2022-02-09, 19:12
Medlem
jararvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Hur bekymmersamt är det? Förstår ni hur mycket Jesus budskap i evangelierna verkligen betyder? Det har bevarats och spritts till nästan alla folk på ett språk som de förstår. Och nu ska slutet komma.

Schizofrenia är person som medför elände och hot och vill andra ateister gör dennes slåss jobb inget slut på elände på 14 år andra personer njuter på i friheten inget elände och kaos.
Senast redigerad av jararv 2022-02-09 kl. 20:04.
Citera
2022-02-14, 08:08
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Alla har ju hört uttrycket 'Slicka uppåt, sparka neråt!' Den här världens grundregel är att stödja de starka mot de svaga. Det går igen i allt.

Alla vet att det borde vara tvärt om. Att man ska hjälpa dem som har problem, lyfta upp istället för att trycka ned.

Matteus 5:6-10
Saliga äro de som hungra och törsta efter rättfärdighet, ty de skola bliva mättade.
Saliga äro de barmhärtiga, ty dem skall vederfaras barmhärtighet.
Saliga äro de renhjärtade, ty de skola se Gud.
Saliga äro de fridsamma, ty de skola kallas Guds barn.
Saliga äro de som lida förföljelse för rättfärdighets skull, ty dem hör himmelriket till.
Citera
2022-02-27, 19:29
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Det finns ryssar som hatar ukrainare och ukrainare som hatar ryssar. Detta är deras krig. Men de ryssar som inte hatar ukrainare och de ukrainare som inte hatar ryssar kommer att tvingas in i hatet eller bli dödade av landsmän. Och kriget kommer att spridas till allt fler över hela världen. En tid av hat, lögner, mörker och dödande — djävulens tid. Satan står på de hatandes sida när de dödar varandra, medan de fridsamma ska kallas Guds barn
Citera
2022-02-27, 23:28
Medlem
Kan folk inte bara inse att Djävulen är Kyrkans enda vän? Utan honom hade alla präster varit arbetslösa och fått utlopp för sin spetskompetens genom att plocka skräp.
Citera
2022-02-28, 12:04
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaquesChirac
Kan folk inte bara inse att Djävulen är Kyrkans enda vän? Utan honom hade alla präster varit arbetslösa och fått utlopp för sin spetskompetens genom att plocka skräp.
De kristna kyrkornas bild av Satan stämmer inte med vad Jesus sa. Det beror på att kyrkorna är en del av Satans värld och att Satan också är fader till deras lögner.
Citera
2022-03-02, 22:17
Medlem
jararvs avatar
Satanism är ett begrepp för alla människor som gillar/tror Satan andra säger han är lögnaren och somliga tror det finns mer än en Satan från diverse ställen och vad betyder lögnarens fader och är Satan komma åt djävulen som liten i växten eller är Satan lång?

Kan några säga om djävulens partiellt kompis?
Citera
2022-03-02, 22:22
Medlem
Kan detta (kriget) vara början på "the end times"? Möjligt, men först måste alla otroende människor tillbe "anti-christ" och ta hans märke. Det är alltså mycket som ska hända, och det kommer ta flera år.

Jag tror alltså att detta krig är vad som krävs för att skapa ett världsrike där man ej kan köpa mat osv. utan att ta märket, som det står i Bibeln. Exakt allt i Bibeln är sant och kommer hända.

Så, ja det är lite oroväckande(men också härligt), och ett tecken att börja sälla sig till Jesus nu.
Må er tro vara stark och Gud vara med er.
Himmelriket är nära.
Senast redigerad av cadmin 2022-03-02 kl. 22:33.
Citera
2022-03-02, 22:34
Medlem
jararvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cadmin
Kan detta vara början på "the end times"?

Himmelriket är nära.

Har inte största överkoll om slutet är efter döden eller om Gudar och Jesus finns efter döden och deras bästa kommer till himlen?

Citat:
Exakt allt i Bibeln är sant och kommer hända.

Bibeln är inget till dom som trodde ateism.
Senast redigerad av jararv 2022-03-02 kl. 22:48.
Citera
2022-03-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jararv
Har inte största överkoll om slutet är efter döden eller om Gudar och Jesus finns efter döden och deras bästa kommer till himlen?

Bibeln är inget till dom som trodde ateism.

