2022-03-10, 10:39
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Vet inte riktigt vad du menar men i de fall där det rör sig om pedofilmammor så säger de ju aldrig "nu har du skickat bilder till ett barn också", de skickar bilder till mammor som de tror har barn som de kommer få ligga med.

Innebär detta att du ändå förstår att ingen har blivit ditsatt?

Lägg märke till vilken som kan vara "de". Högst troligast personen det faktiskt handlar om. Mindre troligt men inte omöjligt någon annan som låtsas vara personen.
Senast redigerad av Hussefar 2022-03-10 kl. 10:42.
Citera
2022-03-10, 10:40
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det är lite att likställa med att det är svårt att ha invändningar mot invandringspolitiken utan att få rasistanklagelse kastad i ansiktet. Människor som dels är kassa på att argumentera och som ogillar debattmotstånd kommer alltid använda sig av den tekniken. Oftast med uselt resultat i längden, men det kan fungera kortsiktigt.

Jag tror motståndet till dumpens arbetssätt är mycket större än vad man ser offentligt på nätet men många är tysta förd ingen vill bli kallad pedofil.

Tack

Jag känner igen det själv från 90-talet när man ifrågasatte den förda narkotikapolitiken, då blev man automatiskt kallad för missbrukare bara för att man hade invändningar mot "hårda tag".

Det är lite samma nyanslöshet angående det här.
Citera
2022-03-10, 10:41
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag tror personligen att det beror på att pedofiler (och i viss mån andra sexualbrottslingar) är en grupp som det är helt riskfritt att hata.

Sant, det är uppenbart att detta är någon slags hatporr för vissa.

Kommer det inte uthängningar i den takt de önskar, så börjar de dessutom gapa om det.
Citera
2022-03-10, 10:42
Medlem
Hussefars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huckabee
Inte pedofil, men likväl pedofil-försvarare

*rättssamhälles-försvarare är de flesta som kritiserar Dumpen. Det är en visentlig skillnad.
Citera
2022-03-10, 10:44
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Sant, det är uppenbart att detta är någon slags hatporr för vissa.

Kommer det inte uthängningar i den takt de önskar, så börjar de dessutom gapa om det.
Det man gör är att man lockar fram de sämsta sidorna hos människor. Fenomenet påminner väldigt mycket om hur häxprocesserna på 1600-talet brukar beskrivas, vilket också är anledningen till att det händer att jag skriver i den här typen av trådar. Är det något som jag ogillar så är det pöbelvälde och skvaller.
Citera
2022-03-10, 10:47
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Det är lite att likställa med att det är svårt att ha invändningar mot invandringspolitiken utan att få rasistanklagelse kastad i ansiktet. Människor som dels är kassa på att argumentera och som ogillar debattmotstånd kommer alltid använda sig av den tekniken. Oftast med uselt resultat i längden, men det kan fungera kortsiktigt.

Jag tror motståndet till dumpens arbetssätt är mycket större än vad man ser offentligt på nätet men många är tysta förd ingen vill bli kallad pedofil.
Jag tror också att motståndet mot arbetsmetoderna är större än vad som visas. Sverige är trots allt en demokrati, och jag tror inte att det är någon slump att samtliga partier i riksdagen förespråkar rättsstaten.

Även om jag skriver öppet om vad jag tycker i den här frågan på Flashback så skulle jag inte säga det på till exempel jobbet. Inte för att jag har fel eller inte kan stå för mina åsikter, utan därför att det helt enkelt finns allt för många människor med högafflar för att det skall anses vara säkert.
Citera
2022-03-10, 10:49
Avslutad
Citat:
Hur kommer det sig att man inte får ha några invändningar mot Dumpens arbetssätt utan att bli anklagad för att vara pedofil?

Jag vet inte hur många gånger det har hänt nu, och jag tycker era sexuella fantasier är tråkiga att bli utsatt för. Jag äcklas av tanken på sexuella handlingar mot barn, och blir således less varje gång det händer, vilket jag antar är meningen med era beskyllningar.

Antar att det är ett sätt att tysta kritik, nåt som är helt emot Flashbacks idé om yttrandefrihet. Det ska inte vara någon pöbel som bedriver häxjakt, och anfaller alla som inte helt sluter upp till den häxjakten.
Eftersom tillräckligt många människor inte bildar sig egna uppfattningar. Dom har inte den tiden, vissa har inte viljan, andra inte förmågan osv.
Ponera att det finns en statsmakt som bestämmer eller en agenda som bottnar i ett än större egenintresse. Vad skulle då denna tjäna på om pöbelmentalitet inte rådde?
I varje fråga tycker du som oss alternativt så är du eller blir per automatik vår fiende. Människan är sådan. Hur menar du att socialt samspel och demokrati annars skulle fungera?
Citera
2022-03-10, 10:51
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Det man gör är att man lockar fram de sämsta sidorna hos människor. Fenomenet påminner väldigt mycket om hur häxprocesserna på 1600-talet brukar beskrivas, vilket också är anledningen till att det händer att jag skriver i den här typen av trådar. Är det något som jag ogillar så är det pöbelvälde och skvaller.

Pöbeljustis spårar nästan alltid ur, även om jag förstår folks missnöje med den passivitet man upplever från rättsväsendets sida.
Citera
2022-03-10, 10:56
Avslutad
Citat:
Pöbeljustis spårar nästan alltid ur, även om jag förstår folks missnöje med den passivitet man upplever från rättsväsendets sida.
Pöbelmentaliteten hade varit exakt densamma oavsett. Det finns inget slut på människans maktbegär och vilja att straffa. Det handlar inte om missnöje utan om en chans till att göra vi och dom. Stärka sina egna led. I alla frågor exakt så här.

Det våldtas inte särskilt många barn i Sverige så hur kan missnöjet vara så stort?
Citera
2022-03-10, 11:40
Medlem
Citat:
Jag tror att det slår en nerv hos många svenskar när man ser till synes vanliga personer bli konfronterade och avslöjade som pedofiler.
Citera
2022-03-10, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bigly
Lite oroväckande att de skriver "Måste dock vara lite tyst på grund av vissa omständigheter". Innebär det att han faktiskt talade sanning när han berättade om de vidrigheter han själv gjortbsig skyldig till? Jag ser att dumpen plockat bort de chattloggarna nu. Obehagligt.

Känns tyvärr som att det kan stämma med dottern. Sorgligt.
Citera
2022-03-10, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huckabee
Inte pedofil, men likväl pedofil-försvarare

Ignoratio elenchi. Detta är ett logiskt felslut och inte ett relevant argument mot de argument som lyfter de problem och metoder som används och dess verkliga nytta och syfte
Senast redigerad av zrx 2022-03-10 kl. 12:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in