2022-03-11, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Vad är det för stollar i tråden som använder Lambertz som stöd för att bröderna är skyldiga?

Är det inte samme Lambertz som fortfarande hävdar att också Tomas Quick/Sture Bergvall är en massmördare?

Är hans utsagor något att ta in som "bevisning"?

Om Lambertz och hans anhang säger att någon är skyldig så är det redan bevisat motsatsen, för den gubben är på kant med sanningen alltför ofta.

Troligtvis statliga betalda troll, som gör sitt bästa för att förvirra och hålla uppe den offentliga lögnen.
Det eller totala dårar, finns en del av dessa också här i landet
Citera
2022-03-11, 18:36
Medlem
Flashbackatmes avatar
Märks att bröderna är giriga och vill ha mer pengar än vad de fick
Citera
2022-03-11, 19:17
Medlem
Sockerhalss avatar
Tidigare i tråden sägs det att det aldrig fanns nån karta Weine ritat på beskrivning av var Kevin låg. Beskrivning av Christian. Jag har sett kartan i rejäl storlek. Här är den i liten skala. Men det är den jag sett. Den förnekas också. Nämns inte i Josefssons "granskning". Men alla som läst här vet ju.
https://www.expressen.se/gt/darfor-tror-sandberg-inte-pa-huvudvittnet/

"Huvudvittnet" är lille 10-åringen, son till gästande familjen Gran som blev beordrade av Weine att ljuga. Det har framkommit senare från familjen själva. De sa tt Weine förstört deras liv. De hade samvetskval såklart. De var osams med Weine o Eva i 20 år.
Senast redigerad av Sockerhals 2022-03-11 kl. 19:21.
Citera
2022-03-11, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Tidigare i tråden sägs det att det aldrig fanns nån karta Weine ritat på beskrivning av var Kevin låg. Beskrivning av Christian. Jag har sett kartan i rejäl storlek. Här är den i liten skala. Men det är den jag sett. Den förnekas också. Nämns inte i Josefssons "granskning". Men alla som läst här vet ju.

"Huvudvittnet" är lille 10-åringen, son till gästande familjen Gran som blev beordrade av Weine att ljuga. Det har framkommit senare från familjen själva. De sa tt Weine förstört deras liv. De hade samvetskval såklart. De var osams med Weine o Eva i 20 år.
Stackars Roffe Sandberg som inte kunde gå på ICA för grannkärringen sa Sandbergjäveln högt så han hörde det ..buhuhu vilket trauma för snutjäveln.
Citera
2022-03-11, 19:52
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:

Ngn som Vill/kan kontakta fam Grahn och fråga hur det egentligen ligger till?
Citera
2022-03-11, 20:29
Medlem
Citat:
Att ni inte allraminst skäms för att svärta ner Sandberg och hans utredning.
https://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-darfor-tiger-vi-om-det-vi-inte-vill-se/

Också gammal artikel av den anledningen att locket är pålagt nu. Sandberg gjorde ALLT för att skydda bröderna från omgivningens hat. Han tom ljög för att mildra effekten. Tills han tyckte att det räckte nu. Då berättade han den fasansfulla sanningen som ingen vill höra. Vill man inte höra sanningen stoppar man huvudet i en bubbla. Det har Svenska folket gjort efter den snedvridna dokumentären av Dan Josefsson. Att svenska folket är faktaeresistenta visste jag väl eg, men detta tar priset. Det handlar om mord på en liten pojke som EN annan pojke var svartsjuk/avundsjuk på.
Eller så handlar det om en utvecklingsstörd 13 åring som var den sista Kevin sågs i livet med.

En person som inte har något alibi och ljuger om vad han hade för sig den där dagen, berättar för kompisar exakt vart Kevins strumpa och sandaler går att återfinna samt som lök på laxen våldtar en 3 åring knappt 100 m ifrån den plats där Kevins kropp hittades.

En person som Kevin liksom många andra yngre barn var väl bekanta med då han pga sitt handikapp drogs till minderåriga, vilket inte är helt ovanligt.

