2022-03-10, 20:39
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Din ettåring är ett fenomen. Sitt inte här och ljug.
Inte alls. Jag ljuger inte. Barn är olika. Hon kröp när hon var 4 månader och gick när hon var 8 månader. https://www.youtube.com/watch?v=iD7I6uBqZsg Detta barn är inte så gammalt och klättrar utmärkt.
Citera
2022-03-10, 20:40
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Tack för informationen. Jag hade ingen aning om att läget var som så i Nässjö.

Jag är uppvuxen i ett invandrarområde och det förvånar mig än idag hur lite koll araber och afrikaner har på sina ungar.

Mammorna låter sina 7-åriga ungar ta hand om 3-åringar i bassänger. Småbarn som traskar runt själva tätt intill vägen. Ungar som hänger ut halvvägs ur fönstret och skriker på sina kompisar nere på gården. 8-åringar som är själva ute långt in på kvällen osv.

Bara för någon dag sedan körde jag förbi en bil tillhörande en invandrarfamilj. Ungarna bokstavligen hoppade runt i bilen, de klättrade fram och tillbaka från fram- och baksätet.

Vid första trafikljuset LÅG ena pojken bokstavligen på instrumentbrädan, vid nästan rödljus stod han i baksätet och tryckte kroppen mot fönsterrutan.

När jag bott i invandrartäta områden så hände det titt som tätt att både barn och vuxna ramla (eller "ramla") ner från balkonger och fönster. När jag bott i svenska områden hörde jag aldrig om det.

Därmed inte sagt att just det här fallet är på grund av oaktsamma eller dåliga föräldrar. Det är givetvis en djupt tragisk händelse och mina tankar går till alla inblandade. Jag har både barn och barnbarn, så jag vet hur klättriga och snabba vissa barn kan vara.

Men det är illa att man, återigen, får rätt att det gäller invandrare. Det går inte att komma förbi det faktum att sånt här tycks hända araber och afrikaner i mycket högre utsträckning än andra folkgrupper.

Mycket samma som jag sett. Kan ibland se 3-4åringar som springer ute och leker vid 22-tiden eller senare. Och ungefär vid stället där det hände idag har jag sett ungar i samma ålder springa runt ensamma på trottoaren vid en ganska trafikerad gata. Området där det hände har jag uppfattat iaf som ganska bebott av somalier.
Senast redigerad av stillsodark 2022-03-10 kl. 20:44.
Citera
2022-03-10, 20:42
Medlem
Usch! Jag har själv haft mardrömmar om att en sådan sak ska hända och har därför satt barnlås på alla fönster, Assa Abloy FIX 184. Jag sover väldigt mycket bättre sen dess, tycker alla som bor högre än första våningen med barn borde ha något liknande
Citera
2022-03-10, 20:44
Medlem
Flurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fek77
[/b]

Säger ryktet något om åldern på barnet?

4 års ålder
Citera
2022-03-10, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flurp
4 års ålder

Sjukt om en 4 åring lämnats ensam.
Citera
2022-03-10, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UglySeabear
Usch! Jag har själv haft mardrömmar om att en sådan sak ska hända och har därför satt barnlås på alla fönster, Assa Abloy FIX 184. Jag sover väldigt mycket bättre sen dess, tycker alla som bor högre än första våningen med barn borde ha något liknande
Precis, och vem fan som ansvarsfull förälder har inte barnsäkra hem? Tragisk händelse hur som helst, men lite kan man ju begära av vuxna.
Citera
2022-03-10, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Din ettåring är ett fenomen. Sitt inte här och ljug.

Märks att du inte har barn. Vissa ungar börjar att klättra på saker tidigt som fan medans andra barn knappt kan ta sig fram.
Många barn hade haft väldigt lätt att klättra ut genom ett fönster om fönstret har en soffa framför sig exempelvis.
Citera
2022-03-10, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torreira
Precis, och vem fan som ansvarsfull förälder har inte barnsäkra hem? Tragisk händelse hur som helst, men lite kan man ju begära av vuxna.

Dom flesta fönster i höghus har inbyggda barnlås, så antingen har fönstret lämnats öppet eller så är det väldigt gamla fönster utan barnlås eller trasigt barnlås.
Citera
2022-03-10, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Va fan vet du om någon tragisk olycka? Att du missat att balkongflygningar är ett förhållandevis nytt fenomen med gärningsmän som inte är pursvenskar precis är inte underligt. Det spelar faktiskt stor roll!

Du i din rosalila värld är naiv på gränsen till dum i huvudet.

Suck! ”Balkongflygningar ett nytt fenomen” ?! Hur många kan du komma på…en?två? Vilket j-a fenomen 🙈 Du vet alltså att det inte var en tragisk olycka?
Om det var en svenne hade det då enl ditt urblåsta resonemang varit troligare en olycka?
Citera
2022-03-10, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Suck! ”Balkongflygningar ett nytt fenomen” ?! Hur många kan du komma på…en?två? Vilket j-a fenomen 🙈 Du vet alltså att det inte var en tragisk olycka?
Om det var en svenne hade det då enl ditt urblåsta resonemang varit troligare en olycka?

Du kan ju kolla lite på statistiken så ser du att dessa balkongflygningar har ökat rejält. Och är relativt nytt.

Inte direkt så att hasse kastade ut frun från balkongen 1983 . Pga heder..
Man kan dock välja att inte ta reda på nåt och då existerar det inte
Citera
2022-03-10, 20:59
Medlem
stillsodarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torreira

Tyvärr är ju vissa nyinkomna inte speciellt ansvarsfulla när det gäller barnen, utan låter dem springa runt utan uppsyn hur som helst...
Citera
2022-03-10, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha

Jag skulle kunna nämna ett tiotal obegåvade invandrade män som slängt sina kvinnor över balkongräcket. Giter dock inte. Använd sökfunktionen. Skriv Balkongflygning och börja räkna.

Di visste visst att det är en tragisk olycka. Utan att ha en susning. Din dumhuvud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in