2022-03-11, 19:43
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaKalsa
Klart som fan de har det. Är bara tramsigt att tro annat. Liverpools ägare donerar pengar till amerikanska presidentvalskampanjer, Glazers donerade till Trump etc. Tror du dem gör det av ideologiska skäl? Självklart fungerar fungerar det: - tjänster - gentjänster. Att kalla de ryska miljardärerna oligarker medan man kallar amerikanska dito för innovatörer och entreprenörer är så klart bara ett resultat av euro- och västcentrism.

Hur vet du det ? Är det bara teorier eller har du faktiskt fakta för det du skriver ?
Citera
2022-03-11, 19:44
Medlem
EnLitenFryss avatar
Klopp kommenterade förhandlingen kring Salahs nya kontrakt idag, och menade att klubben gjort allt man kan. Varpå Salahs agent skriver 7 gråtskrattsmileys på twitter. Inget bra tecken vad gäller förhandlingar.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/mohamed-salah-agent-liverpool-klopp-23365321

Så länge Salah levererar på planen och det är ett år kvar är det kanske inte hela världen. Vet att många LFC-fans tycker att han ska få vad han kräver, för han är bäst i världen. Jag delar inte den åsikten, alls. Han bör får en löneökning och en substantiell sådan, utan att kasta lönestrukturen genom fönstret.

Kan skriva mycket mer om detta men nöjer mig med två konstateranden:

1. Förhandla via media är aldrig bra
2. Liverpool kanske får ställa in sig på att Salah flyttar nästa sommar.
Citera
2022-03-11, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Hur vet du det ? Är det bara teorier eller har du faktiskt fakta för det du skriver ?

För vad? Att de donerar pengar. Ja.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/liverpool-director-backed-donald-trump-19329308.amp

https://www.independent.co.uk/sport/football/premier-league/manchester-united-ed-glazer-premier-league-a7407651.html?amp
Citera
2022-03-11, 19:59
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/liverpool-director-backed-donald-trump-19329308.amp

https://www.independent.co.uk/sport/football/premier-league/manchester-united-ed-glazer-premier-league-a7407651.html?amp

Jaha, hade faktiskt inte en aning om det. Gillar inte det jag ser.

Dock är jag tacksam för fsg för det de gjort för oss när vi var nära konkurs men ska även tillägga att jag inte gillar dem särskilt mkt.

Fö så har du nog rätt, blir värdigt skevt när vissa länder får härja bäst de vill. Vi är väll I lite fel forum för det så går inte in på det mer här
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Klopp kommenterade förhandlingen kring Salahs nya kontrakt idag, och menade att klubben gjort allt man kan. Varpå Salahs agent skriver 7 gråtskrattsmileys på twitter. Inget bra tecken vad gäller förhandlingar.

https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/mohamed-salah-agent-liverpool-klopp-23365321

Så länge Salah levererar på planen och det är ett år kvar är det kanske inte hela världen. Vet att många LFC-fans tycker att han ska få vad han kräver, för han är bäst i världen. Jag delar inte den åsikten, alls. Han bör får en löneökning och en substantiell sådan, utan att kasta lönestrukturen genom fönstret.

Kan skriva mycket mer om detta men nöjer mig med två konstateranden:

1. Förhandla via media är aldrig bra
2. Liverpool kanske får ställa in sig på att Salah flyttar nästa sommar.

Håller med dig. Klubben är större än någon spelare och vi har en riktigt välmående klubb, ser inte varför vi ska ge han allt han kräver.

Vi gör en coutinho med honom om så är fallet, gå någon annanstans och bli en i mängden eller stanna och bli en legendar.

Kanske är hans idé att gå till en klubb som ger han ett sista stort kontrakt (typ bäst betald i världen).
Senast redigerad av Imbaz 2022-03-11 kl. 20:04.
Citera
2022-03-11, 20:08
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Klart som fan de har det. Är bara tramsigt att tro annat. Liverpools ägare donerar pengar till amerikanska presidentvalskampanjer, Glazers donerade till Trump etc. Tror du de gör det av ideologiska skäl? Självklart fungerar fungerar det: - tjänster - gentjänster. Att kalla de ryska miljardärerna oligarker medan man kallar amerikanska dito för innovatörer och entreprenörer är så klart bara ett resultat av euro- och västcentrism.

