2022-03-10, 18:14
Medlem
SpencerPratts avatar
Oavsett vad han har för intentioner så gillar jag inte att han vill ta bilder på dem hela tiden, precis som att det vore hans vanliga familj. På vissa bilder ser det ut som att de inte ens vill vara med på bild.
Citera
2022-03-10, 18:25
Medlem
JBernards avatar
Jag fick minst sagt dåliga vibbar av den där göken. Klapparna på huvudet, hans framtoning, och att han tigger grejer på Facebook. Någon borde kolla till dom där flyktingarna och se vad som händer i det där huset.

En manlig motsvarighet till batikkärringarna som såg chansen att knulla afghanska "flyktingbarn". Sexuella predatorer av värsta sorten.
Citera
2022-03-10, 18:27
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Men gumman då. Vad jag kan hjälpa dig med?
https://www.expressen.se/nyheter/de-flyr-men-vill-inte-till-sverige-maffialand/

Tydligen vill inte ukrainare fly till Sverige på grund gången så era idéer om att ni som inte vågat er ta itu med verkligheten här eller ens gå själva förbi invandrargäng, står högt i kurs ... Jag tror ni kan glömma den föreställningen ni har.

Så din härskarteknik funkar inte. De ser dig som lilla gubben

https://www.expressen.se/nyheter/de-flyr-men-vill-inte-till-sverige-maffialand/
Citera
2022-03-10, 18:28
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Sverige borde kunna ta emot närmare 200,000 kvinnor och barn. Mitt hjärta är vidöppet.
Dom vill inte hit.

Tydligen väljer så många som kan, bort Sverige om de vet något om landet.
Citera
2022-03-10, 18:31
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Oavsett vad han har för intentioner så gillar jag inte att han vill ta bilder på dem hela tiden, precis som att det vore hans vanliga familj. På vissa bilder ser det ut som att de inte ens vill vara med på bild.
Ja faktiskt. De har mer eller mindre inga val.
Bara för att man flyr behöver man inte vilja synas överallt.
Citera
2022-03-10, 18:34
Medlem
Jag läste bara några rader av storyn. Jag skulle tro att efter några veckor kommer mammorna att känna tacksamhet mot Peter och då börjar dom smeka honom.

Men naturligtvis inte båda samtidigt.

Det får ju finnas någon anständighet i tacksamheten.
Citera
2022-03-10, 19:14
Medlem
SpencerPratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Ja faktiskt. De har mer eller mindre inga val.
Bara för att man flyr behöver man inte vilja synas överallt.

Lite så jag känner, de har inget val. Ok att han lägger upp en bild på dem när de kommer till Sverige men inte ett ständigt flöde av bilder.
Citera
2022-03-10, 19:19
Medlem
Bajslukts avatar
Gubben är helt sjuk.

Jag tittade in på hans Facebook igen. Massvis av bilder på "hans" Ukrainska familjer. Han listar exakt vad allt kostar. Så fort de handlar något så skriver han ut exakt vad det kostade.

Han verkar också ringa runt till olika butiker för att få gratisgrejer.

Kolla de här inläggen:

Citat:
Ursäkta... men ibland undrar jag om jag är den enda i världen som har en hjärna 🤣🤣 parkerade vid kyrkan för att se om jag kunde få hjälp.... Betalar p-avgift för min egen bil och säger till Ukrainarna som har en egen bil att ingen lapplisa kan vara så dum att bötfälla en Ukrainsk bil...
Fel av mig...🤣🤣🤣
Ringer en BIMBO på parkeringskontoret i Jönköpings kommun som informerar mig att hon kan inget göra och lagen är lika för alla... (det kunde hon berätta för Putin istället) TROR HON ATT SVENSKA FOLKET INTE VET DET...?????
Hur F-N kan man ha så lågt IQ att inte förstå det är omöjligt att driva in den avgiften i ett land Putin bombar och dödar människor... 70 mil från Svenska gränsen.
Undrar hur mycket skattepengar vi skall slösa på att utreda att dom ALDRIG får en spänn av den avgiften...🤣🤣🤣
Jag har lite större juridisk kunskap än så... 🤣🤣🤣
Men jag fick ett bevis: Att lapplisor och kommunanställda inom parkerings avdelningen inte behövde någon hjärna för att få arbete och betalt sin lön av skattemedel...🤣🤣🤣

Citat:
2 timmar på service center som migrationsverket lovade skulle hjälpa till med pappershantering och fingeravtryck etc...
Som vanligt...
Folk på myndigheter förstår inte värdet på min tid...
När det blev vår tur...
Så blev svaret:
Vi kan inte göra något... Du måste till Göteborg.