Oavsett så lär vi aldrig få veta då förundersökningen är nedlagd pga det smått sensationella uttalandet ifrån åklagaren att Kevins död kan ha varit en "olyckshändelse".
Citera
2022-03-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
Ngn som Vill/kan kontakta fam Grahn och fråga hur det egentligen ligger till?
Du kan väl göra det din idiot? Ring snutroffe också på en gång och fråga hur han mår nu. Du kan fråga om Justitieminister Morgan Johansson har ringt honom också han ringde ju till bröderna..men Rolf Sandbergs lur är nog tvärtyst idag.
Senast redigerad av Torspjesku 2022-03-11 kl. 21:13.
Citera
2022-03-11, 21:12
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeO8484
En miljon per skalle är för lite. De bör få tillräckligt så att de inte behöver fundera på heltidsarbete i resten av livet. Något på halvtid som man tycker är skoj. Möjlighet att resa lite men framförallt få ett lugnt och behagligt liv. Totalt motsatsen till hur de levt såhär långt, alltså. Självklart

Om inte annat så känns det ju åtminstone bra att läsa om ett skadestånd som för en gångs skull är motiverat. Det märkliga är dock att bröderna får skadestånd ”av nåd” och inte för att de har rätt till det. Samtidigt får riktiga brottslingar som dömts för grova brott skadestånd på löpande band.

Men ja, jo, jag kan nog hålla med om att en miljon per person är lite efter allt lidande bröderna fått utså under i princip hela deras liv. Det lidandet har varit omänskligt.
Citera
2022-03-11, 23:00
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Om inte annat så känns det ju åtminstone bra att läsa om ett skadestånd som för en gångs skull är motiverat. Det märkliga är dock att bröderna får skadestånd ”av nåd” och inte för att de har rätt till det. Samtidigt får riktiga brottslingar som dömts för grova brott skadestånd på löpande band.

Men ja, jo, jag kan nog hålla med om att en miljon per person är lite efter allt lidande bröderna fått utså under i princip hela deras liv. Det lidandet har varit omänskligt.
Håller med, det var bra att man tack vare "av nåd"-regeln kunde få skadestånd men det ger en konstig smak i munnen.
Efter att JK i juli förra året meddelade att bröderna inte hade rätt till skadestånd gick Advokatsamfundet ut och sade att det kan finnas skäl att se över om det behövs en lagändring när det gäller preskriptionstiden i detta och liknande fall. Eftersom bröderna var barn och inte kunde prövas som straffmyndiga gick de miste om möjligheten att vidta olika preskriptionsbrytande åtgärder, som att överklaga en dom.
https://www.expressen.se/gt/kevinfallet-utpekade-broderna-kraver-ersattning/

Det borde finnas en sunda-förnuftet-regel i avvaktan på att en eventuell ny lag är på plats.
Senast redigerad av MrBarnaby 2022-03-11 kl. 23:06.
Citera
2022-03-11, 23:07
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:

Kartan och dagboksanteckningarna tillkom senare och är alltså inget bevis för något. Detta har varit känt i fallet sedan tidigare och ingen har förnekat att bröderna och pappan berättat diverse saker om mordet. Problemet är att det som berättas och kartan som ritats inte stämmer med verkligheten.

Citat:
.

Detta eller något liknande har några användare hävdat, ja, men några belägg för påståendet att 10-åringen ljög har inte framlagts. Man får därför förmoda att du ljuger rakt av.

Liksom Sandberg ljuger om att de ”slog sönder vittnet på tio sekunder.” Att Christians uppgifter om att han var nere vid vattnet stämmer är det alibivittnet motsäger och då kan man inte som Sandberg använda Christians påstående att 10-åringen ljuger som bevis på att han gör det. Det är ett cirkelbevis.
Citera
2022-03-12, 06:06
Medlem
Att så många av er håller liv i det här tragiska, oklara skitfallet år ut och år in är det mest tragiska av allt.
Citera
2022-03-12, 07:51
Medlem
När detta skedde så tyckte jag att allt var olustigt att man pekade ut dessa två bröder som gärningsmän även rapporteringen via media var extremt dålig jag tyckte att det fanns oklarheter hela tiden.

Anledning till att jag tycker detta är att i England en tid före Kevin så hade två äldre pojkar dödat en annan pojk detta med dessa oklarheter gjorde att det kändes som om polisen som hade hand om fallet hade bestämt sig att de hade fått tag i barnmördare. Utifrån så kändes det som om att inte hade kollat upp alla möjligheter att se om någon annan verkligen hade utfört mordet, polisen var i mina ögon väldigt bias av det engelska mordfallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in