2022-03-11, 20:43
Avslutad
Såna som du får mig att fortsätta vara övertygad ateist.
Citera
2022-03-11, 20:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Det finns ryssar som hatar ukrainare och ukrainare som hatar ryssar. Detta är deras krig. Men de ryssar som inte hatar ukrainare och de ukrainare som inte hatar ryssar kommer att tvingas in i hatet eller bli dödade av landsmän. Och kriget kommer att spridas till allt fler över hela världen. En tid av hat, lögner, mörker och dödande — djävulens tid. Satan står på de hatandes sida när de dödar varandra, medan de fridsamma ska kallas Guds barn

Precis som när du sätter din kroknäsa i judebibeln och läser någon slags manual om hur exakt du ska vara. Tycka tänka. Måste vara svårt att sluta tänka, så att hjärncellerna dör ut. Du är en förhärdad religiös fanatiker. Den saken är säker. Jag som ateist behöver inte läsa i någon manual om hur jag ska vara. Tycka och tänka. Jag tänker själv. Känner mitt eget inre. Det känns jävligt bra som fan ska du veta.
Citera
2022-03-11, 20:53
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Fruktansvärt destruktivt råd, att vända andra kinden till. Önskar jag lärt mig tidigare i livet, att nästan aldrig "ta skit". Inte det samma som att ge tillbaka med våld.

I synnerhet kristendom är en destruktiv religion med många förvirrade mänskor. Satan har missrepresenterats, dessutom. Skippa Jesus, bibeln och alla kristna. Red flag på alla dessa.
Citera
2022-03-11, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JaquesChirac
Kan folk inte bara inse att Djävulen är Kyrkans enda vän? Utan honom hade alla präster varit arbetslösa och fått utlopp för sin spetskompetens genom att plocka skräp.

😁👍
Citera
2022-03-11, 20:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tryggve.Alibaba
Fruktansvärt destruktivt råd, att vända andra kinden till. Önskar jag lärt mig tidigare i livet, att nästan aldrig "ta skit". Inte det samma som att ge tillbaka med våld.

I synnerhet kristendom är en destruktiv religion med många förvirrade mänskor. Satan har missrepresenterats, dessutom. Skippa Jesus, bibeln och alla kristna. Red flag på alla dessa.

Vända kinden till är en svaghet. Gör man detta så förväntar sig nästa om en värre fiende att man gör även detta mot honom/henne. Religion är bluff och båg.
Citera
2022-03-11, 20:57
Medlem
Tryggve.Alibabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Vända kinden till är en svaghet. Gör man detta så förväntar sig nästa om en värre fiende att man gör även detta mot honom/henne. Religion är bluff och båg.
Ja, jag instämmer.
Citera
2022-03-12, 05:29
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Precis som när du sätter din kroknäsa i judebibeln och läser någon slags manual om hur exakt du ska vara. Tycka tänka. Måste vara svårt att sluta tänka, så att hjärncellerna dör ut. Du är en förhärdad religiös fanatiker. Den saken är säker. Jag som ateist behöver inte läsa i någon manual om hur jag ska vara. Tycka och tänka. Jag tänker själv. Känner mitt eget inre. Det känns jävligt bra som fan ska du veta.
Jag behöver ingen manual för hur jag ska vara (ej oartig räcker och är lätt att komma ihåg) men vi behöver alla en världsmanual för att förstå den hemliga och illvilliga värld vi föds till.
Citera
2022-03-12, 10:07
Medlem
Fleshbagss avatar
Citat:
"En stridsyxa, är du för mig, Krigsvapen; Därför skall jag slå ned med dig hedningar och förgöra riken med dig; …...” ----Nöjd nu i din blodtörst?

Den kristna gemenskapen bygger på harmoni, där våra kristna ovänner inte ges utrymme att rasera denna. Så vi söker inte gruff inom gemenskapen utan vänder kinden till.

Men att därifrån dra universella regler av vad som trots allt är regler för just den kristna gemenskapen till att felaktigt inbegripa folk förutom den kristna gemenskapen såsom satans följe med flera faller slutligen på dess orimlighet. Man kan inte tjäna två herrar utan att vara otrogen den ena.
Citera
2022-03-12, 10:49
Avslutad
Citat:
Jag behöver ingen manual för hur jag ska vara (ej oartig räcker och är lätt att komma ihåg) men vi behöver alla en världsmanual för att förstå den hemliga och illvilliga värld vi föds till.

Och den världsmanualen är?
Citera
2022-03-12, 12:16
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Och den världsmanualen är?
Jesus uttalanden enligt Bibelns fyra evangelier.

1. Det är Satan som är vår världs furste.
2. Satan är en dråpare och alla lögners fader.
3. Satan vill fresta människor att begå riktigt dåliga handlingar.
4. Jesus kom från en värld av evigt liv med ett budskap till oss.
5. De som tror på budskapet är värdiga evigt liv i den världen.
6. Människor som inte tror på Gud styr oss mot undergången.
7. De som följer Satan intalar sig att inte bry sig om andra.
8. Världens ordning är att stödja de starka mot de svaga.
9. Guds makt är obegränsad men han låter oss forma våra öden.
Citera
2022-03-12, 18:58
Avslutad
Citat:
Jesus uttalanden enligt Bibelns fyra evangelier.

1. Det är Satan som är vår världs furste.
2. Satan är en dråpare och alla lögners fader.
3. Satan vill fresta människor att begå riktigt dåliga handlingar.
4. Jesus kom från en värld av evigt liv med ett budskap till oss.
5. De som tror på budskapet är värdiga evigt liv i den världen.
6. Människor som inte tror på Gud styr oss mot undergången.
7. De som följer Satan intalar sig att inte bry sig om andra.
8. Världens ordning är att stödja de starka mot de svaga.
9. Guds makt är obegränsad men han låter oss forma våra öden.

Som sagt. Du har sniffat i dig för mycket av sagobokens vidskepligheter. Värre än heroin de där. Du har slutat tänka. Dina hjärnceller blir uttråkade och längtar efter döden. En efter en dör dom ut.
Citera
2022-03-12, 19:11
Medlem
Citat:
Hur bekymmersamt är det? Förstår ni hur mycket Jesus budskap i evangelierna verkligen betyder? Det har bevarats och spritts till nästan alla folk på ett språk som de förstår. Och nu ska slutet komma.

För hundra år sedan levde de allra flesta på landsbyggden och producerade mat. Idag är de flesta beroende av matindustrin och långväga transporter. Vi har färdats in i en återvändsgränd i Satans världsordning, där de starka ska utnyttja de svaga. Men det är en koloss på lerfötter.

En kollaps är oundviklig och kommer att skilja agnarna från vetet en gång för alla. Vänd andra kinden till och kom ihåg att ingen dör utan att Gud tillåter det!
Vi lever väl i samma gamla värld som vi alltid gjort?
Enligt den naturvetenskapliga vetenskapen är en kollaps förr eller senare oundviklig.
Det finns inget språk på jorden som nästan alla förstår.
Om nån slår dej på kinden föreslår jag att du boxar honom på hakan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in