2022-03-12, 13:08
Medlem
Räckte inte vaccinet för detta ändamål?

Det kanske är bra att vissa inte reproducerar heller. Brukar sammanfalla med grupper som vill sterilisera sig för klimatet eller någon liknande.
Citera
2022-03-12, 13:11
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8Daniella9
Puberteten är inget val, den kommer oavsett om man vill eller inte. Barn är ett val, så det bestämmer du själv om det blir en del av ditt liv.

Vi är nog väldigt olika. Du kanske har någon diagnos som gör att du inte vill testa nya saker och utvecklas?

Tänk att du är släkt med jordens första människa. I generation efter generation har dina förmödrar fött barn. Och så kommer du nu och bara ”vill inte”. Haha. Deppigt.
Citera
2022-03-12, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fummelpummel
Autism är inte en dålig gen. Finns en hel del genier som har haft stor betydelse för mänskligheten som har autism.
Hur mycket har dina gener betytt för mänskligheten?
Adhd eventuellt
Inte autism-autism
Citera
2022-03-12, 13:49
Medlem
thebyebyemans avatar
Citat:
Jag skapade den för att fler ska få veta att sterilisering är helt OKEJ, plus att man då också kanske kan tas mer på allvar när man säger "Jag vill inte ha barn."

Har du många runt omkring dig som delar din åsikt? Vad tycker din familj om ditt val? Måste vara det mest ovanliga och normbrytande trend som existerar om detta nu inte är en trolltråd, hur går det med att hitta en partner som delar dina åsikter eller du skippar den delen också och tänker bo själv hela livet?
Citera
2022-03-12, 13:50
Medlem
Citat:
Året 2019 började jag att fundera på att sterilisera mig, och i Tisdags var det äntligen dags!

Nu behöver jag inte stoppa i mig preventivmedel längre eller nånsin vara orolig över att bli gravid.

Somliga drömmer om ett liv med barn, jag drömmer om att skaffa hund nån gång i livet ❤

Från och med nu ska jag le och gå med huvudet högt när jag ser/hör en hysterisk unge, och tänka "där kommer jag aldrig att hamna!" 💪

Bra. Slagg, som du, utesluter sig själv från genpoolen.
Citera
2022-03-12, 13:58
Medlem
Citat:
Ja, var försiktig för tusan! Du vill inte ha barn med FEL kvinna, tro mig.
En manlig sterilisering är ett mindre ingrepp än en kvinnlig. Så det rekommenderar jag verkligen, om du vet att du aldrig nånsin vill bli pappa.

Jepp har aldrig haft barnlängtan tror färre killar känner den generellt utan de flesta som blir farsor blir glada när ungen väll ploppar ut men man går liksom inte och längtar som många kvinnor gör.

Nu är jag snart 30 och vill fortfarande ej ha barn känns som att man gnetat på tillräckligt för att ens själv ha råd med saker här i livet har knappt rest utan investerat senaste åren och jag vill ju i framtiden kanske ej vara superberoende att lönearbete och den drömmen blir ju svårare ju fler munnar man har o mätta så jag tackar också vänligen nej till barn vill ej vara bunden till en plats i 20 år med alla måsten jag hatar måsten.
Citera
2022-03-12, 14:20
Medlem
flodgrodas avatar
Citat:
Året 2019 började jag att fundera på att sterilisera mig, och i Tisdags var det äntligen dags!

Nu behöver jag inte stoppa i mig preventivmedel längre eller nånsin vara orolig över att bli gravid.

Somliga drömmer om ett liv med barn, jag drömmer om att skaffa hund nån gång i livet ❤

Från och med nu ska jag le och gå med huvudet högt när jag ser/hör en hysterisk unge, och tänka "där kommer jag aldrig att hamna!" 💪
Har fegat ur och bokat av min sterilisering två gånger. Ångrar det nu. Förstår att det känns skönt efteråt.
Citera
2022-03-12, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soajet
Adhd eventuellt
Inte autism-autism

Nope autism-autism.

40% av alla som äger minst två börsnoterade företag har en diagnos. Den siffran hade säkerligen varit högre om stigmatisering kring diagnoser inte existerat samt om skolan hade varit mer individanpassad.
Något för dig att fundera på kanske.
Citera
2022-03-12, 16:36
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:

Avskyr hundar, vad har dessa djur med familjebildning att göra?
Citera
2022-03-12, 16:53
Medlem
8Daniella9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Vi är nog väldigt olika. Du kanske har någon diagnos som gör att du inte vill testa nya saker och utvecklas?

Tänk att du är släkt med jordens första människa. I generation efter generation har dina förmödrar fött barn. Och så kommer du nu och bara ”vill inte”. Haha. Deppigt.

Tänk att Hitler, Usama Bin Laden och Putin är släkt med "jordens första människa". Tänk om deras föräldrar hade steriliserat sig...

Men om DU vill "prova" att skaffa barn, så gör det, men det blir bara synd om barnet om du plötsligt märker att det inte var så roligt.
Citera
2022-03-12, 16:54
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Tänk att Hitler, Usama Bin Laden och Putin är släkt med "jordens första människa". Tänk om deras föräldrar hade steriliserat sig...

Men om DU vill "prova" att skaffa barn, så gör det, men det blir bara synd om barnet om du plötsligt märker att det inte var så roligt.

Jag har fem barn.

Jaja, lev som en tonåring för alltid om du vill det. Själv tröttnade jag på det och ville ha familj.
Citera
2022-03-12, 16:56
Medlem
8Daniella9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PulverBrax
Avskyr hundar, vad har dessa djur med familjebildning att göra?

Har du aldrig hört talas om att husdjur är familjemedlemmar? Somliga gillar inte djur, somliga gillar inte barn.

Alla vill inte heller ha en familj som består i "mamma, pappa, barn". Somliga har hellre denna familjekonstilation: "kvinna, man, hundar".

Somliga skaffar 10 barn, då gör det ju knappast nånting om vissa av oss låter bli att skapa ett enda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in