjligt att se att någon bjuder i närheten av det Liverpool kommer kräva i sommar. Så det blir nog en Bosman om man inte lyckas komma överens.
Liverpools lönepolicy är verkligen tydlig - ingen är större än klubben, vi kompromissar inte vad gäller längd och lön. Du får detta av oss, vi skiter i om du får mer hos någon annan. Hos oss kommer du nå din fulla potential, ha chanser på CL/PL - kommer du göra det annorstädes?