Citat:
Värmepumpen gått läck...
Kul... och "billigt"...
Brukar bli höga 5 siffriga belopp..😭😭😭😭😭

Den ultimata godhetsknarkaren.
Citera
2022-03-10, 19:43
Medlem
Nope. Nej. Jag får inga bra vibbar alls av den här mannens beteende.
Någon myndighetsperson borde åka dit, ta dem åt sidan och ge dem möjligheten att lämna om de vill.

Edit: ...och inte fan blev vibbarna bättre efter att ha läst hans inlägg på FB. Utöver aggressions- och känsloproblem och problem med att respektera människors privata sfär så gör han verkligen business av det här och använder, nämner, uppenbarligen kvinnorna och barnen för att få precis allt betalt, inklusive en kopp choklad på ett kaffeställe. Om han inte får allt gratis, då bespottar han dem.
Senast redigerad av krampaktig 2022-03-10 kl. 20:07.
Citera
2022-03-10, 19:49
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Gubben är helt sjuk.

Jag tittade in på hans Facebook igen. Massvis av bilder på "hans" Ukrainska familjer. Han listar exakt vad allt kostar. Så fort de handlar något så skriver han ut exakt vad det kostade.

Kolla de här inläggen:

Ja jävlar du.. Skulle tro att kvinnorna får tassa på tå där i dårhuset. Sannolikheten att han snart flippar totalt över något på fyllan känns total.
Citera
2022-03-10, 19:50
Medlem
AdMortems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpencerPratt
Lite så jag känner, de har inget val. Ok att han lägger upp en bild på dem när de kommer till Sverige men inte ett ständigt flöde av bilder.
Du har så rätt så.

Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Gubben är helt sjuk.

Kolla de här inläggen:

Jag tror att han är väldigt dålig psykiskt. Inget fel på att människor är bräckligare eller ur balans mentalt någon gång i deras liv, men det är däremot inte bra i sammanhanget av att börja ta hand om andra (om vi skulle föreställa oss att hans skäl nu skulle vara ädla) eftersom en psykiskt försämrad individ inte är det minsta lämplig för krigsbarn att leva med.

Finns så många olika vinklar på varför alla varningsflaggor åker upp. Utöver det är det inte bra att skuldsätta dem genom böter. Finns ingenting som säger att de inte kan bli betalningskyldiga. Känns inte som en bra start för dem gällande myndigheter heller. Man kan inte skapa problem åt andra.
Citera
2022-03-10, 19:55
Medlem
Bajslukts avatar
Citat:
Du har så rätt så.

Jag tror att han är väldigt dålig psykiskt. Inget fel på att människor är bräckligare eller ur balans mentalt någon gång i deras liv, men det är däremot inte bra i sammanhanget av att börja ta hand om andra (om vi skulle föreställa oss att hans skäl nu skulle vara ädla) eftersom en psykiskt försämrad individ inte är det minsta lämplig för krigsbarn att leva med.

Finns så många olika vinklar på varför alla varningsflaggor åker upp. Utöver det är det inte bra att skuldsätta dem genom böter. Finns ingenting som säger att de inte kan bli betalningskyldiga. Känns inte som en bra start för dem gällande myndigheter heller. Man kan inte skapa problem åt andra.
Jag har sett att folk skrivit att han verkar ha det psykiskt svårt osv.

Men jag har träffat på sådana här människor flera gånger i mitt liv. Möjligen inte lika extrema, men snarlika. De har alltid varit kufar. Min gissning är att han alltid varit lagd åt det här hållet.

Vissa personer är bara annorlunda eller dåliga människor.

Citat:
Utöver det är det inte bra att skuldsätta dem genom böter. Finns ingenting som säger att de inte kan bli betalningskyldiga. Känns inte som en bra start för dem gällande myndigheter heller. Man kan inte skapa problem åt andra.
Det missade jag! Så det är alltså kvinnorna som fått böter!? Vilken lirare..

Jag hoppas någon myndighet får upp ögonen för honom och fixar ett annat boende till familjerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in