2022-03-11, 11:33
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Polis Rolf Sandberg ångrar som bekant ingenting. Bröderna är skyldiga fast de är oskyldiga.

https://sverigesradio.se/artikel/sandberg-angrar-inte-gamla-kevinutredningen

En äldre artikel men jag länkar den för bildens skull. Rolf Sandberg försöker sätta upp en klok min men ser mest intelligensbefriad ut.

Att ni inte allraminst skäms för att svärta ner Sandberg och hans utredning.
https://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-darfor-tiger-vi-om-det-vi-inte-vill-se/

Också gammal artikel av den anledningen att locket är pålagt nu. Sandberg gjorde ALLT för att skydda bröderna från omgivningens hat. Han tom ljög för att mildra effekten. Tills han tyckte att det räckte nu. Då berättade han den fasansfulla sanningen som ingen vill höra. Vill man inte höra sanningen stoppar man huvudet i en bubbla. Det har Svenska folket gjort efter den snedvridna dokumentären av Dan Josefsson. Att svenska folket är faktaeresistenta visste jag väl eg, men detta tar priset. Det handlar om mord på en liten pojke som EN annan pojke var svartsjuk/avundsjuk på.
Citera
2022-03-11, 11:36
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Vad bryr du dig om skattebetalarna? Du har säkert kostat skattebetalarna mer än du bidragit med. Men lev du kvar i din bubbla där du inbillar dig att du vet hur mordet på Kevin gick till, och att du egentligen är en fantastisk människa. Undvik dock att citera Göran Lambertz - Det ger vibbar av galenskap och rättshaveri.
Läs länken innnan du skriver. Lambertz har lagt upp bilagan med pappa Weines anteckningar utskrivna. Det är inte hans åsikter som citeras. Har du en annan källa till dessa anteckningar så lovar jag att använda den i framtiden.

Till sakfrågan: hur förklarar du att C upprepade gånger erkänner mordet inför sina föräldrar?
T.ex. här:
W: Varför är du blöt och inte Robin? Robin säger att han har sprungit och gömt sig bakom det vita huset.
C: Nej, då var det inte. Robin stod och tittade på när A och jag flyttade på Kevin.
[---]
A: Han A, är du rädd för honom?
C: Ja!
A: Är du rädd för något som han har sagt, eller för något som han har gjort?
Christian svarar: Njae (tveksam).
W: Var A med när ni dödade Kevin?
C: Nej.
W: Så det var bara du och Robin som dödade Kevin?
C: Ja.

W: Kommer A när ni har dödat Kevin?
C: Ja!

Märkliga saker att berätta för sin pappa om man inte ens var på platsen när Kevin dog, eller hur tänker du?

Det är synnerligen intressant och beklämmande att bröderna och deras pappa Weine kan ge upprepade intervjuer utan att få en enda fråga om dessa upprepade erkännanden. I ställer matas vi med klipp där de tårögda tittar på filmerna från polisförhören. Även de som tror på brödernas oskuld borde väl vilja veta varför C säger till sin pappa att han (och ’A’?) dödade Kevin? Eller?
Citera
2022-03-11, 13:03
Medlem
Sockerhalss avatar
http://ninahjelmgren.com/dok/Kevin-fallet.pdf

Jag säger det igen: Nina Hjelmgren och många, många andra har gjort ett gediget, noggrant jobb. Jag är full av beundran hur fint och proffsigt de gått tillväga. Så mycken hänsyn har tagits, framförallt, med rätta, på de minderåriga bröderna. Utredningen har verkligen tagit all hänsyn man kan ta i såna här fall. Postar lite påminnelser eftersom det förhoppningsvis finns nya läsare här som är intresserade av sanningen. nu när fallet aktualiserats igen. Ehhh, Patrik Skog verkar inte tro på dessa fakta. Vem/vad är han rädd för tro. Ingen dåre till pappa, skulle, som Patrik, köpa mördarfamiljens historier.
Citera
2022-03-11, 13:03
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Menar du att pappa Weine ”tjatade” på C för att ”knäcka honom” så att han i klartext erkände mordet på Kevin i november 1998?

Och när Eva och Weine vid minst tre olika tillfällen 24-26/8 uppger i förhör att bröderna redan 16/8 berättade om Kevin i vattnet, var det ett resultat av ”tjat”? När pappa Weine 15/9 berättar om Cs teckning över Kevin, var det någon som hade ”tjatat” då också?

Åtskilliga i tråden tråden tycks nöjda med att beakta sina känslor för de små pojkarna i polisförhören. Eftersom de är ledsna så är polisen elak, och därför är bröderna oskyldiga.
Det är till och med så att de inte är inblandade alls, det är alla skyldiga att anse.

Om man i stället går bortom känslorna och läser vad Eva, Weine och bröderna faktiskt sade 1998 så krävs en ansenlig intellektuell akrobatik för att nå slutsatsen att bröderna inte har inblandade överhuvudtaget. Här skulle finnas utrymme för en meningsfull diskussion om vad som hände den där sensommardagen. Stod bröderna bara och såg på när en annan GM mördade Kevin? Skall vi tro på Gs utpekande av 13-åringen ’A’? Var det så att C hjälpte till? Deltog bröderna i flyttandet ah kroppen?

Tyvärr kortsluter brödrakramarna och trådpoliserna all meningsfull diskussion med hänvisning till att det är synd om bröderna, och att polisen är ond och med flit satte dit dem.
Men det är gamnmal skåpmat som du har hittat hos rättshaveristerna Lambertz, Christianson och Sandberg och som du nu har fräst upp. Det dömdes ut av åklagare Niclas Wargren redan 2018, kanske ska du kontakta honom så får vi se om det tar skruv.
Citera
2022-03-11, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Men det är gamnmal skåpmat som du har hittat hos rättshaveristerna Lambertz, Christianson och Sandberg och som du nu har fräst upp. Det dömdes ut av åklagare Niclas Wargren redan 2018, kanske ska du kontakta honom så får vi se om det tar skruv.

