Citat:
Ursprungligen postat av
Volvoellersaab
Eller är det en reaktion på att han överklagar hela tiden? Då slår hon tillbaka? Vem vet? Han kanske inte får städa som han vill…..😂
Noterade att han kom själv till läkaren. Inte ens majkgård som sköter om honom enligt sig själv, följde med. Är man dement kan man väl inte hitta själv till en läkare på ett stort sjukhus?
Nej, inte mycket som verkar stämma mellan verklighet och karta här som vanligt…
Citat:
Ursprungligen postat av
ksitpeks
Trollen är tillbaka och börjar återigen älta sina gamla påhittade sanningar om hur Ebba har "lurat" Esbjörn, "stulit" hans hus etc etc.
Vad tror ni andra om en liten gissningstävlan angående 3 punkter:
(Gissningar från kända troll åker direkt i dass)
1: Återkallande av körkort.
2: "Demens"diagnosen.
3: Ansökan om förvaltare.
Jag gissar:
1. Återkallades förmodligen pga någon annan defekt än "demens" eftersom det skedde innan demensutredningen var klar.
2. Förmodligen fortfarande lindrig kognitiv nedsättning.
3. Förmodligen en ansökan om god man och inte förvaltare. I "demens"intyget står det att överförmyndarnämnden begärt läkarintyg ang "god man/förvaltare" inte "förvaltare". Mailet i bilaga 3 skickades förmodligen aldrig till tingsrätten och om det skickades så ändrade ljug-Sture "förvaltare" till "god man" innan han tryckte på sänd-knappen. En klassisk bevisförfalskning i à la Tersaeus.
Jag ser med ett hånfullt flin fram emot Katrins svar. Förmodligen åtföljt av expertutlåtanden som skoningslöst pulvriserar "demens"utredningen till atomer.
Citaten av Esbjörn i utredningen kan vi lämna därhän. Han kör bara om samma lögner han kört med tidigare för att försöka framstå som mindre smart än han är.
Eftersom jag inte räknar mig som troll så är mina 12 poäng på samma som du har.
Jag tror inte att man återkallar körkortet vid ansökan om god man el likn. Iså fall kommer det när det är beslutat. Samma med ev demens. Inte dras det in vid ansökan utan det sker i så fall när det finns en medicinsk diagnos och då efter ansökan av anhörig eller läkare. Även vid lindrig demens är det tillåtet att behålla körkortet med krav på extra kontroller.
Jag vet att en del från ”fabriken” inte fattar vitsen med specificerade diagnoser men det är ren rättssäkerhet. Tänk om nån av ren elakhet skickar in en ansökan utan att den det gäller ens vet om det.
Enligt lagen gäller följande som kan studeras närmare via tex en googling med följande sökord på tex lawline:” Vad gäller vid körkort och misstanke om demens?”
Del av svaret:
” I 10 kap. Transportstyrelsens föreskrifter och allmänna råd om medicinska krav för innehav av körkort m.m. (TSFS 2010:125) framkommer närmre vilka krav som får lov att ställas vid misstanke om demenssjukdom”
Jag tror inte det finns nån diagnos om demens. Annars har Esbjörn skitit i det blå skåpet.
Att han är olämplig att skriva på avtal som inlageförfalskare Sture påstod i tidningen är ju korrekt. Men inte pga demens utan att han beter sig rent oärligt.