Citat:
Ursprungligen postat av
Branogbitter
Exakt så, huvudet på spiken! Jag tror det är det som stör mig så mkt, att hon hela tiden gnäller och spelar på sin ”känslighet och skörhet” när hon i själv verket mest bara är bortskämd, curlad och verklighetsfrånvänd.
Ja och det är synd för det är faktiskt inte hennes fel. Hon verkar genuint snäll i botten men verkar inte ha fått några förutsättningar för att kunna växa som person riktigt. Hon verkar oerhört beroende av andra och andras åsikter och verkar ha tappat sin egen inre kompass. Iaf av det man kan utläsa på bloggen.
Tror hon skulle må bra av att bli lämnad faktiskt.😂 Det låter jättehemskt men tror hon hade blivit sitt bästa jag av att TVINGAS stå på egna ben som singelmorsa och för första gången i livet TVINGAS fatta sina egna beslut. Det hade hon vuxit av tror jag. Man kan liksom lägga hur många timmar som helst på att gå till en psykolog men det kommer inte hjälpa ett skit om man inte förstår att man behöver ARBETA SJÄLV för att må bra och älska sig själv. En psykolog kan säkert vara ett stöd på vägen men grovjobbet måste man göra själv. Verkar ju dock vara en typisk bottgrej att man ska ”träffa psykolog” för man har lite ångest ibland.
Det är inte farligt att må dåligt ibland. Sånt är livet. Man måste bara lära sig att hantera de svåra stunderna på ett objektivt och lugnt sätt och att hämta kraft och näring i lugna bra stunder så ofta man kan. Det är ju en uråldrig klysha men det är fan sant att nuet är allt vi har.
Det är jävligt synd att så många inte förstår det.