Att du gång på gång viftar undan detta när det är Weines EGNA anteckningar som Lambertz lagt ut. Varför skulle han hitta på allt det där. Dessa skrevs inte på psyket om du nu försöker inpränta den historian igen.
Citera
2022-03-11, 13:16
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Har du några argument i sak, t.ex. angående de ytterst graverande uppgifterna från Eva och pappa Weine om att bröderna samma dag 16/8 som Kevin dog berättade att de sett honom i vattnet?

Du tycker att jag skall kontakta åklagare Wargren som uppenbarligen inte var intresserad av att utreda fallet öht, därav hans befängda ide om att Kevin kan ha dött i en olycka pga av att han skulle fått lastpallar över sig (som sedan mystiskt flyttat på sig). Bättre vore att du styrker ditt påstående att Wargren ”dömt ut” föräldrarnas vittnesmål. Har du en källa till det? Vidare, har du en uppgift om att han bedömt pappa Weines anteckningar där C erkänner mordet?

Självklart är alla graverande uppgifter mot bröderna, och i synnerhet C, ”gammal skåpmat”. Det är poängen: de är från 1998-1999 till skillnad från de efterhandskonstruktioner som Josefsson torgför i sin dokumentär. Det fattar väl ett litet bara att alla anhöriga plus familjen Gran har all anledning att idag förklara bort och förneka saker från 1998. Bröderna hade 2000000 skäl till det. Men varför skall vi och journalister köpa det utan att ställa obekväma men relevanta frågor? Svar: det ska vi inte.

Jag har skrivit det förut men det behöver kanske upprepas: det är en sak att kritisera polisförhören och andra brister man hittar i utredningen, men att i ljuset av allt som vi vet påstå att bröderna med säkerhet inte var på plats när Kevin dog, och vägra diskutera denna fråga, det är inte seriöst. Notera: man kan mycket väl komma fram till att en av eller båda bröderna kan vara oskyldiga till gärningen och att de förtjänar skadestånd, men om man samtidigt förnekar att mycket talar för att de var på plats, då har man stängt ner den logiska delen av hjärnan.
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-03-11 kl. 13:25.
Citera
2022-03-11, 13:34
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Har du några argument i sak, t.ex. angående de ytterst graverande uppgifterna från Eva och pappa Weine om att bröderna samma dag 16/8 som Kevin dog berättade att de sett honom i vattnet?

/ .. /

.
Läs för helvete i tråden, det här har avhandlats hundratals gånger.
Citera
2022-03-11, 13:37
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Läs för helvete i tråden, det här har avhandlats hundratals gånger.
Oh, svordom i stället för sakargument. Man skulle nästan kunna ana en frustration över sprickorna i brödernas offerfasad*.

Hur var det med källan till att Wargren ”dömt ut” föräldrarnas vittnesuppgifter? Du vet, det där du nyss påstod.

— — — — —
*) T.ex. denna reva:
W: Vilken var det som dödade Kevin?
C: Det var jag och A, men det var inte meningen.
W: Vilka var det som bar bort Kevin?
C: Det var jag och A och Robin tittade på

http://goranlambertz.se/bilaga-2-till-anmalan-till-granskningsnamnden/
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-03-11 kl. 13:40.
Citera
2022-03-11, 13:45
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Internettroll
Internettroll eller nättroll, oftast bara kallade troll, är personer som skriver på internetforum och liknande (ursprungligen på Usenet) i syfte att provocera fram känslomässiga svar, gräl, missförstånd eller utdragna ofruktbara diskussioner (flejmkrig) som inte leder någon vart.
Märkligt. Vi har en tråd som handlar om mordet på 4-årige Kevin. Då skulle man kunna tänka sig att en diskussion om ett rakt erkännande från en MGM*, eller graverande uppgifter från dennes föräldrar, borde vara helt central.

Du vill i stället tysta all sådan diskussion och prata om hur synd det är om bröderna. De som inte tycker som du vill du stämpla som troll. Hur kommer det sig?

*) Från pappa Weines anteckningar nov. 1998:

Senast redigerad av farbror_barbro 2022-03-11 kl. 14:06.
Citera
2022-03-11, 13:48
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Märkligt. Vi har en tråd som handlar om mordet på 4-årige Kevin. Då skulle man kunna tänka sig att en diskussion om ett rakt erkännande från en MGM*, eller graverande uppgifter från dennes föräldrar, borde vara helt central.

Du vill i stället tysta all sådan diskussion och prata om hur synd det är om bröderna. De som inte tycker som du vill du stämpla som troll. Hur kommer det sig?

*)

Nej nej diskutera på du, jag önskar dig verkligen lycka till med din "utredning"! Du kan säkert få ytterligare hjälp av Göran, Roffe och Svenne.
Senast redigerad av MrBarnaby 2022-03-11 kl. 13:51.
Citera
2022-03-11, 14:25
Medlem
Haha..såna sjuka perversa troll Farbror_barbro, sockerhals och zoomlander är. Sjuka Sossar från Sveavägen 68
Citera
2022-03-11, 16:38
Medlem
goofers avatar
Vad är det för stollar i tråden som använder Lambertz som stöd för att bröderna är skyldiga?

Är det inte samme Lambertz som fortfarande hävdar att också Tomas Quick/Sture Bergvall är en massmördare?

Är hans utsagor något att ta in som "bevisning"?

Om Lambertz och hans anhang säger att någon är skyldig så är det redan bevisat motsatsen, för den gubben är på kant med sanningen alltför ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in