2022-03-10, 12:56
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Vi har olika bilder av vad som skett, och därför blir alla utomrättsliga turer för at undvika en rättslig prövning av en domstol bestickande, då det var för att Ebba Busch ville vinna tid och inte ha detta hängande över sig då det tar bort fokus från politiken.

Nu har det gått lång tid med olika utfall från bägge parter om vad som skett. Då blir det ännu viktigare att Ebba Busch inte bara förlitar sig på sitt munväder, utan sätter sig ner med sin advokat och färdigställer en bevisuppgift med bevis vad hon kallar för kristallklart, och har dessa påståenden styrkta i ett kristallklart bevistema.

Ebba Busch är politiker i en tid av allmän desinformation och Fake News, där hon tillhör den krets som lagstiftar, men ändå bryter hon lagar när hon ska segra i en tvist mot en åldring vars egendom hon vill äga. Allvaret är att hon sysslat med smutskastning av flera privatpersoner och dragit ut dem i offentligheten om de har en anknytning till hennes motpart. Till den grad att det blev ett strafföreläggande för grovt förtal. Nu är hon dömd och det påverkar hennes trovärdighet.

Esbjörn säger mycket konstiga saker, han vet varken ut eller in och det tolkas en massa om vad han menar. Det tyder på at han har kognitiva svårigheter, någon svårighet som demens, eftersom han inte kommer ihåg, och vissa dagar är bättre eller sämre än andra.

Jag har mina funderingar när Esbjörn påstår att Ebba inte är en dam. Min spekulation är att det var kvinnlig charm som fick Esbjörn in i en fälla, eftersom det är det klassiska om vad som brukar ske när gubbar plockas på egendom av yngre kvinnor. Esbjörn blev vilseledd till att tro att det var en ny och härlig vänskap på gång och att han skulle bli omhändertagen av Ebba när de bor tillsammans och delar på huset. Det var aldrig ett alternativ för Esbjörn att han inte skulle få vara i sitt hus och med minnena.

Därför blir detta så cyniskt, när Esbjörn får avtal och inte förstår att han skriver under om saker han inte förstår. Han fick inte avtalet, att ta ställning till i lugn och ro med folk han litar på. Det var bara två jäntor som knackade på dörren och stannade tills avtalet var påskrivet. Då är det av vikt att tre rådmän, i en transparent huvudförhandling granskar detta köp av fast egendom, trots att det är illa för hela borgerligheten nu i valrörelsen inför ett viktigt val.

Ebba har verkligen syltat in sig. Har inte Esbjörn haft någon representation från början över huvudtaget? Ebba borde i sådana fall inte utnyttjat situationen och drivit igenom köpet. Hon skulle anmält intresse och krävt en representant. Saker och ting kan ju kuka ur och det har det verkligen gjort här. Lite framsynt måste hon vara som politiker och hon ställs säkert inför flera attraktiva erbjudande där hon måste tänka efter före. Nu verkar det som hon slängde allt och körde på för att få mark vid en sjö.
2022-03-10, 13:00
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
I dem bilagor HD skickade.

Här är dem handlingar jag fick ut.

Handlingar: Från HD Ö 1537-22

Aktbil 2: Överklagande / Bevisning

https://delafil.se/ec2b5e28dd3fe0a7/...nde_MASKAD.pdf

Akademiska Sjukhuset:

https://anonfiles.com/F9U8XfM3xd/HD_...ess_MASKAD_pdf

Beslut från Transport styrelsen:

https://anonfiles.com/96X3X6M2xd/HD_...ess_MASKAD_pdf

Ansökan om förvaltare:

https://anonfiles.com/H5Y3X6M3x5/HD_...ess_MASKAD_pdf

Övrigt:

https://delafil.se/ae0800ff40dc7a61/..._1,_Missiv.pdf

Dagboksbladet: 2022–03-09

https://delafil.se/27a955c70fcedc24/...2022-03-09.pdf

Ja ja undra vad som står i Akt.nr 23248 hos överförmyndarförvaltningen Uppsala och varför inte ansökan om förvaltare gjorts därifrån, ska vara dom som ansöker efter kontakt om man inte ansöker själv.
I ansökan av Sture nämns inte om någon förordas, men kan ju stå i Akt.nr 23248 hos överförmyndaren?
2022-03-10, 13:07
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Det kan ju faktiskt vara så att läkaren ansåg att han inte borde ha körkort av en hel drös olika anledningar och då gjorde sitt jobb och anmälde detta till trafikverket

Ja vem vet han kanske till och med visste om hans "överkörning" av tjejen på cykeln.
Detta var ju ett tag sen men han hade då bra komihåg mm om händelsen vid polisens utfrågning samt detta var ju i princip samtidigt med kontraktets undertecknande av huset.
(endast dagar emellan)
2022-03-10, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Ebba har verkligen syltat in sig. Har inte Esbjörn haft någon representation från början över huvudtaget? Ebba borde i sådana fall inte utnyttjat situationen och drivit igenom köpet. Hon skulle anmält intresse och krävt en representant. Saker och ting kan ju kuka ur och det har det verkligen gjort här. Lite framsynt måste hon vara som politiker och hon ställs säkert inför flera attraktiva erbjudande där hon måste tänka efter före. Nu verkar det som hon slängde allt och körde på för att få mark vid en sjö.

