Citat:
Ursprungligen postat av
Ahmed945
Svahn brukar ha full koll på vad hon gör och säger så var nog rimligt att skjuta på Ebba som förmodligen också hade lucka fram till Sorina. Jag tror inte hon sagt att det varit Ebbas fel om det inte varit så. Men visst inget hade kanske inte hänt om inte Svahn skjutit på staven, men då kan man lika gärna sagt att inget hänt om Diggins flyttat på sig innan Frida körde över henne senast.
Och vad gäller Frida under VM så är det precis som vanligt hennes fel. Jag gillar Frida men hon är otroligt vårdslös. Tillskillnad från Ebba kan hon åka skidor utför men hon kör många gånger på ett sätt som kräver att motståndarna flyttar på sig. På VM så tryckte hon till Johaugs skida så den fick ett slag och fällde båda.
Intervjun efter Ruka (liksom en del andra händelser) bevisar väl motsatsen? Linn ångrar nog rätt rejält vad hon sa.
Sen har jag väldigt svårt att tro att nån åkare har full koll på vad som hände exakt eller att nån kan reda ut det. Att man tycker sig ha en tydlig uppfattning är ju inte samma sak som att man faktiskt uppfattade allt. Det är en helt annan sak om man kan sitta och titta på händelsen efteråt, men inte ens då är det särskilt enkelt:
Att händelsen i VM var Fridas fel har jag också svårt att förstå - visst hade hon kunnat åka med större marginal till Johaug, men man kan lika gärna se det som att det är Johaugs fel som glider ut och därmed kör in i Frida (om nån ska anses vara skyldig lägger jag min röst på Johaug, men hellre ser jag det som just en ”race incident”)