2022-03-11, 06:25
Medlem
area50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Vad skulle hända menar du? Anta att ryssarna använder taktiska kärnvapen för att erövra Kiev. Väst skulle inte kunna göra något åt det. Möjligen skulle Magdalena kapitulera ovillkorligt.
Kärnvapen använder man först & främst i defensivt syfte. Putin närmar sig dag för dag sitt mål, även fast med visst hinder.
Många större städer har fortfarande el, internet, och vatten. Om ryssarna verkligen ville förstöra UA totalt, så hade dom slagit ut allt det för länge sedan.
Citera
2022-03-11, 06:27
Medlem
Inte många som tagit upp teorin om att kina kommer att gå in i ryssland med samma förevändning som putin gjort i ukraina med att det tillhört ryssland, delar av ryssland som kina har stort intresse av har ju tillhört just kina tex vladivostok.

Förövrigt vidhåller jag att Putin är avpoliterad innan påsk.
Citera
2022-03-11, 06:28
Medlem
Termos99s avatar
Från Human Rights Watch.

Ukraine: Russian Air-Dropped Bombs Hit Residential Area

https://www.hrw.org/news/2022/03/10/ukraine-russian-air-dropped-bombs-hit-residential-area
Citera
2022-03-11, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Lika konstig som Putins långa konvoj var, lika konstigt är det att Ukraina inte kunde bomba mer av den.

Nu verkar det som det mesta av konvojen är i toppform och har grupperat sig för att ta Kiev
Tidigare var det extrem lera där konvojen åkte vilket gjorde att off road åkande var väldigt svårt. Nu har marken frusit till is så man kan åka utanför vägen. Snart blir det dock varmare vilket gör att den extrema leran kommer tillbaka. Snart kommer vi ha en massa ryska fordon som sitter fast i skogen.
Citera
2022-03-11, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Jag skrev 5 VIDEOS på döda civila, inte 5 st civila.
Så din läsförmåga är level -1000.

Du har skrivit att du ej sett några barn skadade i någon video.

Här har du en video:

ca 4min in i klippet.

https://www.youtube.com/watch?v=a7FkYuwcWus&ab_channel=BBCNews

Men du säger säkert att även detta är feak, lol!
Citera
2022-03-11, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Det var ett icke-svar. Du förklarar inte hur du tror att Trump skulle ha gjort för att förhindra Putins invasion.
Att Bidens son hade en tveksam styrelsepost i Ukraina vet vi alla. Trump och Trump Inc. har en hel del affärsverksamhet i Ryssland också!
Förklara bara vilka beslut du tror Trump hade fattat som hade förhindrat invasionen. Vad hade Trump gett Putin?
Ja dem har olika intressen gällande konflikten så Putin och Trump kommer bättre överens. Därför tror jag inte att det skulle bli samma typ av konflikt som spåra ur.
Förmodligen skulle Putin få någon av punkterna han fråga efter samtidigt som något form av avtalad gällande NATO i Ukriana för en trygghet.

Det skulle också vara jävligt skit ... Hade säkert svärt åt hela den grejen där och då .. och sagt att någon annan hade klarat det bättre även om jag inte kommer på någon här på rak arm... Då jag inte vill spåra iväg för mycket i olika personer då det var dem det stod mellan

Sen ibörjan tyckte jag det var bra att dem sa i från Putin och att Ukriana får välja själv om dem vill slås eller inte. Men där emot så måste man faktisk inse när det är över och ge upp och det borde dem ha gjort för länge sen.
Sen sanktionerna var väldigt hårda och alltså allt spelade upp för snabbt .. tycker dem hade behövt ha ett samtal med varandra och sen kollat läget med varandra. Innan ledarna från dem olika sidorna börja vissa pung kullorna med människors liv. För just nu blev det som båda två parter USA och Putin ja dem målade in sig själva i två olika hörn. Och allt blev bara värre.

Samtidigt som folk hejar på ett krig där människor dör som dem inte kan vinna... Putin backar inte och man borde ha tagit han på allvar och jag tror hade dem haft ett mötte i början så hade dem sätt hur allvarlig han var i det hela .. kanske till och med vissa han information att många I ukriana är nöjda ?? Och inte ville bli befriande osv ... Det mötet skulle aldrig Biden få till på samma sätt som Trump hade fått till första mötet med Putin.

