2022-03-11, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det försvann för någon minut sen.

Jag har en screenshot
Citera
2022-03-11, 10:18
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Vad har du gjort för gott mot mig eller andra här? Jag vet ju hur svenskar fungerar. De är skenheliga. Inte med flit kanske. Antagligen inte. Men de tror sig vara goda på nåt konstigt sätt.
Den värsta sorten är väl de så kallade kristna här. De tror sig bli goda av att besöka en kyrka o lyssna på en predikan. Känner några såna. De skiter verkligen i sina vänner när hjälpen behövs.

Du är säkert likadan...utan att förstå det själv. Rent statistiskt sett borde du vara det. Varför ska jag ställa upp för dej då??

Och jag förtjänar inte heller nåt beskydd. Om ryss eller amerikan skjuter ner mig finns det inget att sörja över.

Drar det ihop till krig sticker man INNAN det bryter ut !

Genom sig själv känner man andra.
Citera
2022-03-11, 10:19
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Du kallar Tucker rysk agent!

Snacka om brott mot regel:

0.09. Falsk ryktesspridning
Att sprida påhittade uppgifter om personer, företag eller organisationer med uppsåt att utsätta dessa för andras missaktning, eller att avsiktligen sprida förvrängd eller påhittad information med uppsåt att vilseleda, är förbjudet.

Tucker är för dum för att vara rysk agent?

Tucker sket i byxorna ett par dagar innan invasionen då han hyllade putin och deras taktik.
Sen försökte han mildra det genom diverse svammel om fria staters rätt och hur hemskt krig var osv.

Tokhögern i USA är helt rökta numera.
Få amerikaner gillar när man ställer sig på rysslands sida i ett sånt här krig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan.topphat
på vilket sätt? Nord korea är ju inte sådär superbra!

Ryssland är idag världens hårdast sanktionerade land, de toppar den listan, före bla Iran, Syrien och Nordkorea.

Redan nu skakas landet ordentligt, och då har sanktionerna inte ens hunnit ge ordentlig effekt (det tar lite tid).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Har du studerat rysslands förmåga till raketproduction?

När den gäller smarta vapen så är den inte så hög och det är ingen hemlighet.

"Here we come to the age-old problem of the Russian Air Forces, which causes even the Su-34s in Syria to use unguided munitions: Russia lacks most of the modern guided ammunition types, and the available ones are very expensive, one of the main reasons being the small scale of their production. It is unrealistic to claim that Russians could independently manage to miniaturize the guidance systems for smart ammunition (by the way, MAM stands for Mini Akıllı Mühimmat, that is, Smart Micro Munition in English)."

https://informnapalm.org/en/russia-lagging-behind-in-combat-drone-technologies-and-trying-to-hide-it-through-information-operati ons/

Det andra problemet är att ryska piloterna inte har fått tränat med smarta bomber.

Allmänheten tror att dagens har hur mycket som helst av allt. USA när de anföll Iraq så använde USA 1/3 (800?st) av alla sina kryssningsmissiler på några dagar

Varför har ryssland få smarta bomber?

De är dyra och innehåller utländska komponenterl. Dessutom så spelar säkert kooruptionsnivån roll.
Citera
2022-03-11, 10:20
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vad var Trumps agenda..?

Trumps agenda var att göra USA så pass självförsörjande av olja, gas och kol så de slapp utkämpa meningslösa krig i mellanöstern.
Citera
2022-03-11, 10:20
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
FOX NEWS är ju ett stort skämt

Vi vet ju att alla andra media bortsett ifrån Fox News och RT rapporterar sanning.
Citera
2022-03-11, 10:21
Medlem
Det roliga är att ruski hade sparat ihop en "war chest" på 630 miljarder, 40% av dessa är utomlands och därmed helt frysta!
Citera
Medlem
hur lång tid tror ni det tar innan Rysslands tillåts " in i värmen" igen?
10-20-30 år ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Vad har du gjort för gott mot mig eller andra här? Jag vet ju hur svenskar fungerar. De är skenheliga. Inte med flit kanske. Antagligen inte. Men de tror sig vara goda på nåt konstigt sätt.
Den värsta sorten är väl de så kallade kristna här. De tror sig bli goda av att besöka en kyrka o lyssna på en predikan. Känner några såna. De skiter verkligen i sina vänner när hjälpen behövs.

Du är säkert likadan...utan att förstå det själv. Rent statistiskt sett borde du vara det. Varför ska jag ställa upp för dej då??

Och jag förtjänar inte heller nåt beskydd. Om ryss eller amerikan skjuter ner mig finns det inget att sörja över.

Drar det ihop till krig sticker man INNAN det bryter ut !
Vad gör du ens här då när det är lag på att du måste inställa dig?
Flytta till ett land där folket inte har några skyldigheter mot sitt land.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letspanic
Genom sig själv känner man andra.

Exakt. Önskar folk kunde vara ärliga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Det roliga är att ruski hade sparat ihop en "war chest" på 630 miljarder, 40% av dessa är utomlands och därmed helt frysta!

Läste 60 % men kanske stämmer med 40 %
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in