Ebba Busch är ingen strateg, och hennes sätt att kriga utan att empatiskt kunna se sin motpart är farligt. Jag känner för Esbjörn, likt många av de personer som hjälper honom efter bästa förmåga.

Som enskild medborgare, gammal och svag, med kognitiva svårigheter är utgångsläget inte det enklaste, när en ung blond kvinna och rockstjärna i det kristna Marielund, tar en kontakt när det är som tråkigast under en pandemi.

Jag tror inte det är en tillfällighet att begreppet Stockholmssyndromet är härrörande i Sverige. Jag tror att det är svårt i detta land att ta till sig att en person i Ebba Busch ställning är kapabel till andra gärningar än snälla. Trots att hennes elakhet fick henne åtalad för grovt förtal.
2022-03-10, 13:10
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Ja ja undra vad som står i Akt.nr 23248 hos överförmyndarförvaltningen Uppsala och varför inte ansökan om förvaltare gjorts därifrån, ska vara dom som ansöker efter kontakt om man inte ansöker själv.
I ansökan av Sture nämns inte om någon förordas, men kan ju stå i Akt.nr 23248 hos överförmyndaren?

Det man kan utläsa av anmälan är att det inte finns något datum där hans försäljning sker endast datumen i nutid.
2022-03-10, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68

Det borde väl gå att följa förvaltarskapsärendet hos Uppsala Tingsrätt.
2022-03-10, 13:16
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Förutsatt att Esbjörn sparat dem eller ens har sett dem. Betänk att han har haft en "god vän" med generalfullmakt som dessutom säkert varit "hjälpsam" och hämtat posten på hans adress.

Denna hög med rättshaverister som styr runt Esb verkar hålla mycket från honom
han är var inte dement, detta är ju bevisat.
Någon annan rimlig förklaring finns ju inte.
2022-03-10, 13:41
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Jag har varit säker på från början av detta fall, att Esbjörn är dement. Jag har haft med dementa att göra, och de lär sig leva med sin demens.

När en intelligent och högutbildad person blir dement kommer denne under många år vara likt majoriteten av dumbommarna i grannskapet, så de märker inget.

Har inte träffas Esbjörn vilket gör att jag som inte har en akademisk utbildning i just detta ämne har svårt att komma med ett kategoriskt uttalande huruvida han är dement eller ej.

Till skillnad från dig så har jag aktivt valt bort dumbommarna ur min umgängeskrets. Dock har jag inte valt att välja bort dementa och istället valt att aktivt stötta dem och deras anhöriga och har därigenom fått en ganska bra förmåga att bedöma om en person är dement eller ej.

Det har förts en polariserad debatt huruvida Esbjörn är dement eller ej vilket inte har utmynnat i något, det finns undersökningar som är ungefär ett år gamla som visar att han inte är dement och ett utlåtande från överförmyndarnämnden att han inte är så pass påverkad av åldrandet så att han skulle bedömas som dement.

Om , jag om han var dement när han skrev under kontraktet , varför dröjde det 4 månader innan hans vänner påstod att så var fallet. Om de hade protesterat direkt så hade trovärdigheten varit stor, när man prövar detta efter ett antal andra invändningar så är trovärdigheten låg, till och med mycket låg.

Esbjörn har träffat en hel del personer som har varit väl informerade om påstående att Esbjörn skulle kunna vara dement och har trots detta inte sett till så att han har fått en ordentlig undersökning, tänker på lagmän och personal vid tingsrätten, Esbjörns advokater, polisens utredare mm.
Ingen av dessa har slagit larm.

Allt detta sammanfattat gör att jag är mycket tveksam till att Esbjörn skulle ha varit dement när kontraktet undertecknades vilket är det som är intressant , om Esbjörn är dement idag är fullständigt ointressant.

Vad är det som talar för att Esbjörn skulle vara dement när kontraktet undertecknades när den invändningen inte kom förrän 4-5 månader senare?
2022-03-10, 13:47
Medlem
Citat:
Vi har olika bilder av vad som skett, och därför blir alla utomrättsliga turer för at undvika en rättslig prövning av en domstol bestickande, då det var för att Ebba Busch ville vinna tid och inte ha detta hängande över sig då det tar bort fokus från politiken.

Nu har det gått lång tid med olika utfall från bägge parter om vad som skett. Då blir det ännu viktigare att Ebba Busch inte bara förlitar sig på sitt munväder, utan sätter sig ner med sin advokat och färdigställer en bevisuppgift med bevis vad hon kallar för kristallklart, och har dessa påståenden styrkta i ett kristallklart bevistema.

