2022-03-10, 20:04
Medlem
Äntligen har de grymma mördarbrödernas plan gått i lås..dom fick sin miljon precis som var tanken 1998 när dom planerade mordet på Kevin. Bara ljusets riddare Rolf Sandberg visste sanningen om brödernas djävulska plan..att 25 år senare få en miljon i skadestånd..hahaha rentvå Polis Sandberg han måste få upprättelse. Och ett nytt sommarprat i p3.
Citera
2022-03-10, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Och där kommer vi ju in på den mer eller mindre fanatiska ivern att hitta något, vad som helst, som kan misskreditera de oskyldigt dömda. Vi kommer nog att få läsa mer i denna tråd vilka förskräckliga människor dessa bröder är! Vad blir nästa anklagelse? Kanske något om att de lyssnade på Ultima Thule som 14-åringar och dessutom ska ha setts i bombarjackor..

Det är ingen anklagelse att den äldre brodern Christian är dömd för våldtäkt mot barn.. Domen finns postad i tråden sedan tidigare.
Citera
2022-03-10, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Det är ingen anklagelse att den äldre brodern Christian är dömd för våldtäkt mot barn.. Domen finns postad i tråden sedan tidigare.
Jag trodde mördarbröderna var impotenta? Hur kunde dom begå våldtäkter..haha
Citera
2022-03-10, 20:34
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Jag trodde mördarbröderna var impotenta? Hur kunde dom begå våldtäkter..haha
Dessutom är väl både Christian och Robin pappor numera, om jag inte har helt fel. Det låter snarare som det är någon som är väldigt avund- och/eller svartsjuk här, åtminstone sjuk.
Citera
2022-03-10, 20:50
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
På vilket sätt är det relevant för Kevinfallet?
Citera
2022-03-10, 21:25
Medlem
Citat:
Det märks att det fortfarande finns en lobby som stenhårt ligger på för att de oskyldiga bröderna egentligen var skyldiga. Och de uppvisar de typiska dragen för rättshaverister; En upptagenhet med små detaljer, smutskastning av de oskyldiga, antydningar om att de "vet" sådant ingen annan vet osv.

Fallets politiska aspekter är, som flera redan påpekat, anledningen till att bröderna nu får lite upprättelse. Egentligen synd att den arroganta Laila Freivalds, vars gärningar egentligen var de värsta, inte dras ned till samma skamliga nivå som stolpskottet polis Rolf Sandberg.

Skönt att någon ser hur detta forum används som ett staligt undercover verktyg, för att sprida och cementera den officiella versionen. Flashback har mer och mer blivit en trollskog, där ämnen som ifrågasätter offentligt staligt styrda/skapade lögner, översvämmas av troll...
Citera
2022-03-11, 09:46
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Om det är så fel att ge bröderna ersättning kanske du skulle kontakta justitieministern istället för att anonymt jämra dig på ett nätforum? Men där skulle du antagligen bli utskrattad din dumme fege jävel.
Citera
2022-03-11, 09:58
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Om det är så fel att ge bröderna ersättning kanske du skulle kontakta justitieministern istället för att anonymt jämra dig på ett nätforum? Men där skulle du antagligen bli utskrattad din dumme fege jävel.
Är det dumt och fegt i allmänhet att uttrycka sin åsikt på ett anonymt forum, eller bara om man inte tycker som du?

Att kontakta en svensk politiker efter att de fattat ett beslut som inte kostar dem själva, men väl skattebetalarna, en krona, vad skulle poängen vara med det? Men visst är jag nyfiken på om ministern känner till detaljerna i fallet, i synnerhet de ytterst graverande uppgifterna som Weine och Eva kommer med 24-26/8 1998* (att bröderna redan mordkvällen 16/8 berättade om att de såg Kevin vid vattnet) eller de upprepade erkännanden av mordet som bröderna gör inför sin pappa i november 1998**. Dessa uppgifter har såvitt jag vet inte förekommit i pressen de senaste åren, och varje försök att lyfta fram det i denna tråd leder till utryckning från trådpolisen.

*) https://www.expressen.se/gt/qs/berattelsen-om-den-kritiserade-kevin-utredningen/, punkt 2, t.ex.
Sedan säger hon att hon minns att Christian sa henne att något skett vid sjön, att "Kevin ha stöpe i sjön".
Christian skulle ha stormat in i familjens hall då de vuxna stressade med att samla ihop fiskegrejer för kvällens fiske med barnen och en annan familj.

Den 26 augusti – tre dagar efter att Christian nämnt händelsen i ett av polisens videoförhör – beskriver Weine precis var han står i hallen då Christian kommer in "och sade något om att 'Kevin flyter i vattnet'."

Märkliga saker för föräldrarna att hitta på om sina barn en dryg vecka efter mordet i synnerhet som bröderna sedan påstås ha alibi, eller hur tänker du?

**) http://goranlambertz.se/bilaga-2-till-anmalan-till-granskningsnamnden/,
t.ex.
Den 24 november
(Weine)
[förspel där Christian är arg på Weine]
Jag säger inte något åt Christian. Jag sitter och väntar.
C: Efter ett par minuter säger Christian när han har lugnat sig: Jag och Robin var utanför där vi bodde förut i dottevik, så kommer Kevin och A och frågar mig om jag vill följa med till sjön och leka.

Efter en liten stund kom Robin ner till oss och säger att vi ska fiska och då var Kevin redan död.
W: Vilken var det som dödade Kevin?
C: Det var jag och A, men det var inte meningen.

