Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
.
Det är inte irrelevant. Det får du utveckla.
Dumpen riktar sig mot pedofiler och sätter ljuset på deras verksamhet allmänt och stör deras aktiviteter i samhället. Det gör alltså nytta mot pedofiler. Om du vill förbjuda det som hindrar pedofilerna att anonymt fortsätta sitt beteende och möjliggöra för dem att fortsätta dölja sig i mörkret är du en pedofilförsvarare. Det är inte kritik mot arbetsmetoderna som är problemet för det kan man givetvis ha, utan att du vill stoppa verksamheten.
Så argumentet är helt sant och relevant.
Du har förvisso rätt och jag har fel. Uttryckte mig klumpigt. Det må ha relevans men inte nödvändigtvis. Det jag menar är att argumentet "eran kritik och argument mot dumpens modus förvarar pedofiler" inte i sig diskvalificerar all sådan kritik och argument i sig själv.
Att hänga ut alla personer inom ett geografiskt område som pedofiler vore ett effektivt sätt att hänga ut faktiska sådana. Att motsätta sig denna metod som sådan vore att indirekt ger skydd åt de pedofiler som hängs ut. Men det diskvalificerar inte argumenten som motsätter sig denna metod enbart av det faktum
Eller för att vara extra tydlig:
Jag motsätter mig idén av att människor tar lagen i egna händer.
"äsch du förvarar bara de kriminella"
"men nu är det ju inte det som sker på dumpens hemsida"
nä det må vara sant men det var inte det som var poängen heller.