Ebba Busch är politiker i en tid av allmän desinformation och Fake News, där hon tillhör den krets som lagstiftar, men ändå bryter hon lagar när hon ska segra i en tvist mot en åldring vars egendom hon vill äga. Allvaret är att hon sysslat med smutskastning av flera privatpersoner och dragit ut dem i offentligheten om de har en anknytning till hennes motpart. Till den grad att det blev ett strafföreläggande för grovt förtal. Nu är hon dömd och det påverkar hennes trovärdighet.

Esbjörn säger mycket konstiga saker, han vet varken ut eller in och det tolkas en massa om vad han menar. Det tyder på at han har kognitiva svårigheter, någon svårighet som demens, eftersom han inte kommer ihåg, och vissa dagar är bättre eller sämre än andra.

Jag har mina funderingar när Esbjörn påstår att Ebba inte är en dam. Min spekulation är att det var kvinnlig charm som fick Esbjörn in i en fälla, eftersom det är det klassiska om vad som brukar ske när gubbar plockas på egendom av yngre kvinnor. Esbjörn blev vilseledd till att tro att det var en ny och härlig vänskap på gång och att han skulle bli omhändertagen av Ebba när de bor tillsammans och delar på huset. Det var aldrig ett alternativ för Esbjörn att han inte skulle få vara i sitt hus och med minnena.

Därför blir detta så cyniskt, när Esbjörn får avtal och inte förstår att han skriver under om saker han inte förstår. Han fick inte avtalet, att ta ställning till i lugn och ro med folk han litar på. Det var bara två jäntor som knackade på dörren och stannade tills avtalet var påskrivet. Då är det av vikt att tre rådmän, i en transparent huvudförhandling granskar detta köp av fast egendom, trots att det är illa för hela borgerligheten nu i valrörelsen inför ett viktigt val.

det var inte två jäntor som knackade på dörren, det var en gemensam bekant som knackade på, och frågade om han var intresserad av att träffa Ebba som vill köpa hans sommarstuga. Sen tog det över 2 månader med flera möten och besök innan dom kom överens om ett pris som ESB begärde och Ebba accepterade.
2022-03-10, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jansson71
det var inte två jäntor som knackade på dörren, det var en gemensam bekant som knackade på, och frågade om han var intresserad av att träffa Ebba som vill köpa hans sommarstuga. Sen tog det över 2 månader med flera möten och besök innan dom kom överens om ett pris som ESB begärde och Ebba accepterade.

Den dagen avtalet undertecknades var Esbjörn ensam hemma. Ebba Busch besökte Esbjörn i stugan sen eftermiddag med avtal och en vännina i sällskap. Ebba Busch lämnade med ett undertecknat avtal

Det var så sunkigt det gick till och det kan inte ändras med dementier eller historieförfalskning.
2022-03-10, 14:03
Medlem
Citat:
Det är intressant att du gör liknelser med Ryssland och ser Esbjörn som den attackerande, när det var han som är den ursprungliga ägaren.

Jag ser ledaren Ebba Busch som inte är van vid motstånd. Där alla strategier går åt helvete. Planen sket sig. Folk lyder inte. Hon förstår inte varför. Det har ju funkat förr bland smartare folk än Esbjörn. Likt en Babusjka står hon med spaden. En spade är en spade.

Du kanske ska läsa om rysk historia så kanske du förstår vad jag skrev och varför jag skrev jämförelsen.
Du vet väl att att esb sålde huset, skrev till och med en förlikning.

Planen att följa jordabalken? Där säljaren inte dyker upp på tillträdesdagen för hen vill ha mer pengar?
Tycker det är tragiskt att esb verkar bli lurad av sitt ombud.
2022-03-10, 14:07
Medlem
fnirps avatar
Citat:

Det är Esbjörn som har till att bevisa att affären inte gått rätt till eftersom han har antytt detta. Vi har inte omvänd bevisbörda i Sverige. Jobbigt läge där de har det. Bevisa att du inte mördade Palme, tex.

Ebba är fortfarande inte dömd, men visst, hon har erkänt sig skyldig till att basunera ut en sanning.

Att någon har svårt att förhålla sig till sanningen, brukar jag inte tolka som demens, utan som en lögnare. Esbjörn är en lögnare och han omger sig med likasinnade.

Skulle Esbjörn bo ihop med Ebba? Dina egna funderingar, eller finns det någon substans du kan peka på? Låter annars som Binninges påstående om att Ebba förförde Esbjörn, något han backade från rätt kvickt.

Om Esbjörn inte förstår vad en försäljning innebär, hur förstår han då alla andra påskrifter på papper från folk som påstår sig stå på hans sida? Varför stoppar ingen Esbjörn från att fortsätta skriva på, när han inte förstår? Eller är det så illa att ingen på hans sida förstår? Skulle förklara alla märkliga turer.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in