Vet inte om det kan jämföras med till exempel Abu Dhabi och deras regim.
Men hey, vi ser sportwashing i realtid här, det är ju alltid intressant!

Citat:
Jaha, hade faktiskt inte en aning om det. Gillar inte det jag ser.

Dock är jag tacksam för fsg för det de gjort för oss när vi var nära konkurs men ska även tillägga att jag inte gillar dem särskilt mkt.

Fö så har du nog rätt, blir värdigt skevt när vissa länder får härja bäst de vill. Vi är väll I lite fel forum för det så går inte in på det mer här

Håller med dig. Klubben är större än någon spelare och vi har en riktigt välmående klubb, ser inte varför vi ska ge han allt han kräver.

Vi gör en coutinho med honom om så är fallet, gå någon annanstans och bli en i mängden eller stanna och bli en legendar.

Kanske är hans idé att gå till en klubb som ger han ett sista stort kontrakt (typ bäst betald i världen).

Håller med, ingen spelare är större än klubben. Om han får vad han vill så kommer Van Dijk kräva mer, Allisson kräva mer, sen truppspelarna som kräver mer. Sen är vi i en Unitedsituation där vi ger ut absurda kontrakt till spelare som har peakat.
Senast redigerad av torrenttobbe 2022-03-11 kl. 20:10.
Citera
2022-03-11, 20:10
Medlem
Drickbacks avatar
Med nuvarande form för Salah är han icke värd det han begär (om siffrorna stämmmer)
Personligen tycker jag han kan gå efter kontraktet har gått ut. Han är för gammal för intensiva löpningar under 90 min, lite som Messi sista åren.
Senast redigerad av Drickback 2022-03-11 kl. 20:12.
Citera
2022-03-11, 20:19
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Vet inte om det kan jämföras med till exempel Abu Dhabi och deras regim.
Men hey, vi ser sportwashing i realtid här, det är ju alltid intressant!

Håller med, ingen spelare är större än klubben. Om han får vad han vill så kommer Van Dijk kräva mer, Allisson kräva mer, sen truppspelarna som kräver mer. Sen är vi i en Unitedsituation där vi ger ut absurda kontrakt till spelare som har peakat.
Precis, ser inte varför Vvd och Alisson skulle tjäna mindre än Salah. Har alltid gillat klubbens och klopps sätt att se dessa förhandlingar. Litar även på att de kommer finna bra ersättare.

Med salahs agent som håller på som han gör så känner jag att det kanske är bra att han lämnar isåfall.
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Med nuvarande form för Salah är han icke värd det han begär (om siffrorna stämmmer)
Personligen tycker jag han kan gå efter kontraktet har gått ut. Han är för gammal för intensiva löpningar under 90 min, lite som Messi sista åren.

Ja, håller med men än tycker jag att han håller 90 min. Det bästa med grabben är att han aldrig är skadad och kan ta maxlöpningar i minut 88.
Citera
2022-03-11, 20:30
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:

Inget man blir popular med bland fotbollsfans generellt men en agents jobb är ju att få till bästa möjliga kontrakt för sin klient. Det innebär en massa skitgöra. Har dock svårt att se ovanstående som en bra förhandlingsteknik.

Citat:

Rika folk i USA donerar pengar till enskilda politiker och partier. Om det kan man tycka vad man vill men så fungerar det där borta. Vilket inte är menat som en ursäkt. Folket inom FSG verkar åtminstone till störst del välja det minst dåliga alternativet. Men det är ju en smaksak och många lär inte hålla med. Däremot passar det ju bäst ihop med Liverpool.

Då stör det mig mycket mer att de flesta, om inte alla, brasilianska spelarna stödjer/talar positivt om Bolsonaro.

Eller så skiter man fullständigt i vad ägare och spelare gör utom det positiva man ser som supporter.
Senast redigerad av Alex P. Keaton 2022-03-11 kl. 20:32.
Citera
2022-03-11, 20:34
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Varpå Salahs agent skriver 7 gråtskrattsmileys på twitter. Inget bra tecken vad gäller förhandlingar.

Känns ju lagom seriöst. Hade skämts om jag var Salah och min agent beter sig som en tonåring på twitter.

Alltså, jag vet att det kan vara en stor lättnad att ha agent som fixar det mesta och har sig, men det känns som de flesta agenter är ... barn? Vet inte riktigt vilket ord jag söker.