Jorden är Guds fotstol.
Isiah 66:2
This is what the LORD says: “Heaven is my throne, and the earth is my footstool. Where is the house you will build for me? Where will my resting place be?

Det finns Änglar med evigt liv, utanför vår jordsliga existens. Så, ja, livet fortsätter efter döden, men för oss människor finns det endast två möjliga existenser efter vårt jordsliga liv, med Gud eller utan Gud.

Matthew 25:46
And these will go away into eternal punishment, but the righteous into eternal life.”
Senast redigerad av cadmin 2022-03-02 kl. 23:02.
Citera
2022-03-03, 04:11
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Jesus förde lärjungarna ut ur världen, men kristendomen är en del av världen.

Matteus 6:24
Ingen kan tjäna två herrar; ty antingen kommer han då att hata den ene och älska den andre, eller kommer han att hålla sig till den förre och förakta den senare. I kunnen icke tjäna både Gud och Mamon.

Lukas 4:5-7
Och djävulen förde honom upp på en höjd och visade honom i ett ögonblick alla riken i världen och sade till honom: »Åt dig vill jag giva makten över allt detta med dess härlighet; ty åt mig har den blivit överlämnad, och åt vem jag vill kan jag giva den. Om du alltså tillbeder inför mig, så skall den hel och hållen höra dig till.»

Johannes 8:44
Han har varit en mandråpare från begynnelsen, och i sanningen står han icke, ty sanning finnes icke i honom. När han talar lögn, då talar han av sitt eget, ty han är en lögnare, ja, lögnens fader.

Johannesc15:18
Om världen hatar eder, så betänken att hon har hatat mig förr än eder.

Johannes 16:8-11
Och när han kommer, skall han låta världen få veta sanningen i fråga om synd och rättfärdighet och dom:
i fråga om synd, ty de tro icke på mig;
i fråga om rättfärdighet, ty jag går till Fadern, och I sen mig icke mer;
i fråga om dom, ty denna världens furste är nu dömd.

Genom att dölja Jesus verkliga budskap så förkastar man budskapet.
Genom att klamra sig fast vid denna världen visar man sin orättfärdighet.
Genom att hålla fast vid Satans värld visar man vem man tror på.
Citera
2022-03-05, 16:06
Medlem
jararvs avatar
Taget från internet angående Satan:

Det övergripande temat i Nya Testamentet är att Satan frestar och förleder mänskligheten i synd för att hindra dem från att följa Gud. I annan, icke-traditionell, kristen tro (till exempel hos Kristadelfianerna) hänvisar inte ordet "Satan" i Bibeln till ett övernaturligt, personligt väsende utan till vilken "motståndare" som helst och avser bildligt människans synd och frestelser.

Detta är samma enligt min långvarande sjukdom.

Vem egentligen mäktigare Satan eller Jesus?
Citera
2022-03-05, 18:51
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jararv
Taget från internet angående Satan:

Det övergripande temat i Nya Testamentet är att Satan frestar och förleder mänskligheten i synd för att hindra dem från att följa Gud. I annan, icke-traditionell, kristen tro (till exempel hos Kristadelfianerna) hänvisar inte ordet "Satan" i Bibeln till ett övernaturligt, personligt väsende utan till vilken "motståndare" som helst och avser bildligt människans synd och frestelser.

Detta är samma enligt min långvarande sjukdom.

Vem egentligen mäktigare Satan eller Jesus?
Om man inte upplever Satan och inte lyssnar till Jesus så kan man inbilla sig att Satan inte finns. Men Jesus beskriver honom som en person. Han finns inte överallt men kan närvara.

Johannes 14:30
Härefter talar jag icke mycket med eder, ty denna världens furste kommer. I mig finnes intet som hör honom till;

Lukas 22:31
Simon, Simon! Se, Satan har begärt att få eder i sitt våld, för att kunna sålla eder såsom vete;

Johannes 12:31
Nu går en dom över denna världen, nu skall denna världens furste utkastas.

Johannes 8:44
När han talar lögn, då talar han av sitt eget, ty han är en lögnare, ja, lögnens fader.

Matteus 10:28
Och frukten icke för dem som väl kunna dräpa kroppen, men icke hava makt att dräpa själen, utan frukten fastmer honom som har makt att förgöra både själ och kropp i Gehenna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in