2022-03-11, 10:23
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Exakt. Önskar folk kunde vara ärliga.

Det är nog bara du som är bitter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Vad gör du ens här då när det är lag på att du måste inställa dig?
Flytta till ett land där folket inte har några skyldigheter mot sitt land.

Vad spelar den lagen mej för roll ??
Citera
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag agerar inte utifrån känslor, jag har ögon att se med och en hjärna att tänka med.
Jorå. Hade Aftonbladet visat andra bilder så hade du blivit känslomässigt styrd åt ett annat håll. Du tillåts bara ta del av info från ena sidan. Rysk media är bannlyst av Sanningsministeriet.
Citera
2022-03-11, 10:24
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
För 40 minuter sedan sa CNN:s utsända i Kiev att ryska styrkor bombat en förskola och flera andra civila byggnader. CNN är en stor nyhetskanal i USA men finns tillgänglig i majoriteten av hushåll i Sverige.

Okej tack. Vad hemskt. Det är som om de vill att fler länder ska lägga sig i. Vidrigt.
Citera
2022-03-11, 10:24
Medlem
Citat:
Du menar att västra Ukraina blir nåt slags ingenmansland i praktiken ?

Ja exakt.
Citera
2022-03-11, 10:25
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Vad har du gjort för gott mot mig eller andra här? Jag vet ju hur svenskar fungerar. De är skenheliga. Inte med flit kanske. Antagligen inte. Men de tror sig vara goda på nåt konstigt sätt.
Den värsta sorten är väl de så kallade kristna här. De tror sig bli goda av att besöka en kyrka o lyssna på en predikan. Känner några såna. De skiter verkligen i sina vänner när hjälpen behövs.

Du är säkert likadan...utan att förstå det själv. Rent statistiskt sett borde du vara det. Varför ska jag ställa upp för dej då??

Och jag förtjänar inte heller nåt beskydd. Om ryss eller amerikan skjuter ner mig finns det inget att sörja över.

Drar det ihop till krig sticker man INNAN det bryter ut !

Jag antar att du är en sådan person som gladeligen utnyttjar det som samhället har att erbjuda såsom kollektivtrafik, billig sjukvård, andra förmåner mm utan att ens tänka dig att göra någonting tillbaka, eller lever du själv i en hydda i skogen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
hur lång tid tror ni det tar innan Rysslands tillåts " in i värmen" igen?
10-20-30 år ?

Spelar nog mindre roll, man lobbar nu för att rysslands MFN status ska tas väck

https://en.wikipedia.org/wiki/Most_favoured_nation

Så när de väll släpps in igen så kommer de vara fattiglappen vid bordet...
Citera
Medlem
Precisionsbombning av två flygplatser i västra Ukraina bör enligt min mening ha skett med kryssningsrobotar som är dyra och svåra att bekämpa. Skadornas omfattning vet vi inget om. Bombningarna tyder på att Ukraina fortfarande har flyg i luften. Det är underligt att man åter gör det man gjorde första dygnet. Det sägs också att en reparationsfabrik för flygplansmotorer har angripits. Dessutom någon skola, eller en felträff.

Ukraina är mycket stort land. Jag har läst någonstans att ukrainska specialstyrkor opererar bakom fiendens linjer och förmodligen är man inne och röjer även i Donetsk, Mariupol, Luhansk. Även en svensk fri krigare skulle delta och skickas österut. Överlevnadschans kanske 50%.

Omgrupperingar har skett från den stora kolonnen, hur effektiva dessa stridsgrupper blir återstår att se. Ukrainas armé får hela tiden rapporter naturligtvis och kommer att slå där fienden är svagast.

Svenska polisen skänker lite material, bl a 5 drönare, det är inte mer än några spermier i det stora havet.
Jag har svårt att se hur en omringning av Mariepol kan bli heltäckande. Azov är väl mest en legend men säkert är dom ukrainska försvararna där riktigt sega. Ofattbart sega. Dom har säkert källarförråd med mat och dryck annars skulle det inte hålla.
Vi är inne på dag 16. Inte 17 som någon skrev i tråden.
Citera
2022-03-11, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
hur lång tid tror ni det tar innan Rysslands tillåts " in i värmen" igen?
10-20-30 år ?

Minst 30 år innan Väst börjar lätta på tumskruvarna.
Citera
2022-03-11, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trenkilo
Ja, då lär Ukraina vara en parkeringsplats snart. Tidsfråga innan något kärnkraftverk "råkar" sprängas och sen har vi stora problem framgent.

Och om det händer så är det ju fortfarande lill Puttlers fel...
Citera
2022-03-11, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Jag antar att du är en sådan person som gladeligen utnyttjar det som samhället har att erbjuda såsom kollektivtrafik, billig sjukvård, andra förmåner mm utan att ens tänka dig att göra någonting tillbaka, eller lever du själv i en hydda i skogen?

Tror Zwensson bor hemma hos sina föräldrar i ett litet pojkrum med bilder på sina popidoler på väggarna
Citera
2022-03-11, 10:28
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Förklara då varför Ikea är kvar i Ryssland över huvud taget om det nu har gått så dåligt för deras satsningar i världens största land till yta och med ett invånarantal bestående av 145 miljoner människor?

För man vill vara globala och där är tyvärr Ryssland en stor del. För att överhuvudtaget ha fått bygga varuhus har man fått bygga hela köpcentrum där IKEA är största butiken men man har blivit tvingade att även ha andra inhemska företag där.
Men berätta gärna hur mycket plus man gått i Ryssland, det bör du kunna hitta i årsredovisningarna sedan man bestämde att börja bygga där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in