Detta är väl inte första gången Salahs agent gjort något löjligt heller?
Citera
2022-03-11, 20:37
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Oftast är det väll inte? Då Liverpool och United spelar mer matcher per säsong pga Champions League, vore ytterst ologiskt om det nu stämmer.

Tror snarare att det är en tillfällighet just nu. Dessutom ställde ni in matchen mot oss för 1(?) Coronafall i truppen. Kan ju inte få ihop ett helt rättvist schema när sånt sker.

Luktar en förberedelse för ursäkt vid eventuell förlust. Har du hört nån supporter gnälla om det i LFC och City som spelar typ ca 15 matcher mer än er per säsong och får oftast mindre vila mellan matcherna?
Motståndarlagen (Man Utd & Liverpool) får ofta 1-2 extra vilodagar på sig innan de ska möta Arsenal.. är väldigt, väldigt sällant att läget är tvärtom. Och nej, vi ställde inte in matchen mot Liverpool p g a covid fall i våran trupp. Förhåll dig åtminstone till fakta.

Haha... Nej, detta blir ingen ursäkt om vi skulle förlora mot Liverpool.. bara en reflektion, tror nog att fansen till de flesta andra lag hade reagerat på samma vis om de stötte på lag som har 1-2 extra vilodagar i röven.
Citat:
Ja.. minns när Ty skyllde en förlust på regnet, tydligen regnade det bara på arsenalspelarna.

Ja därför jag skrev ett frågetecken pga jag inte mindes. Kände int för att göra en efterforskning mtp vem jag citerade.

Mycket möjligt att Liverpool utnyttjade det där, har ingen vetskap där och inte heller du, vi kan bara gissa.

Men att båda lagen ska ha lika många dagars vila är ju otroligt ovanligt, denna gång får ni en dag mindre, oftast får lag som Liverpool, Chelsea och City minst vila då vi går längst i cuper så vet inte varför vi ska debattera detta ens då jag inte ser problemet?

Tror du själv att Liverpool är förfördelade i detta?
1. Är det Klopp du syftar på här eller..? Han gnäller ju på vädret, planen, vinden osv, osv efter varenda jävla Liverpool förlust.

2. Liverpool utnyttjade läget, och tog detta till deras fördel. Liverpool får mindre vila, och går längst cuper? LMAO!
Citera
2022-03-11, 20:39
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schmoove
Nej, ligamatchen mellan Arsenal-Liverpool blev uppskjuten eftersom finalen i årets ligacup spelades samma helg. Däremot stämmer det med ett covidfall, men det var TAA och Liverpool som stod för det fallet. Detta inför matchen mellan Arsenal och Liverpool i första semifinalen i ligacupen.

Första mötet blev ju inställt för att PCR—tester visade en lavin av smittade Liverpoolspelare. Testerna skickades till ett externt labb (BioGrad) och inte det labb som PL-klubbarna i vanliga fall använder sig av (Prenetics).

Vem innehar en hög tjänst på labbet (BioGrad) som Liverpool bestämde sig för att skicka sina PCR-tester till? Kvinnan heter Lynsey Dalglish, kan hon kanske vara släkt med…jo kanske det, ingen mindre än en av Kenny Dalglish döttar. Som Leif GW brukar säga: ”Tro inte på slumpen”.

• Liverpool begärde att matchen skulle skjutas upp innan resultaten för testerna kunde redovisas.
  • Liverpool fick grönt ljus av Rick Parry (Styrelseordförande EFL), jobbade tidigare för Liverpool FC i 12 år.
  • Liverpool visste att resultaten för PCR-testerna skulle visa positivt innan testerna ens redovisats av labbet
  • När testerna väl kom tillbaka så visade det sig att alla tester var negativa förutom 1 spelare, TAA

Allt annat var fusk och bluff. Liverpool myglade sig till att skjuta upp matchen.
Exakt så.
Citera
2022-03-11, 20:46
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ja, håller med men än tycker jag att han håller 90 min. Det bästa med grabben är att han aldrig är skadad och kan ta maxlöpningar i minut 88.

Självklart håller han ett tag till just sista veckorna är mer att önska. Tänker intensiva löpningar jämfört med Diaz och orken som behövs för hemjobbet som dessvärre har uteblivit i stora delar. Får hoppas formen studsar upp redan i helgen 👍🏻
Sen ser saker lite värre ut när mittfältet sviktar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in