Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-10, 01:41
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Aha de du köpte den dagen du sa att man skulle sälja. Tur att du inte följde ditt eget råd där.

Nu när du tror att du har rett ut min missinformation, bluffgubbe, kan vi rikta blickarna åt dina moves..
Fast du vill du inte, skorpan.. Vi kan dig vid det här laget..
Citera
2022-03-10, 01:47
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Nu när du tror att du har rett ut min missinformation, bluffgubbe, kan vi rikta blickarna åt dina moves..
Fast du vill du inte, skorpan.. Vi kan dig vid det här laget..

Den enda missinformationen kommer från dig, i verkligheten där vi andra lever prickade du in botten när du skrek sälj. Den som gjorde tvärtemot och köpte har tjänat mycket pengar.

2022-03-07, 07:26
Citat:
Käpprätt åt pipan.
Swedbank, Volvo B, Sandvik, Nordea, H&M, Atlas, Elux, Investor.. -Sälj!

Trodde du kanske att du på måndag morgon innan börsen öppnade kunde sälja till fredagens kurser? Det fungerar inte riktigt så och inte ens det hade blivit lyckat dock.

Ta det som en läxa istället för att förneka verkligheten, det kommer du må bättre av.
Senast redigerad av rskworpb 2022-03-10 kl. 01:51.
Citera
2022-03-10, 01:54
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Den enda missinformationen kommer från dig, i verkligheten där vi andra lever prickade du in botten när du skrek sälj. Den som gjorde tvärtemot och köpte har tjänat mycket pengar.

Trodde du kanske att du på måndag morgon innan börsen öppnade kunde sälja till fredagens kurser? Det fungerar inte riktigt så. Ta det som en läxa istället för att förneka verkligheten, det kommer du må bättre av.

Du har vidarebefordrat klockslaget för min kommentar, tack för det... Hur gick det när börsen öppnade?
Citera
2022-03-10, 01:58
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Du har vidarebefordrat klockslaget för min kommentar, tack för det... Hur gick det när börsen öppnade?

Alla som kollar grafen kan se att kurserna för dessa aktier stod som allra lägst när börsen öppnade så du prickade in botten. Hade man köpt då när börsen öppnade hade man tjänat massor.

Du är en fin kontraindikator!

Citat:
Käpprätt åt pipan.
Senast redigerad av rskworpb 2022-03-10 kl. 02:02.
Citera
2022-03-10, 02:04
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Alla som kollar grafen kan se att kurserna för dessa aktier stod som allra lägst när börsen öppnade så du prickade in botten. Hade man köpt då när börsen öppnade hade man tjänat massor.

Nej, varken volvo b eller h&m öppnade på dagslägsta.
Citera
2022-03-10, 02:13
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Nej, varken volvo b eller h&m öppnade på dagslägsta.

Jo de öppnade på botten och steg sedan resten av dagen och de följande dagarna efter det. Du lyckades verkligen pricka botten perfekt, synd bara att du skrek sälj istället för köp.

Citat:
Käpprätt åt pipan.

https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/5241/swedbank-a
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/5269/volvo-b
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/5471/sandvik
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/5249/nordea-bank-abp
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/5364/hennes---mauritz-b
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/5235/atlas-copco-b
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/5238/electrolux-b
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/5247/investor-b
Citera
2022-03-10, 02:18
Medlem
Glossuss avatar
Citat:

