Citat:
Ursprungligen postat av
AdMortem
Du har så rätt så.
Jag tror att han är väldigt dålig psykiskt. Inget fel på att människor är bräckligare eller ur balans mentalt någon gång i deras liv, men det är däremot inte bra i sammanhanget av att börja ta hand om andra (om vi skulle föreställa oss att hans skäl nu skulle vara ädla) eftersom en psykiskt försämrad individ inte är det minsta lämplig för krigsbarn att leva med.
Finns så många olika vinklar på varför alla varningsflaggor åker upp. Utöver det är det inte bra att skuldsätta dem genom böter. Finns ingenting som säger att de inte kan bli betalningskyldiga. Känns inte som en bra start för dem gällande myndigheter heller. Man kan inte skapa problem åt andra.
Jag har sett att folk skrivit att han verkar ha det psykiskt svårt osv.
Men jag har träffat på sådana här människor flera gånger i mitt liv. Möjligen inte lika extrema, men snarlika. De har alltid varit kufar. Min gissning är att han alltid varit lagd åt det här hållet.
Vissa personer är bara annorlunda eller dåliga människor.
Citat:
Ursprungligen postat av
AdMortem
Utöver det är det inte bra att skuldsätta dem genom böter. Finns ingenting som säger att de inte kan bli betalningskyldiga. Känns inte som en bra start för dem gällande myndigheter heller. Man kan inte skapa problem åt andra.
Det missade jag! Så det är alltså kvinnorna som fått böter!? Vilken lirare..
Jag hoppas någon myndighet får upp ögonen för honom och fixar ett annat boende till familjerna.