Trump var uppenbart Putins 'nyttiga idiot' utan att själv förstå detta
Former national security adviser John Bolton said Wednesday that one of the reasons that Russian President Vladimir Putin did not move to invade Ukraine during former President Trump's term in office was that he saw "Trump doing a lot of his work for him."
John Bolton är en krigshetsare som inte är mycket bättre än Putin. Han försökte övertyga Trump att attackera Iran och Nordkorea men fick istället sparken.
Det finns inga höpotenta patogener i några labb i Ukraina enl. en källa nära Zelensky som önskar vara anonym:
Exclusive: WHO says it advised Ukraine to destroy pathogens in health labs to prevent disease spread
The World Health Organization advised Ukraine to destroy high-threat pathogens housed in the country's public health laboratories to prevent "any potential spills" that would spread disease among the population, the agency told Reuters on Thursday.
Biosecurity experts say Russia's movement of troops into Ukraine and bombardment of its cities have raised the risk of an escape of disease-causing pathogens, should any of those facilities be damaged.
Då är det väl snart dags att göra det första försöket med att inta Kiev. Det kommer att bli intressant rent militärt att följa förloppet. Ett meningslöst blodbad utan dess like är tyvärr att förvänta sig.
Välförsvarade städer är bland det svåraste som finns att erövra.
Eller så kommer de jämna staden med marken. Ännu tyngre bomber I mängder. Alltså an total utplåning av typ som vi såg under WW2.
Ja och jänkarna skjuter varandra varje dag också.
Även fyllon, psyskospatienter och senila gubbar har vapen i USA. Det märks.
Vill du absolut äga en puffra, får du väl skaffa licens och gå med i klubb.
Jag undrar vad som kommer att hända med västzonen i Ukraina. Jag tror att västflanken kommer att bli grötig, med alla trafik (vapen flyktingar olika nationaliteter osv) och jag tror också att väst kommer att läcka in i Ukraina.... det börjar med en helikopter eller en enstaka transport, eller ett fordon som rekar, eller så ska man skydda en flyktinggrupp och vips så är NATO på fel sida gränsen......
Jag har tagit upp detta kommande problem säkret 10 ggr i tråden men ingen är intresserad.
Det kommer att bli en clash mellan NATO och Ryssland men inte riktigt på det sätt vi tror.
Du menar att västra Ukraina blir nåt slags ingenmansland i praktiken ?
John Bolton är en krigshetsare som inte är mycket bättre än Putin. Han försökte övertyga Trump att attackera Iran och Nordkorea men fick istället sparken.
Putin har antagligen någon form av hållhake på Trump.
I fallet Schröder är det öppet, men han har hållhakar på många fler.
Tucker Carlson är en av dem, det är jag säker på.
Senast redigerad av Knut-Anne 2022-03-11 kl. 09:32.
Det finns inga höpotenta patogener i några labb i Ukraina enl. en källa nära Zelensky som önskar vara anonym:
Exclusive: WHO says it advised Ukraine to destroy pathogens in health labs to prevent disease spread
The World Health Organization advised Ukraine to destroy high-threat pathogens housed in the country's public health laboratories to prevent "any potential spills" that would spread disease among the population, the agency told Reuters on Thursday.
Biosecurity experts say Russia's movement of troops into Ukraine and bombardment of its cities have raised the risk of an escape of disease-causing pathogens, should any of those facilities be damaged.
En fråga till dig. Du hänvisar till ett krig som enligt Ryska företrädare inte existerar?
Om det inte existerar så varav skall man försöka hitta bakgrunden? Eller kan man tänka sig att ena sidan ljuger?
Allt du undrar över klarna,r om du kan förstå att jag tyvärr inte är en Rysk företrädare...