W: Vilka var det som bar bort Kevin?
C: Det var jag och A och Robin tittade på

Märklig sak att sägs till sin pappa om man är oskyldig, eller vad tycker du?
Senast redigerad av farbror_barbro 2022-03-11 kl. 10:09.
Citera
2022-03-11, 10:15
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Är det dumt och fegt i allmänhet att uttrycka sin åsikt på ett anonymt forum, eller bara om man inte tycker som du?

Att kontakta en svensk politiker efter att de fattat ett beslut som inte kostar dem själva, men väl skattebetalarna, en krona, vad skulle poängen vara med det? Men visst är jag nyfiken på om ministern känner till detaljerna i fallet, i synnerhet de ytterst graverande uppgifterna som Weine och Eva kommer med 24-26/8 1998* (att bröderna redan mordkvällen 16/8 berättade om att de såg Kevin vid vattnet) eller de upprepade erkännanden av mordet som bröderna gör inför sin pappa i november 1998**. Dessa uppgifter har såvitt jag vet inte förekommit i pressen de senaste åren, och varje försök att lyfta fram det i denna tråd leder till utryckning från trådpolisen.

*) https://www.expressen.se/gt/qs/berattelsen-om-den-kritiserade-kevin-utredningen/, punkt 2, t.ex.
Sedan säger hon att hon minns att Christian sa henne att något skett vid sjön, att "Kevin ha stöpe i sjön".
Christian skulle ha stormat in i familjens hall då de vuxna stressade med att samla ihop fiskegrejer för kvällens fiske med barnen och en annan familj.

Den 26 augusti – tre dagar efter att Christian nämnt händelsen i ett av polisens videoförhör – beskriver Weine precis var han står i hallen då Christian kommer in "och sade något om att 'Kevin flyter i vattnet'."

**) http://goranlambertz.se/bilaga-2-till-anmalan-till-granskningsnamnden/,
t.ex.
Den 24 november
(Weine)
[förspel där Christian är arg på Weine]
Jag säger inte något åt Christian. Jag sitter och väntar.
C: Efter ett par minuter säger Christian när han har lugnat sig: Jag och Robin var utanför där vi bodde förut i dottevik, så kommer Kevin och A och frågar mig om jag vill följa med till sjön och leka.

Efter en liten stund kom Robin ner till oss och säger att vi ska fiska och då var Kevin redan död.
W: Vilken var det som dödade Kevin?
C: Det var jag och A, men det var inte meningen.

W: Vilka var det som bar bort Kevin?
C: Det var jag och A och Robin tittade på

Märklig sak att sägs till sin pappa om man är oskyldig, eller vad tycker du?
Robin har ju dessutom erkänt, på en direkt fråga om det var de som mördat Kevin (det var dagen efter "vad-gjorde-ni-med-Kevins-hals-förhöret" där han fick frågan 117 gånger och svarade "inget!"117 gånger) hade han till slut gett med sig och svarat "JA! "och så fick han gå hem till mamma. Det lönar sig att tjata, om och om igen, till slut knäcker man dom små jävlarna.
Senast redigerad av MrBarnaby 2022-03-11 kl. 10:20.
Citera
2022-03-11, 10:18
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Vad bryr du dig om skattebetalarna? Du har säkert kostat skattebetalarna mer än du bidragit med. Men lev du kvar i din bubbla där du inbillar dig att du vet hur mordet på Kevin gick till, och att du egentligen är en fantastisk människa. Undvik dock att citera Göran Lambertz - Det ger vibbar av galenskap och rättshaveri.
Citera
2022-03-11, 10:27
Medlem
UT64s avatar
Polis Rolf Sandberg ångrar som bekant ingenting. Bröderna är skyldiga fast de är oskyldiga.

https://sverigesradio.se/artikel/sandberg-angrar-inte-gamla-kevinutredningen

En äldre artikel men jag länkar den för bildens skull. Rolf Sandberg försöker sätta upp en klok min men ser mest intelligensbefriad ut.
Citera
2022-03-11, 11:26
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Robin har ju dessutom erkänt, på en direkt fråga om det var de som mördat Kevin (det var dagen efter "vad-gjorde-ni-med-Kevins-hals-förhöret" där han fick frågan 117 gånger och svarade "inget!"117 gånger) hade han till slut gett med sig och svarat "JA! "och så fick han gå hem till mamma. Det lönar sig att tjata, om och om igen, till slut knäcker man dom små jävlarna.
Menar du att pappa Weine ”tjatade” på C för att ”knäcka honom” så att han i klartext erkände mordet på Kevin i november 1998?

Och när Eva och Weine vid minst tre olika tillfällen 24-26/8 uppger i förhör att bröderna redan 16/8 berättade om Kevin i vattnet, var det ett resultat av ”tjat”? När pappa Weine 15/9 berättar om Cs teckning över Kevin, var det någon som hade ”tjatat” då också?

Åtskilliga i tråden tråden tycks nöjda med att beakta sina känslor för de små pojkarna i polisförhören. Eftersom de är ledsna så är polisen elak, och därför är bröderna oskyldiga.
Det är till och med så att de inte är inblandade alls, det är alla skyldiga att anse.

Om man i stället går bortom känslorna och läser vad Eva, Weine och bröderna faktiskt sade 1998 så krävs en ansenlig intellektuell akrobatik för att nå slutsatsen att bröderna inte har inblandade överhuvudtaget. Här skulle finnas utrymme för en meningsfull diskussion om vad som hände den där sensommardagen. Stod bröderna bara och såg på när en annan GM mördade Kevin? Skall vi tro på Gs utpekande av 13-åringen ’A’? Var det så att C hjälpte till? Deltog bröderna i flyttandet ah kroppen?

Tyvärr kortsluter brödrakramarna och trådpoliserna all meningsfull diskussion med hänvisning till att det är synd om bröderna, och att polisen är ond och med flit satte dit dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in