Till skillnad från vad du påstår är jag övertygad om att alla kan hitta ett senare klockslag då kursen stod lägre för samtliga bolag jag angav..
Citera
2022-03-10, 02:32
Medlem
Glossuss avatar
..För att dra ett exempel.. Vid vilken tidpunkt kunde du köpa Volvo B under 153:-?
Citera
2022-03-10, 09:16
Medlem
flyer1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Hade du tipsat om SAAB för en månad sen hade du fått cred men nu framstår du mest som ännu en backtrejder. Såna har vi så det räcker redan.
Man kan leda en åsna till vattnet, men man kan inte få den att dricka.
Jag gav 3 tips, och du gnäller. Krigsspöket börjar släppa nu, bara så ni vet. Det förstod jag långt tidigare.
Lite utländska tips. Tyska börsen Porsche kraftigt undervärderad, de är huvudägare i bla Volkswagen. Köps till enorm substansrabatt, och mycket lågt P/e. Likaså Volkswagen pref, men de kan ha svårt få tag i batterier då de sagt upp kontrakt med Koreanerna men europeisk batteritillverkning(tex northvolt) inte lyckats komma igång så de avvaktar jag med. Köper mest shippingaktier som Maersk (DK), Jinhui (no), mycket god marknad med höga priser, mycket låga p/e tal 3 och 1 i nämnda fall samt låg värdering sett till eget kapital.
Citera
2022-03-10, 10:17
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flyer1
Man kan leda en åsna till vattnet, men man kan inte få den att dricka.
Jag gav 3 tips, och du gnäller. Krigsspöket börjar släppa nu, bara så ni vet. Det förstod jag långt tidigare.
Lite utländska tips. Tyska börsen Porsche kraftigt undervärderad, de är huvudägare i bla Volkswagen. Köps till enorm substansrabatt, och mycket lågt P/e. Likaså Volkswagen pref, men de kan ha svårt få tag i batterier då de sagt upp kontrakt med Koreanerna men europeisk batteritillverkning(tex northvolt) inte lyckats komma igång så de avvaktar jag med. Köper mest shippingaktier som Maersk (DK), Jinhui (no), mycket god marknad med höga priser, mycket låga p/e tal 3 och 1 i nämnda fall samt låg värdering sett till eget kapital.

Hehe, du skulle väntat in pressträffen innan du skrev om SAAB
Gillar du shipping aktier så titta på ZIM...

Vilken spamtråd detta blivit, pungspark på Glossus för ditt spammande.

OnT: Tjurfälla just nu?
Citera
2022-03-10, 12:06
Medlem
flyer1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan

Vilken spamtråd detta blivit, pungspark på Glossus för ditt spammande.

OnT: Tjurfälla just nu?
Jag tjänar gott på SAAB och andra aktier, när jag tipsa om dem hade jag sålt av lite , dvs tagit en vinst. Men det jag har kvar stiger vidare. Hade hoppats på en dipp att köpa mer , men så går det ofta då man håller bra aktier. Hade nästan allt i Tesla för nästan 3 år sedan men sålde av då det steg och hade svårt återköpa då det hela tiden steg. Trippla väl pengarna , men skulle kunnat få 20ggr om jag behållit utan att sälja av lite på toppar. Tesla upplevdes med tiden övervärderad och steg av för tidigt, men står fast den är övervärderad idag.
Att SAAB skulle stiga är en nobrainer då man förstår världen kommer vilja rusta, och just antitankrobotar är supereffektivt för att ta stridsmoralen av pansartrupper. Mycket billigare är rusta upp pansartrupper. Upp 20% i år, 100% på ett år fortfarande. Inte ila men tanke på hur börsen gått.

Att rysslandshandeln avtar ger möjligheter för kursrusning i vissa sektorer.
Senast redigerad av flyer1 2022-03-10 kl. 12:09.
Citera
2022-03-10, 21:44
Medlem
flyer1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bob-Dylan

:
Tack för tipset på ZIM. De lämna bokslut igår för 2021. Aktien kostar nu $76, för helåret hade de en vinst på över $40 per aktie efter skatt, och i april ska de dela ut $17 i utdelning, de har under 2021 dessutom redan delat ut $4.5 i extra utdelning. Köpte in mig idag på $75. Tack för tipset. Tror du lämna börsen lite väl hastigt. Blir det reset som du fruktar kommer banker pumpa ut pengar/lån för att inte krascha själva. Pengar inflationssäkras bäst på börs eller i realtillgångar, inte på ett bankkonto, men det känner du säkert till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in