Om nu Putin får fel information av rådgivare gällande Ukriana osv så hade Trump faktiskt kunnat leverera den info bättre till han än vad Biden skulle göra.

Nu är jag väldigt trött , så inlägget lär se helt kaos ut men ja förlåt till dina ögon och hoppas du förstår min poäng ... eller alla fall vad jag menar även om du tycker helt tvärt emot mig
Citera
2022-03-11, 06:33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Den ukrainska armén har drabbats av enorma förluster allrahelst gällande avancerade vapensystem och fordon.
Ryska vetenskapsmän är på väg för att undersöka och dokumentera de av Ryssland erövrade fordonen och vapnen.

https://mobile.twitter.com/UAWeapons/status/1502014794064347147
Citera
2022-03-11, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Den ukrainska armén har drabbats av enorma förluster allrahelst gällande avancerade vapensystem och fordon.
Ryska vetenskapsmän är på väg för att undersöka och dokumentera de av Ryssland erövrade fordonen och vapnen.

https://mobile.twitter.com/UAWeapons/status/1502014794064347147

Att ryska vetenskapsmän ska undersöka BRDM-2 och lastbilar är lite roligt i så fall.

Kanske förklaringen till varför logistik är så svårt för ryssarna helt enkelt är att "lastbilar" är en teknologi som inte finns i Ryssland ännu?

Och vad gäller BRDM-2 så har ju ryssarna likadana...
Citera
2022-03-11, 06:38
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
Inte många som tagit upp teorin om att kina kommer att gå in i ryssland med samma förevändning som putin gjort i ukraina med att det tillhört ryssland, delar av ryssland som kina har stort intresse av har ju tillhört just kina tex vladivostok.

Förövrigt vidhåller jag att Putin är avpoliterad innan påsk.

Det har tagits upp sedan länge.
Citera
2022-03-11, 06:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Kärnvapen använder man först & främst i defensivt syfte. Putin närmar sig dag för dag sitt mål, även fast med visst hinder.
Många större städer har fortfarande el, internet, och vatten. Om ryssarna verkligen ville förstöra UA totalt, så hade dom slagit ut allt det för länge sedan.

Målbilden har ändrats. Man trodde att man kunde göra Ukraina till en del av Sovjetunionen och att de skulle gå med på det mer eller mindre frivilligt. Nu inser man att man först måste göra sig kvitt hela Ukrainas befolkning för att uppnå det, genom att döda dem eller genom att driva dem på flykt.
Citera
2022-03-11, 06:42
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Det har spekulerats om att han är dödssjuk, att han inte längre "har tid" att gå försiktigt fram.
Jag ställer mig försiktigt tveksam till detta om att han skulle vara "sjuk"? Lidandes av en mild paranoia möjligtvis, men det är Ryssland vi pratar om så detta får isåfall ses som ett normaltillstånd. Däremot kan det där egot ha ställt till problem för hans världsbild och tillräknelighet...
https://www.nytimes.com/2022/03/10/opinion/putin-russia-ukraine.html
Citat:
How Vladimir Putin Lost Interest in the Present
His guards have imposed a strict protocol: No one can see the president without a week’s quarantine — not even Igor Sechin, once his personal secretary, now head of the state-owned oil company Rosneft. Mr. Sechin is said to quarantine for two or three weeks a month, all for the sake of occasional meetings with the president.
Detta i en värld av telefonkommunikation! Han sitter i sin ensamhet, rik som ett troll, och har dragit på sig offerkoftan...
Citera
2022-03-11, 06:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Att ryska vetenskapsmän ska undersöka BRDM-2 och lastbilar är lite roligt i så fall.

Kanske förklaringen till varför logistik är så svårt för ryssarna helt enkelt är att "lastbilar" är en teknologi som inte finns i Ryssland ännu?

Och vad gäller BRDM-2 så har ju ryssarna likadana...
Texten är ironiskt, RT visar upp en gammal 100 mm pv-kanon, två gamla rek.bilar från Sovjetunionen, tre gamla lastbilar varav 1 st verkar vara trasig.
Ukraina visar upp 10 st stridsvagnar, 1 BMD-2, MT-LB och en Pantsir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in